Kövesse Facebook oldalunkat!

1996 nyarán mellékállásban kezdett el dolgozni az OVB-nél, megfogta a cég által felvázolt jövőkép, amire komoly lehetőségként tekintett. Fiatal pályakezdőként a negyven pluszos kollégák között kölyöknek érezte magát és az első eredmények sem jöttek könnyen. Az „analóg korszak” végén a pénzügyi tanácsadók utcai telefonfülkékből is hívták az ügyfeleket – ami visszatekintve elég szürreális –, de számára ez sem okozott problémát, sőt néhány évvel később már fiókvezető volt. A karrierépítés itt nem állt meg, az elmúlt közel harminc évben számos utódot nevelt ki, és több mint háromezer szerződés megkötésében működött közre személyesen. Amellett, hogy többszáz fős csapatot vezet, jelenleg is aktívan foglalkozik pénzügyi tanácsadással – Az OVB Magyarország alapításának 30 éves évfordulója alkalmából Tassi Zsolttal, a cég egyik országos igazgatójával, készítettünk exkluzív interjút.

Mit adott Önnek az OVB az elmúlt közel három évtizedben? Mi az, amire a leginkább büszke szakmailag?

Rengeteg mindent említhetnék, de amit most kiemelnék, az a nagyon komoly személyiségfejlődés, amin keresztül mentem. Szakmai és személyes kapcsolatokra tettem szert és elértem a sokak számára fontos anyagi függetlenséget és vele a szabadságot.

A fiatal álmodozó fiúból független üzletemberré és vállalkozóvá tudtam válni.

– emlékszik vissza Tassi Zsolt.

Az elmúlt évtizedek alatt sok száz ügyfélnek segítettem pénzügyi területen megoldást találni, és több mint háromezer szerződést közvetítettem az OVB-nél. A „praxist”, amit felépítettem – annak ellenére, hogy vezető vagyok – nem adtam fel. Jelenleg is aktívan dolgozom tanácsadóként, a régi ügyfelekkel pedig napi, heti szinten tartom a kapcsolatot. Vezetőként is folyamatosan tanulok, fejlesztem magam és persze a csapatomat is, hiszen az aktuális pénzügyi-gazdasági helyzethez nap mint nap alkalmazkodnunk kell.

KORÁBBAN ÍRTUK

Az álmok ereje: Divéki Zoltán az álmai és a képzelőereje nélkül sosem lett volna...

Egy kis Nógrád megyei faluból – Szurdokpüspökiből – indult, 18 éves korában pedig már az egykori NDK-ban élt, ahol turisztikai területen tervezett karriert építeni. 1992-ben szakmai gyakorlatra jelentkezett az OVB drezdai irodájába, mivel a cég akkoriban üdülési jogokat is értékesített.

Az utóbbi években felpörgött a digitalizáció. Milyen hatással van ez az ügyfélkapcsolatokra? Mennyire igénylik az OVB ügyfelei a személyes tanácsadást? Milyen többletet jelent ez?

A digitalizáció megkönnyíti az életünket, felgyorsítja és leegyszerűsíti az összehasonlítási, szerződéskötési és kapcsolattartási folyamatokat, ennek hatásait az OVB-nél mi is tapasztaljuk. Ha csak arra gondolok, hogy pár évvel ezelőtt még papír alapon adtuk tovább a biztosítási ajánlatokat a biztosítók felé, illetve sárga csekken kellett befizetni a díjakat, akkor a változás nagyon szembetűnő. A munkánkat vonzóvá teszi ez a fajta kötetlenség – különösen a fiatalabb generáció számára -, hiszen egy laptoppal akár a világ bármelyik pontjáról tudunk segíteni az ügyfeleknek a szerződéskötésben.

Az online kommunikáció a fiatalabb generáció számára komoly előnyt jelent, mivel ők a személyes kapcsolattartást – egyelőre – kevésbé igénylik. A digitális eszközöket készség szinten használjak, az online platformokon megtartott tárgyalások pedig kimondottan hatékonyak.

Tassi Zsolt, az OVB egyik országos igazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztosító Magazin

Emellett persze van egy másik réteg – túlnyomórészt a tapasztaltabb korosztály -, akik némileg máshogy állnak az új dolgokhoz. A digitalizáció mellett számukra fontos a személyes kapcsolattartás is, szeretik látni az embert a pénzügyi tanácsadó mögött. Nekik sokat jelent egy-egy beszélgetés akár az irodában, akár egy kávézóban – nem csak pénzügyi témában. Fontos, hogy a tanácsadó megismerje az ügyfelei élethelyzetét, így tud még jobb, még hasznosabb tanáccsal szolgálni a pénzügyeikkel kapcsolatban.

A személyes kapcsolat ápolása nem csak az ügyfélkapcsolatokra jellemző, hanem az OVB közösségére is. Miben fogható meg Ön szerint ez a szellemiség?

Az OVB céges kultúrájáról elmondható, hogy pozitív gondolkodású, hasonló célokért küzdő emberek közösségét építettünk fel. Számunkra rendkívül fontos, hogy ki-ki el tudja érni a saját egyéni célját, amik összeadódva közös csapatcélokat is megvalósítanak. Ha egy hasonlattal élnénk, azt mondhatnánk, hogy

Az OVB olyan, mint egy bonyolult szoftver – például egy képszerkesztő, vagy tervező program -, amit lehet kezdő szinten is használni, de csodákat is létre lehet hozni, ha megtanulunk jól bánni vele.

– magyarázza Tassi Zsolt.

A sikerhez továbbá szükséges még egy olyan hardver (maga az ember), aminek a képességeit folyamatosan fejleszteni kell. Egyszóval: hiába van egy jó szoftverem – és értek is hozzá -, ha a gyenge a gép, akkor nem lehet vele eredményeket elérni. De ez fordítva is igaz: hiába van erős gépem, ha nincs rajta megfelelő szoftver (nincs megfelelő képességem), nem fogom tudni használni. Nekünk vezetőknek az a feladatunk, hogy a kollégáinkat folyamatosan fejlesszük, mert az élet egyre bonyolultabb és összetettebb kihívásokat tartogat mindannyiunk számára, amikhez alkalmazkodnunk kell.

Tassi Zsolt, az OVB egyik országos igazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztosító Magazin

Miben látja az OVB jövőbeni stratégiai előnyeit?  Hogy élik meg a fiatalok ma a vállalkozói létet?

Az OVB vitathatatlan előnye, hogy Európa egyik legnagyobb és legtőkeerősebb pénzügyi tanácsadó cégcsoportja, ami mögött ott van a több mint 50 éves múlt, tradíció és ehhez társul egy rugalmas, innovatív központi háttértámogatás.

Az OVB egy olyan különleges lehetőség, ahol megvan egy multinacionális cég háttere, tőkeereje, IT rendszere, kapcsolati tőkéje, nemzetközisége úgy, hogy kombinálva van a vállalkozás szabadságával és korlátok-nélküliségével térben, időben és pénzben.

– mutat rá Tassi Zsolt.

Magyarországon is sokan vállalkoznak, mert szeretnének mentesülni a különféle kötöttségektől, azaz szeretnének szabadon dolgozni és pénzt keresni. Habár manapság divat, hogy különféle startup-okat csinálnak – és van köztük, ami valóban sikeres is lesz – de sokaknak mégis probléma, hogy mit találjanak ki, miben legyenek ők sikeresek, akár a legjobbak.

Az OVB megadja az ötletet és a keretrendszert, sőt szakmai támogatást is ad hozzá, amiket felhasználva tanulással és szorgalmas munkával már nagyot lehet alkotni.

Önnek személy szerint jelenleg milyen szakmai tervei, célkitűzései vannak az elkövetkezendő évekre?

Jelenleg az motivál, hogy a módszeremet másolhatóvá tegyem, és minél több sikerre éhes fiatalnak tudjam átadni. Szeretném megmutatni nekik, hogy mit lehet elérni az OVB-nél.

Az OVB által kínált karrierpálya egyedülálló, mert tudás- és teljesítményalapú. Olyan kollégákat keresünk, akik többet szeretnének elérni, mint az átlag, és ezért hajlandók többet is tenni, mint az átlag.

– mondja Tassi Zsolt.

Tassi Zsolt, az OVB egyik országos igazgatója | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztosító Magazin

Fontos tehát a szorgalom, a kitartás pedig elengedhetetlen. Aki csatlakozik az OVB-hez, annak az első időszakban sokat kell tanulnia. Természetesen nem hagyjuk magukra a kezdő tanácsadókat ebben a folyamatban.  Ez a mentorálási időszak egyrészt kifizetődő, másrészt elengedhetetlen ahhoz, hogy az új kollégák profi pénzügyi tanácsadókká, illetve vezetőkké váljanak.

Bárkinek szívesen megmutatjuk, hogy milyen lehetőségek vannak egy multicégnél, ahol vállalkozóként lehet eredményeket elérni.

– mondja Tassi Zsolt.

Szerintem a legfontosabb ebben a szakmában (is), hogy merjünk nagyot álmodni és nagyban gondolkodni, tegyünk folyamatosan lépéseket a tanulás, az önfejlesztés és a munka terén ennek érdekében.  Keressük a lehetőségeket, hogy lehessünk jobbak, hogyan fejlesszük magukat. Legyen meg a kitartás és a menetközben érkező „kudarcokat” nevezzük át „tapasztalattá” és tanuljunk belőlük, így kevésbé fog fájni. Nekem működött.

Karrier az OVB-nél!

A jövő pénzügyi szakértőit képezzük! Ha téged is érdekel a pénzügyi szakma, vagy szeretnéd jobban megismerni az OVB-t, akkor nézz körül Karrieroldalunkon: karrier.ovb.hu

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...