Sokszor éri az a vád a biztosítókat, hogy a bankokhoz képest az innováció területén lomhábbak, kevésbé pörög az insurtech a méltán népszerű fintech startupokhoz képest. A Generali Biztosító ezzel mit sem törődve, a maga nyugodt és kiegyensúlyozott tempójában halad előre a digitális innováció útján, és egyre csak csiszolja, tökéletesíti fejlesztéseit. Az aktuális digitális kihívásokról és a kárrendezés innovációjáról Erdős Mihállyal, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatójával beszélgettünk.
1DIGITALIZÁCIÓ ÉS CYBERBIZTOSÍTÁS

Hogy alakult a Generali Biztosító idei első féléve?
Személy szerint elégedett vagyok, mivel egy nagyon jó és intenzív első féléven vagyunk túl. A díjbevételeinket tovább tudtuk növelni, év/év alapon 6%-os növekedést értünk el. A száraz számokon túl – akárcsak egy sportmérkőzésnél, ahol sokkal izgalmasabb dolgok történnek a pályán, mint az eredményjelzőn – lényegesebb, hogy mivel tudtuk mindezt elérni. Annak ellenére, hogy a piaci környezet igencsak kedvező, ez még önmagában nem garancia az egyedi sikerekre. A lényeg a digitális innováción van, azaz, hogy a digitalizáció segítségével hogyan tudtunk megszólítani új ügyélcsoportokat.
Hogyan haladnak a digitalizációval a cégcsoporton belül?
Elfogadtuk a Generali új digitális stratégiáját. A kidolgozás során áttekintettük az ügyfélutat, felmértük a piaci igényeket, megvizsgáltuk a piaci gyakorlatokat és tanulmányoztuk a legjobb külföldi példákat is. Majd meghatároztuk a fejlesztési irányokat.
Illetve folyamatosan keressük azokat a külső és belső lehetőségeket, melyek saját belső digitális kultúraformálásunkra is hatással lehetnek. Tavaly év végén tartottunk például egy belső hackatont, aminek a győztese egy chatbotos értékesítési megoldás lett. Ezt azóta már élesítettük is, jelenleg pedig a piaci megmérettetése zajlik. Bízunk benne, hogy a tesztverzió jól fog debütálni, ezt követően pedig szélesebb körben is használni tudjuk majd.
Az idei évben a Corvinus egyetemmel együttműködésben Corvinus-Generali Insurtech Akadémia néven közös programot indítottunk. Az előadásainkra 150 diák regisztrált, a közös szervezésű innovációs napon pedig 12 olyan ötleten dolgoztunk együtt a diákokkal, amelyekből néhányat jelenleg házon belül igyekszünk megvalósítani – természetesen a fiatalokkal karöltve: a diákok épp a belső mentorálási programunkban vesznek részt. Bízom benne, hogy egyik-másik ötletet részben vagy egészben be tudjuk majd építeni a napi működési folyamatainkba.

Az innovációs ötleteket persze a változó világ és a folyamatos technológiai fejlődés is generálja: ilyen a lakossági ügyfelek részére a lakásbiztosításhoz kapcsolódóan nemrégiben bevezetett cybrerbiztosítás.
A cyberbiztosítás még viszonylag új termék a biztosítási piacon. Milyen volt a fogadtatása az ügyfelek részéről?
A biztosító társaságok klasszikus tevékenysége a kockázatmenedzsment, az újfajta ügyféligények magukban hordozzák az újfajta kockázatok lehetőségeit is. A cyberbiztosítás egy olyan új terület, ahol az elsők között tudunk Magyarországon piacra lépni. Annak ellenére, hogy a Generali által kínált lakásbiztosítási csomagok közül csak a TOP tartalmazza automatikusan a cyber kiegészítő biztosítást, a többiben pedig csak választható, rengeteg olyan ügyfél kérte ezt a módozatot, akik nem a TOP kategóriás biztosítási termékünket választották. Ebből mi úgy látjuk, hogy jelentős igény van az ilyen újszerű megoldásokra a piacon.
Partnereink prémium ajánlatai (x)
A cyberbiztosítás okán gondoltak-e arra, hogy preventív céllal, a baj bekövetkezésének a megelőzésre is felhívják a figyelmet?
A Generalinál mi ezt befelé és kifelé is megtesszük. Fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk a figyelmet például az árulkodó jelekre, arra, hogy a kár megelőzése érekében mire érdemes odafigyelni. Az erőteljes belső kommunikációs kampányban például egy saját esetet is megosztottam a kollégákkal.
„A pénzügyi vezetőnkhöz érkezett egy email az én nevemben és aláírásommal, hogy erősítse meg, hogy rendelkezésre áll-e egy megadott összeg a számlánkon, mert kellene egy átutaláshoz. Mivel ez teljesen szokatlan a mi és az én személyes működésemben is, illetve felfigyeltek az árulkodó jelekre – magyartalan szövegezés, hibák, szokatlan stílus – is, azonnal visszakérdeztek személyesen. Ezt nagyon jól tették, mert ez nem tőlem jött. Az IT biztonságot értesítettük a visszaélési próbálkozásról.”
– meséli Erdős Mihály.

Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.