Lendületet vett Magyarországon az új autók értékesítése, de egyre több a régebbi évjáratú használt négykerekű is. A piacon az utóbbi időben megszaporodtak céges vásárlók, magánszemélyek közül pedig is ismét sokan vásárolnak autót hitelre. A finanszírozott gépjárműveknél általában előírás, a CASCO biztostás megkötése, a július elsejétől elérhető nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának igénybevételéhez pedig ajánlott. Hol és hogyan lehet manapság „jóárasított” autóbiztosítást kötni? A Biztosító Magazin Szekeres Csaba biztosítási tanácsadót a gépjárműbiztosítási trendekről kérdezte.

Történt pár változás az autópiacon a legutóbbi beszélgetésünk óta. Mielőtt azonban belevágnánk, mesélj arról, hogyan tudod hatékonyan menedzselni a növekvő ügyfélkörödet?

Ahogy a mondás tartja: „Egy bizonyos szint felett nem megyünk egy bizonyos szint alá”. Minden biztosítási tanácsadó életében eljön az a pont, ahol választ kell adnia saját magának arról, hogy a munka számára csak egy átlagos tevékenység a sok közül, vagy egyfajta küldetés? Aki tanácsadóként lelkiismeretesen akarja végezni a munkáját, annak az ügyfelek életével való törődést az élethivatásává kell tennie. Egyszóval ezt a munkát is csak szenvedélyes hozzáállással lehet sikerre vinni.

Közel 600 ügyfelem életében arra törekszem, hogy a teljes biztosítási portfóliójukat én kezeljem, ezáltal az ügyfeleimnél a meglévő szerződések folyamatos karbantartását, a kárrendezések menedzselését vagy akár az új igények teljes körű kiszolgálását tartom a legfontosabb feladataimnak.

– olvasható Szekeres Csaba Facebook-bejegyzésében, akinek közösségi média oldalán egyébként rengeteg szakmai témájú videót és megosztott cikket találhatunk például KGFB vagy CASCO biztosítás témában is.

KORÁBBAN ÍRTUK

Állami gondozottból lett sikeres biztosítási tanácsadó

Szívós és eltökélt férfi, aki kitartó munkájával a semmiből építette fel magát, határozottságával, egyszerű és célratörő gondolkodásával azonnal rokonszenvet kelt az emberekben.

CSOK változások: Mutatjuk a legfontosabb tudnivalókat az új igénylési feltételekről

A szerdai Magyar Közlönyben jelentek meg a CSOK igénylési feltételeit érintő legújabb változások. A frissen megjelent kormányrendelet több olyan könnyítést is tartalmaz, amivel a nagycsaládosok mindenképp jól járnak majd.

Egyre több izgalmas új autó fut az utakon, az árak persze nem csökkentek az évek során, vajon fontosabb-e manapság az autó az emberek életében, mint pár évvel ezelőtt?

Hadd kezdjem azzal, hogy Magyarországon jellemzően a családok legnagyobb vagyontárgya az ingatlanuk. Emellett viszont a KSH ide vonatkozó statisztikáiból látható, a személygépkocsiállomány 2010 óta folyamatosan növekszik[1], ráadásul egyre több családban van ma már egynél több gépkocsi. Ügyfeleim körében míg az egyik autót a családfő használja, a másikkal a felesége, élettársa közlekedik.  Idehaza 2018. év végén 3.6 milliós személygépkocsi-állományról beszélhetünk, aminek az átlagéletkora 14 év volt[2]. Tíz évvel ezelőtt – 2008-ban – a személygépkocsiállomány átlagéletkora még négy évvel fiatalabb – mindössze, 10.4 éves[3] – volt. Megállapítható, hogy az utóbbi években a személygépkocsik átlagéletkora csaknem 40 százalékkal növekedett, viszont egy idősebb autó nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy-egy régebbi modell minőségileg rosszabb lenne. Sőt…

Fotó: Szekeres Csaba, biztosítási tanácsadó | Biztosító Magazin / Kocsis Ferenc Árpád.

Ha sok autó van, akkor sok biztosítást is kell kötni. Milyen számokat produkál a hazai autópiac?

Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy jellemzően a fiatalabb generáció tagjai 25-30 éves korukban szerzik meg első autójukat.

Ha ránézünk a KSH statisztikáira láthatjuk, hogy évente közel 300 ezer autót helyeznek első alkalommal forgalomba idehaza.

– mondja Szekeres Csaba.

Ezek között természetesen van új és használt autó is, de a tendenciát látva folyamatos a növekedés[4], így elmondhatjuk, hogy jócskán van növekedési potenciál az autóbiztosítások piacban.

A KGFB adott, azt minden autóra meg kell kötni, de a statisztikák szerint a CASCO kötések száma is egyre magasabb, mi lehet ennek az oka?

Magyarországon 2018. IV negyedévének végén 918.085 db élő CASCO biztosítási szerződés volt [5]. Egy évvel korábban, 2017. IV negyedévének végén egy kicsit alacsonyabb ez a szám, akkor 890.449 db CASCO szerződést tartottak nyilván[6]. A növekedés részben annak köszönhető, hogy ismét sokan vásárolnak hitelre autót, a finanszírozott autóknál a CASCO biztosítás megkötése alapkövetelmény hiszen, ha baleset történik, akár több százezres károk is keletkezhetnek a járművekben. Vannak olyan márkaszervizek, ahol a rezsióradíjak akár a 20 ezer forintot is elérhetik, emiatt egy elfogadható önrésszel megkötött CASCO biztosítás igencsak felértékelőik egy karambol esetén.

Fotó: Szekeres Csaba, biztosítási tanácsadó | Biztosító Magazin / Kocsis Ferenc Árpád.

Melyek a népszerű típusok manapság, milyen kocsikat vásárolnak szívesen a magyarok?

Ami a személygépkocsik hazai sorrendjét illeti – az első forgalomba helyezés tekintetében – a TOP5 márka az alábbiak szerint alakult 2018 év végén: Első a Volkswagen volt, 29.714 db-ot helyeztek belőle forgalomba. Második helyen a Ford állt, 28.812 db került belőle forgalomba. A harmadik helyre az Opel futott be, 28.564 darabbal. Negyedik a Suzuki 21.20 darabbal, az ötödik helyre pedig a Toyota jött fel 20.340 db forgalomba helyezett autóval[7].

Egyre többet halljuk a „hétüléses” kifejezést, mit érdemes tudni a nagycsaládosoknak szánt gépjármű támogatási programról?

Mindenekelőtt azt, hogy rendkívül népszerű és hogy ajánlott rájuk CASCO biztosítást kötni. Idén július elsejével az állam támogatásával elindult a nagycsaládosokat gépjárműhöz juttató program. Ez maximum 2,5 millió forint kedvezményt jelent egy, legalább hétüléses autóra. Új autó esetében, a többgyerekes családok 2022. december 31-ig élhetnek a támogatási lehetőséggel.

Fotó: Szekeres Csaba, biztosítási tanácsadó | Biztosító Magazin / Kocsis Ferenc Árpád.

Utolsó kérdés, mi újság a kárrendezés területén? Történt-e olyan esemény, amiről érdemes beszélni az olvasóknak?

Én úgy látom, hogy a biztosítók a kárrendezés területén rendkívül sokat fejlesztettek az elmúlt években. Új digitális megoldások láttak napvilágot, amelyekkel a keresményeket akár online is be lehet jelenteni.

Az insurtech fejlesztések mellett továbbra is lehetőség van arra, hogy az ügyfelek a kárrendezés során kapcsolatba lépjenek a személyes biztosítási tanácsadójukkal

– mondja Szekeres Csaba, majd hozzáteszi: persze csak azoknak, akik vannak olyan szerencsés helyzetben, hogy van nekik.

A fotózási lehetőséget ezúton is köszönjük a Pappas Auto Magyarország Kft-nek!

[1] Személygépkocsiállomány Magyarországon: 2010: 2.984.063 db, 2011: 2.967.808 db, 2012: 2.986.028 db, 2013: 3.040.732 db, 2014: 3.107.695 db, 2015: 3.196.856 db, 2016: 3.313.206       db, 2017: 3.471.997 db, 2018: 3.641.823 db. – Forrás KSH.
[2] Forrás: KSH.
[3] Forrás: KSH.
[4] 2018-ban 295.431 db autót helyeztek első alkalommal forgalomba, míg 2010-ben csak 61.324 db-ot. – Forrás: KSH.
[5] Forrás: MABISZ 2018. IV. negyedéves jelentés.
[6] Forrás: MABISZ 2017. IV. negyedéves jelentés.
[7] Forrás: KSH.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...