A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jogsértő elektronikus kommunikáció miatt 10 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-re (Union VIG Biztosító) – közölte az MNB szerdán az MTI-vel.
A vizsgálat alapján a biztosító rendszerének hiányosságai miatt az ügyfelek számos esetben nem kaptak elektronikus értesítést a felhasználói fiókba feltöltött dokumentumokról. A társaság emellett sem postai, sem más úton nem vette fel a kapcsolatot azokkal, akiknél elmaradt a kézbesítés. Nem biztosították továbbá, hogy az ügyfél visszajelzést kapjon, ha a felhasználói fiókhoz alkusz közreműködésével létrehozott regisztrációnál hibás, nem létező e-mail címet rögzítettek.
Súlyosbító tényezőként vették figyelembe a biztosító piaci részesedését, továbbá azt, hogy a szabálysértések régóta fennálltak, az ügyfelek széles körét érintették, és rendszerszintű hiányosság okozta őket. Enyhítő körülménynek számított viszont az együttműködő magatartás, valamint az, hogy a vizsgálat során beszámoltak a jogsértést korrigáló intézkedésekről. A feltárt problémák nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését, de az MNB fontosnak tartja, hogy a biztosítók megfelelően kezeljék az elektronikus ügyfélkommunikációt, mert ez erősítheti a fogyasztók elektronikus ügyintézésbe vetett bizalmát – olvasható a közleményben.
Nyitókép: Biztosító Magazin
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.