Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarországi használtautó-piacon 69 600 személygépkocsi cserélt gazdát júliusban, 2,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első hét hónap forgalma azonban 3,7 százalékkal a tavalyi szint alatt alakult a DataHouse előzetes adatai szerint – ismertette hétfőn a JóAutók.hu.

Az átírások számának havi 70 ezer körüli értéke azt jelzi, hogy az adásvételek száma a nyári szabadságok idején sem csökkent – mutatott rá a közleményben Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Nehezíti a piac további élénkülését, hogy az időlegesen csökkenő reálkeresetek miatt a lakosság egy rétege egyelőre kiesett a potenciális vásárlók köréből, miközben a magas kamatok miatt megemelkedő finanszírozási költségek szinte minden vásárlói réteget negatívan érintenek – tette hozzá.

A magyarországi használtautó-piacon a két leggyakoribb márka az Opel és a Volkswagen volt, előbbiből 52 500 (11,0 százalék), míg utóbbiból 48 450 (10,2 százalék) cserélt gazdát az első hét hónap során. A népszerűségi listán következő Suzuki az adásvételek 8,5 százalékának volt a tárgya, a Ford 7,9, a BMW pedig 6,3 százalékos részesedéssel következik a listán. A legtöbb ügyletre – az összes adásvétel 35,3 százalékára – a fővárosban és Pest megyében került sor – közölte a JóAutók.hu.

Miközben a használtautó-piacon 2023 első hét hónapjában gazdát cserélő 477 ezer személyautó mennyisége 3,7 százalékkal maradt el az előző év hasonló időszakában regisztrált 495 400-tól, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 62 ezer darab volt, ami 22,3 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi 79 800-tól.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...