Lendületet vett Magyarországon az új autók értékesítése, de egyre több a régebbi évjáratú használt négykerekű is. A piacon az utóbbi időben megszaporodtak céges vásárlók, magánszemélyek közül pedig is ismét sokan vásárolnak autót hitelre. A finanszírozott gépjárműveknél általában előírás, a CASCO biztostás megkötése, a július elsejétől elérhető nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának igénybevételéhez pedig ajánlott. Hol és hogyan lehet manapság „jóárasított” autóbiztosítást kötni? A Biztosító Magazin Szekeres Csaba biztosítási tanácsadót a gépjárműbiztosítási trendekről kérdezte.
Történt pár változás az autópiacon a legutóbbi beszélgetésünk óta. Mielőtt azonban belevágnánk, mesélj arról, hogyan tudod hatékonyan menedzselni a növekvő ügyfélkörödet?
Ahogy a mondás tartja: „Egy bizonyos szint felett nem megyünk egy bizonyos szint alá”. Minden biztosítási tanácsadó életében eljön az a pont, ahol választ kell adnia saját magának arról, hogy a munka számára csak egy átlagos tevékenység a sok közül, vagy egyfajta küldetés? Aki tanácsadóként lelkiismeretesen akarja végezni a munkáját, annak az ügyfelek életével való törődést az élethivatásává kell tennie. Egyszóval ezt a munkát is csak szenvedélyes hozzáállással lehet sikerre vinni.
Közel 600 ügyfelem életében arra törekszem, hogy a teljes biztosítási portfóliójukat én kezeljem, ezáltal az ügyfeleimnél a meglévő szerződések folyamatos karbantartását, a kárrendezések menedzselését vagy akár az új igények teljes körű kiszolgálását tartom a legfontosabb feladataimnak.
– olvasható Szekeres Csaba Facebook-bejegyzésében, akinek közösségi média oldalán egyébként rengeteg szakmai témájú videót és megosztott cikket találhatunk például KGFB vagy CASCO biztosítás témában is.
KORÁBBAN ÍRTUK
Állami gondozottból lett sikeres biztosítási tanácsadó
CSOK változások: Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat az új igénylési feltételekről
Egyre több izgalmas új autó fut az utakon, az árak persze nem csökkentek az évek során, vajon fontosabb-e manapság az autó az emberek életében, mint pár évvel ezelőtt?
Hadd kezdjem azzal, hogy Magyarországon jellemzően a családok legnagyobb vagyontárgya az ingatlanuk. Emellett viszont a KSH ide vonatkozó statisztikáiból látható, a személygépkocsiállomány 2010 óta folyamatosan növekszik[1], ráadásul egyre több családban van ma már egynél több gépkocsi. Ügyfeleim körében míg az egyik autót a családfő használja, a másikkal a felesége, élettársa közlekedik. Idehaza 2018. év végén 3.6 milliós személygépkocsi-állományról beszélhetünk, aminek az átlagéletkora 14 év volt[2]. Tíz évvel ezelőtt – 2008-ban – a személygépkocsiállomány átlagéletkora még négy évvel fiatalabb – mindössze, 10.4 éves[3] – volt. Megállapítható, hogy az utóbbi években a személygépkocsik átlagéletkora csaknem 40 százalékkal növekedett, viszont egy idősebb autó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy-egy régebbi modell minőségileg rosszabb lenne. Sőt…

Ha sok autó van, akkor sok biztosítást is kell kötni. Milyen számokat produkál a hazai autópiac?
Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy jellemzően a fiatalabb generáció tagjai 25-30 éves korukban szerzik meg első autójukat.
Ha ránézünk a KSH statisztikáira láthatjuk, hogy évente közel 300 ezer autót helyeznek első alkalommal forgalomba idehaza.
– mondja Szekeres Csaba.
Ezek között természetesen van új és használt autó is, de a tendenciát látva folyamatos a növekedés[4], így elmondhatjuk, hogy jócskán van növekedési potenciál az autóbiztosítások piacban.
A KGFB adott, azt minden autóra meg kell kötni, de a statisztikák szerint a CASCO kötések száma is egyre magasabb, mi lehet ennek az oka?
Magyarországon 2018. IV negyedévének végén 918.085 db élő CASCO biztosítási szerződés volt [5]. Egy évvel korábban, 2017. IV negyedévének végén egy kicsit alacsonyabb ez a szám, akkor 890.449 db CASCO szerződést tartottak nyilván[6]. A növekedés részben annak köszönhető, hogy ismét sokan vásárolnak hitelre autót, a finanszírozott autóknál a CASCO biztosítás megkötése alapkövetelmény hiszen, ha baleset történik, akár több százezres károk is keletkezhetnek a járművekben. Vannak olyan márkaszervizek, ahol a rezsióradíjak akár a 20 ezer forintot is elérhetik, emiatt egy elfogadható önrésszel megkötött CASCO biztosítás igencsak felértékelőik egy karambol esetén.

Melyek a népszerű típusok manapság, milyen kocsikat vásárolnak szívesen a magyarok?
Ami a személygépkocsik hazai sorrendjét illeti – az első forgalomba helyezés tekintetében – a TOP5 márka az alábbiak szerint alakult 2018 év végén: Első a Volkswagen volt, 29.714 db-ot helyeztek belőle forgalomba. Második helyen a Ford állt, 28.812 db került belőle forgalomba. A harmadik helyre az Opel futott be, 28.564 darabbal. Negyedik a Suzuki 21.20 darabbal, az ötödik helyre pedig a Toyota jött fel 20.340 db forgalomba helyezett autóval[7].
Egyre többet halljuk a „hétüléses” kifejezést, mit érdemes tudni a nagycsaládosoknak szánt gépjármű támogatási programról?
Mindenekelőtt azt, hogy rendkívül népszerű és hogy ajánlott rájuk CASCO biztosítást kötni. Idén július elsejével az állam támogatásával elindult a nagycsaládosokat gépjárműhöz juttató program. Ez maximum 2,5 millió forint kedvezményt jelent egy, legalább hétüléses autóra. Új autó esetében, a többgyerekes családok 2022. december 31-ig élhetnek a támogatási lehetőséggel.

Utolsó kérdés, mi újság a kárrendezés területén? Történt-e olyan esemény, amiről érdemes beszélni az olvasóknak?
Én úgy látom, hogy a biztosítók a kárrendezés területén rendkívül sokat fejlesztettek az elmúlt években. Új digitális megoldások láttak napvilágot, amelyekkel a keresményeket akár online is be lehet jelenteni.
Az insurtech fejlesztések mellett továbbra is lehetőség van arra, hogy az ügyfelek a kárrendezés során kapcsolatba lépjenek a személyes biztosítási tanácsadójukkal
– mondja Szekeres Csaba, majd hozzáteszi: persze csak azoknak, akik vannak olyan szerencsés helyzetben, hogy van nekik.
A fotózási lehetőséget ezúton is köszönjük a Pappas Auto Magyarország Kft-nek!
[1] Személygépkocsiállomány Magyarországon: 2010: 2.984.063 db, 2011: 2.967.808 db, 2012: 2.986.028 db, 2013: 3.040.732 db, 2014: 3.107.695 db, 2015: 3.196.856 db, 2016: 3.313.206 db, 2017: 3.471.997 db, 2018: 3.641.823 db. – Forrás KSH.
[2] Forrás: KSH.
[3] Forrás: KSH.
[4] 2018-ban 295.431 db autót helyeztek első alkalommal forgalomba, míg 2010-ben csak 61.324 db-ot. – Forrás: KSH.
[5] Forrás: MABISZ 2018. IV. negyedéves jelentés.
[6] Forrás: MABISZ 2017. IV. negyedéves jelentés.
[7] Forrás: KSH.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.