Egy szövetségi bíró cenzúra miatt kedden megtiltotta az amerikai kormány egyes szereplőinek, hogy egyeztetéseket folytassanak bejegyzésekről közösségi médiavállalkozásokkal.
Louisiana állam szövetségi kerületi bírója, Terry Doughty tiltó jogi végzése egy 2022-ben indított per részeként született, amelyet a Louisiana és Missouri államok igazságügyeit irányító főügyészek indítottak.
A beadványban azt feltételezték, hogy az amerikai szövetségi kormány túllépett hatáskörén, amikor nyomást gyakorolt a közösségi médiumokra annak érdekében, hogy lépjenek fel olyan bejegyzésekkel szemben, amelyek a koronavírus-járvány idején az oltástól való idegenkedést eredményezhetnek.
A periratban a kezdeményezők a Google-t, a Facebook anyavállalatát, a Meta-t, és a Twittert nevesítették.
A bíró szerint számottevő bizonyíték áll rendelkezésre
„egy széleskörű cenzúra-kampányra”.
Megfogalmazása alapján a bizonyíték egy majdhogynem
„disztopikus forgatókönyv”
megvalósulását mutatja. Azt, hogy a Covid19-világjárvány idején – amit önmagában is a széleskörű kétség és bizonytalanság jellemzett – az Egyesült Államok kormánya a látszat szerint az
„orwelli Igazság-minisztériumhoz hasonló szerepet játszott”
– olvasható a kedden kiadott tiltó végzésben.
A bírói határozat megtiltja többi között a szövetségi egészségügyi minisztérium, a Szövetségi Nyomozóiroda (FBI) és a Fehér Ház sajtótitkára számára, hogy párbeszédet folytasson közösségi médiacégekkel minden olyan témában, ami „bátoríthatja, nyomást gyakorolhat, vagy kiválthatja” bejegyzés eltávolítását, törlését, hozzáférhetőségének korlátozását, illetve a szólásszabadság által védett tartalmának szűkítését.
Az igazságügyi minisztérium illetékese a bíró végzésre reagálva azt közölte, hogy a kormányzat tanulmányozza lehetőségeit a döntés nyomán, de kitart amellett, hogy felelősségteljes cselekményeket támogatott a közegészségügy védelme és biztonsága érdekében.
Nyitrókép: Unsplash.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.