Kövesse Facebook oldalunkat!

Az idén húszéves PANNON-SAFE kollégáiról biztosítási körökben azt beszélik, jól képzett és felkészült szakemberek. Az alkuszcég ma is stabilan ugyanazt a kiszámítható jutalékmegosztási feltételeket kínálja dolgozóinak, mint sok-sok évvel ezelőtt. A szakmai napokon szerzett élmények és tudás pedig beépül a csapat tagjainak mindennapjaiba. A Biztosító Magazin ezúttal Póta Zsoltot, a PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. cégvezetőjét kérdezte a biztosítási szakma HR kihívásaival kapcsolatban.

A cikksorozatunk első részében Békés Istvánnal, a PANNON-SAFE ügyvezető igazgatójával már áttekintettük a társaság alakulásának körülményeit és az elmúlt húsz év alatt szerzett tapasztalatokat. A második részben arról beszélgettünk, hogy milyen nívót kell megütnie napjainkban egy high-tech biztosítási alkuszcégnek az ügyfelek és a piac felé, és hogyan teszi mindezt a PANNON-SAFE. A cikksorozat záró részében HR-ről, toborzásról lesz szó, a részletekbe Póta Zsolt cégvezető avatja be az olvasókat.

Ön, hogy látja az elmúlt húsz évet? Mi az, amire szívesen emlékszik vissza?

Az elmúlt évek finoman szólva is húzósak voltak, folyamatos pörgés volt például a toborzással kapcsolatban. A menedzsment tagjai havi szinten fejenként akár öt-hatezer kilométert is levezettek az országon belül. Mikor magunk mellé keresünk embereket, akkor az elsődleges célunk az, hogy a jelölt a későbbiekben majd hasznos tagja legyen a szervezetnek – viszont megfelelő jelölteket találni nem könnyű feladat manapság. A PANNON-SAFE egy rendkívül konzervatív üzletpolitikával rendelkező cég, gondolok itt arra, hogy kiszámíthatóan magas hozzáadott értéket próbálunk keresni az ügyfeleink számára, a köszönéstől kezdve egészen az elektronikus kiszolgálásig.

Ezek mellett korábban volt külföldi terjeszkedési projektünk is, aminek keretében a szomszédos országok piacán igyekeztünk megvetni a lábunkat. Sokat jártunk Romániába a bukaresti pénzügyi felügyelethez, de gyakran utaztunk Pozsonyba is a szlovák hatóságokhoz. Végül úgy ítéltük meg, hogy olyan sok macera van a külföldi leányvállalatokkal, hogy elengedtük ezeket a lehetőségeket, mivel idehaza – a magyar piacon – is hihetetlenül sok kihívás és persze lehetőség vár még bennünket.

KORÁBBAN ÍRTUK

A PANNON-SAFE story: Húsz éves lett az egyik legrégibb biztosítási alkuszcég Magyarországon

Idén húsz éve, hogy tizenkét mindenre elszánt biztosítási vezető úgy döntött, hogy saját kezükbe veszik sorsukat és létre hoznak egy merőben új biztosítási tanácsadó céget. A PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. az alkuszcégek között - árbevételét tekintve - évek óta a TOP 10-ben van, lelkesedésben és elkötelezettségben viszont talán még előrébb jár.

Nyugdíjba mennél 30-40 évesen? Matek az egész: a PANNON-SAFE már kisütött valamit

A mókuskerékből való kiszállás régóta foglalkoztatja a ... nos, nagyjából mindenkit, aki benne van. Egy Észak-Amerikában indult mozgalom van terjedőben Európában is, amelynek több sikeresen idő előtt nyugdíjba vonult tagja hírdeti, hogy néhány – módszereiben egyszerű, betartásában nehéz – alapelv segítségével sok ember számára elérhetővé válhat, hogy az unott, fárasztó munkáját egy kellemes és jobb életre cserélje.

Mi az, amire jelenleg leginkább fókuszálnak a cégnél?

Az a cél, hogy mind az ügyfeleinket, mind az üzletkötőinket felhozzuk a 21. századi színvonalra, már ami a technikai lehetőségeinket illeti. Azon dolgozunk, hogy megtaláljuk az arany középutat a digitális és a hagyományos értékesítés között. Nem látjuk, hogy a személyes értékesítés kihalna, a feljövőben lévő online megoldásokat viszont érdemes megragadni, mivel ez sok területen segítheti a kollégáinkat. Azzal, hogy egy profi tanácsadó ma már akár chaten, akár video híváson keresztül tud kommunikálni az ügyfeleinkkel, mindenképp jelzi, hogy igazodunk a fiatalabb generáció igényeihez. Az X és Z generációs ügyfelek részéről elvárás, hogy valaki mindig elérhető legyen online formában.

Póta Zsolt, a PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. cégvezetője | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztositomagazin.hu

Hogyan és mivel lehet manapság a fiatalokat a biztosítási pályára csábítani? Mi az, ami fontos a pályakezdők, illetve a fiatalabb generációk számára?

Az Y és Z generáció nagymértékben technológia-orientált, ezért mi leginkább új technológiákkal igyekszünk megcélozni őket. Látjuk, hogy ez fontos dolog, így nem sajnálunk pénzt, paripát és fegyvert áldozni ezekre a fejlesztésekre. A piaci trendeket követve nemrég mi is elindítottunk egy, a fiataloknak szánt projektet, a MyFuture-t, aminek nem titkolt célja, hogy ezáltal hatékonyabban tudjunk kapcsolatokat építeni a pályakezdő munkavállalókkal. A MyFuture egyébként a PANNON-SAFE külön szervezeti egysége, így például a budget mellett külön arculatot is kapott, így a célcsoportnak megfelelő hívószavakkal tudunk kommunikálni. Azok a cégek, amelyek komolyan gondolkodnak az alkuszi szakma jövőjéről már elindítottak valamiféle fiatalítási projektet.

Hol vannak manapság a prioritásai egy fiatal, Y generációs munkavállalónak?

Nagyon fontos tudni, hogy pontosan kit szeretnénk egy állásajánlattal megcélozni. Míg az X generációt főleg a fizetés nagysága érdekli, az Y és Z generációt a pénz kevésbé motiválja, a prioritások sorrendje az ő esetükben lényegesen eltérő. Kiemelt jelentőséggel bír például az önmegvalósítás vagy a munkakörnyezet minősége. Jobban érdekli őket, hogy mi várható a belépést követő első hónapban, hogyan építhetnek tartósan karriert. Ezek a kérdések persze minket is ugyanúgy foglalkoztatnak, hiszen nekünk is választ kell adni rájuk.

Milyen az ideális jelölt a PANNON-SAFE számára?

Ezzel kapcsolatban többféle álláspont is van a vezetőségben. Az egyik megközelítés szerint az ideális jelölt a teljesen pályakezdő fiatal, aki számára még minden új, abszolút tanítható. A másik megközelítés ennél némileg „szigorúbb”, ez azt vallja, hogy az ideális jelölt az egyetemista vagy annál néhány évvel idősebb korosztályból kerül ki. Már épített valamiféle egzisztenciát, és már van valami köze a biztosításhoz, már birtokol olyan értéktárgyakat, amit esetleg – saját belső indíttatásból – már meg akar védeni. Úgy látjuk, hogy őbennük az ügyfelek lényegesen jobban megbíznak. Miért? Előfordulhat ugyanis, hogy egy túl fiatal, teljesen kezdő üzletkötő csak valamiféle segédmotor biztosításról tudna meggyőzően beszélni és egy vállalati vagyonbiztosítás értékesítésénél nem szerepelne olyan jól. Ettől függetlenül a kapu bárki számára nyitva áll. A fiatal üzletkötők – ahogy telnek múlnak az évek – előbb utóbb beletanulhatnak a szakmába és megszerezhetik azt a fajta hitelességet és motivációt, amivel át tudják törni a különféle „gátakat” az üzletkötés során, és így végül sikeresek lehetnek.

Póta Zsolt, a PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. cégvezetője | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztositomagazin.hu

Tudnak-e az X és az Y – vagy akár a Z – generációs kollégák harmonikusan együtt dolgozni egy biztosítási alkuszcégnél?

Érdekes kérdés, sajnos nem mindig szerencsés, ha az X generációt „összeengedjük” a másik kettővel. Persze azért ettől függetlenül vannak erre kezdeményezéseink a cégen belül, ami a sokszínűségünket mutatja. Az imént említettem, hogy mivel az X generáció idősebb őket természetszerűleg jobban érdekli a biztonság és a stabilitás. Az Y generáció fiatalabb, őket a stabilitás helyett pont a kötetlenség érdekli, de irodai környezet sem elhanyagolható. Az Y generáció kevésbé lojális, ami frusztrálja az X generációt és még sorolhatnám. Természetesen a különféle motivációkat már korábban felismertük és például az irodai környezet esetében allokáltunk forrásokat az irodák kinézetének modernizálására. Az ügyfelek számára is fontos, hogy ne egy szakadt albérletet lássanak amikor nálunk járnak, hanem egy pénzügyi szakcég jól felépített professzionális arculatát.

KORÁBBAN ÍRTUK

A pénzügyi területen húsz év alatt sokat változtak az ügyféligények

Az idén húszéves PANNON-SAFE biztosítási alkuszcég fennállásának két évtizede alatt komoly szervezeti fejlődésen ment keresztül, míg mára a hazai biztosítási szakma meghatározó szereplőjévé vált.

Dilemma: Az éghajlatváltozással a pénzügyi klíma is megváltozhat

A klímaváltozás az elmúlt évtizedek háttérben lebegő, ködös feszültségéből mára realitássá vált. Naponta jelennek meg cikkek a világsajtóban, amelyek az extrém időjárási jelenségekről vagy erdőtüzekről számolnak be és a mindennapi beszédtémáink közé is begyűrűzött a kérdés. 

Mivel motiválják a kollégákat? Mi az, amire leginkább büszkék a PANNON-SAFE-nél?

A biztosítós körökben azt rebesgetik, hogy jól képzett munkatársaink vannak. Emellett a szakmai kiválóságunkra büszkék vagyunk. Folyamatosan írunk ki akciókat kollégáink számára, amivel számukra új területeken is kipróbálhatják magukat. Plusz motivációt találhatnak a mindennapi munkához a különböző módozatokat érintő versenyekben. Elmondhatom, hogy komolyan vesszük például a csapatépítést. Gyakorlatilag az alapítást követő második évtől kezdve minden évben tartunk PANNON-SAFE szakmai napokat. Ez általában egy három napos, külső helyszínen – valamelyik professzionálisabb hotelban – tartott rendezvény, ahol szakmai és értékesítési előadásokat tartunk a kollégák számára, de helyet kap a csapatépítés és a különféle csapatjátékok – például kincsvadászat, hajózás, segway-ezés. Elég sok mindent kitaláltunk már, de minden évben vannak új elemek a programban, a kollégáink részéről kedvező visszajelzéseket kaptunk.

Póta Zsolt, a PANNON-SAFE Biztosítási Alkusz Kft. cégvezetője | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztositomagazin.hu

Milyen fejlődési lehetőséget kínálnak az újonnan csatlakozóknak?

Az adott szó számít, az üzletkötők felé abszolút transzparensek vagyunk. A PANNON-SAFE minden tanácsadónak ugyanazt a hihetetlenül áttekinthető szerződést kínálja – úgy vélem ezzel a fajta hozzáállással unikumként vagyunk jelen a piacon. Motiváció tekintetében sem differenciálunk a kollégák között, mindenki számára azonosak jutalékmegosztások, azonosak a bónuszok és egyéb juttatások. Ezen nem is tervezünk változtatni, így maradunk kiszámíthatók a kollégák számára: nagyfokú stabilitást és nyugalmat igyekszünk nyújtani.

Továbbra is szívesen látjuk azoknak az üzletkötőknek a jelentkezését, akik váltani szeretnének: azok számára, akik évekig biztosítónál – vagy netán gyöngébb lábakon álló konkurens cégnél – dolgoztak és kipróbálnák magukat egy alkuszcégénél a  PANNON-SAFE kedvező lehetőségeket kínál. A  PANNON-SAFE-nél kollégáink szakmailag és jogilag is biztonságban tudnak dolgozni, szakmai és ágazatonkénti támogatást, valamint szakreferenst is igénybe tudnak venni a fejlődésükhöz. – mondja Póta Zsolt.

Mi az, amit kiemelne az X generációs munkavállalóknak, miért érdemes a PANNON-SAFE csapatában dolgozni a szakmai napokon kívül?

Az X generáció tagjai körében gyakorta jellemző probléma, hogy nehezen találnak a számukra fontos prioritásokkal bíró munkahelyet, pozíciót vagy azt a fajta elfoglaltságot, ahol hosszabb távon is biztonságban érezhetik magukat. Számukra azt üzenjük, hogy a PANNON-SAFE egy olyan vállalat, ahol a sok munkahelyváltás után akár nyugdíjas korukig biztosan dolgozhatnak. Felesleges, hogy még három cikkcakkot beiktassanak a karrierépítésbe, mert az mind idő- és ügyfélveszteséggel jár.

Miért nem 6-8 éve hittem el az első megbeszélésnél? Ez egy igen gyakori visszajelzés a nálunk dolgozó kollégáktól.

– meséli Póta Zsolt.

Véleménye szerint milyen jövője van a személyes értékesítésnek?

Úgy gondolom, ha a jogszabályi háttér nem változik, akkor az MNB álláspontja valószínűsíthetően az lesz, hogy csak jól értékesíthető és kommunikálható termékeket fogja az online értékesítés irányába elengedni. Ez esetben nem fog csökkenni a személyes értékesítés jelentősége. A külföldön nagy íveket bejáró és gyorsan növekvő insurtech startupok nem hinném, hogy direkt konkurenciát jelentenének a magyar biztosítási piacon. Természetesen minden új megoldást nagy érdeklődéssel fogadunk és igyekszünk figyelemmel kísérni. Úgy vélem az újdonságokból feltétlenül érdemes tanulnia a piaci szereplőknek, legyen szó akár az alkuszról, akár a biztosítókról. Az alkuszoknak viszont arra is érdemes figyelni, hogy a jövőben amennyire csak lehet próbáljanak meg minél közelebb kerülni azokhoz az ügyfelekhez, akik igénylik a személyes, szakmai tapasztalatokon alapuló tanácsadást.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...