A Magyar Biztosítási Piac 2023-as legdinamikusabb növekedését érte el a ROAR, akik megduplázták a hálózati létszámukat és már 350 kollégával dolgoznak a minőségi építkezést követően, amiben temérdek szakmabeli nagyágyú és sok Y – Z generációs pályakezdő is karrier útjának választotta a ROAR közösségét a tavalyi évben. Kovács Ábrahámmal, a ROAR Értékesítési és hálózatfejlesztési vezetőjével, valamint a cég Top managereivel beszélgetünk.
Tavaly mikor egyeztettünk, még a legnagyobb kihívás előtt álltatok, akkor úgy fogalmaztál, hogy „egy olyan egyedi eredményt szeretnél alkotni a kollégáiddal, ami egyedülálló a biztosítási szakmában”. Úgy érzed, ez sikerült?
Úgy gondolom, az egész vezetői csapat, a hálózat és a Generali család is egyaránt büszke a tavalyi év eredményeire. Azt nem tudom, hogy korábban volt-e hasonlóra példa – hogy több, mint duplázza valaki a hálózata méretét egy év alatt, és mindezt minőségi és szakmabeli kollégákkal –, de egy biztos, számunkra maradandó és életre szóló siker és eredmény – mondja Kovács Ábrahám, a Roar Értékesítési és Hálózatfejlesztési vezetője.
Mi volt a siker titka, hogy ilyen évet zártatok?
Egyértelműen a kollégáim Habóczky Gabriella ügyvezetőnk és a vezetői brigád, háttérosztály (itt kiemelném Sipos Tamás back office vezetőnk munkáját, valamint Ilosvai Anitát, aki már a Roar alapítása óta támogatja a hálózat fejlesztését és a vezetők, valamint tanácsadók működését szakértelmével) és hálózat teljes elköteleződése a célok felé, a teljes gondolkodásmód és paradigmaváltás, valamint azok a fejlesztések, amiket közösen végrehajtottunk a működésünkben, legyen szó oktatásokról, motivációról, érdekeltségi rendszerről és még sok más apró tényezőről. Egy biztos egy közös munka volt, amit köszönök a kollégáimnak és megmutatta azt, milyen erős is tud lenni a tudatalattink és hogy nincs olyan cél, amiben ha őszintén hiszel ne tudnád megvalósítani, még ha más korábban nem is járt ott ahova tartasz.
Arcok a sikerek mögött
Csontos Norbert 2021 végén lett tagja a ROAR családnak. Olyan szabad, vállalkozói partnerséget keresett, ahol a bevételi igényekből sem kell lejjebb adni. Mivel fiatalos lendületes csapatra vágyott, a ROAR épp kapóra jött. Alig telt el két év és 2023-ban az év hálózatfejlesztője és UNIT menedzsere lett.
Mitől különleges számodra a ROAR?
Nehéz megfogalmazni, hogy mi a titka a jó a légkörnek. Menő arcok, trendi iroda, valamint a minőségi közös programok egyaránt jellemzőek. Egyáltalán nem érzem munkának, amit csinálok, inkább egy kellemes tevékenység, amiért még nekem fizetnek.
A ROAR számomra egy igazi közöségi élmény, néha pedig úgy érzem magam, mintha egy filmben lennék.
Mit gondolsz, miért tudott sikeres lenni tavaly a ROAR?
Év elején még egyáltalán nem tűnt reálisnak, hogy sikerül elérni a 300 fős célt, később viszont, elkezdtek özönleni az jelöltek, így a mi hitünk is szilárdabb lett. A sikerben oroszlán része volt a menedzsmentnek is, hiszen el tudták velünk hitetni, hogy egy – akár egy elsőre lehetetlennek tűnő -, kiemelkedően nagy célt is elérhetünk. A ROAR a hazai piacon rendkívül vonzó a karrierrendszert kínál: amit ígérünk a gyakorlatban is tudjuk bizonyítani. Számomra a legizgalmasabb az volt, amikor végigélhetettem azt a folyamatot, ahogyan az ember először „beleszeret” a ROAR-ba, majd végighalad a különféle tapasztalásokon és végül megbizonyosodik róla, hogy tényleg jó helyen van.
Mit gondolsz, te személy szerint miért tudtál sikeres lenni?
25 főt vettem fel tavaly a ROAR-hoz, más ember ez egész pályafutás alatt nem vesz fel ennyi kollégát.
A személyes vonzerő és példamutatás fontos dolgok, viszont én őszintén hiszem, hogy a fiatalok számára Magyarország egyik legversenyképesebb és legtöbb lehetőséget kínáló karrier útjára kínálok belépőt.
Ha az emberek érzik, hogy valaki nem csak magabiztos, hanem önazonos is – és valóban megy egy vízió után – akkor nem kell kétszer megkérni őket, hogy csatlakozzanak.
A mi víziónk, hogy innovatív módon felépítjük és lehetővé tesszük az egyik legnagyobb múltú biztosító jövőjét.
Mivel pénzügyek mindig is voltak és lesznek, ezért, ha nekünk itt sikerül valami a ROAR-ban, akkor azzal az egész szakmának tudunk inspirációt adni. Ezt azért fontos, mivel egyszerre tudunk létrehozni minőségi kapcsolódási pontokat az összes (X, Y, Z és A) generációhoz.
Tóth Krisztina 2018-ban találkozott először a Generalival, a ROAR-hoz 2019 márciusában érkezett. A nagy áttörést a COVID hozta meg számára, mivel az értékesítés nagyrészt digitalizálódott, ami óriási segítség volt. Ezalatt az idő alatt stabilizálta magát vezetőként és került be a TOP3-ba értékestő közé és nem csak bekerült, de bent is tudott maradni 2022-ben és 2023-ban is.
Miben más számodra a ROAR a korábbi tapasztalataidhoz képest?
A ROAR nem az első munkahelyem – sok területen dolgoztam korábban – igy biztosan állíthatom, hogy a cég olyan elképzelhetetlen méretű támogatást ad a kollégáknak, amit sehol máshol nem tapasztaltam eddig.
Az iroda és a munkakörülmények maximálisan XXI. századiak, nemcsak a jelölteket hozom ide büszkén, de a családomnak és a barátaimnak is szívesen mutatom meg, hogy hol dolgozom.
Sehol sem éreztem magam olyan komfortosan, mit a ROAR-nál, sokszor érzem úgy, mintha nem is dolgozni járnék az irodába.
Miben látod a ROAR tavalyi sikerét?
Úgy vélem, a nyitottság és a megújulási képesség az egyik kulcs. A minket körülvevő ritmus nagyon felgyorsult, a ROAR pedig hasonlóan dinamikus módon követi le ezeket a változásokat. Gondolok itt arra, hogy olyan vezetők irányítják a céget, akik a körülöttünk áramló energiákat maximálisan fel tudják pezsdíteni. Ennek hatására felszabadultan tudunk dolgozni, a munkába nem kell belefeszülni, a szükséges segítséget maximálisan megkapjuk.
Minek volt a legnagyobb szerepe abban, hogy sikeres lettél?
Bele tudtam állni a versenybe, mivel úgy gondoltam, hogy a ROAR-nál maximálisan meg tudom magam valósítani, ki tudom aknázni azokat a lehetőségetek, amelyek a cégben benne rejlenek.
Fel tudtam venni azt a ritmust, így egész évben arra tudtam koncentrálni, amire kellett – az eredmény nem maradt el.
14-et embert vettem fel az év során, többen közülük már ajánlás révén jöttek. Azok számára, akik az értékesítés területén szeretnék karriert építeni, mi olyan perspektívát tudunk nyújtani, amivel az egész szakmát versenyképessé tudjuk tenni.
Basky Balázs 2017-ben érkezett a céghez, a ROAR „alapító atyáinak” egyike. A munkatársak kiválasztásánál a szinergiákra törekszik és a „rockstar filozófiát” követi. Nem szokott sok emberrel együtt dolgozni, viszont akikkel együttműködik, azok rendszerint dobogós helyezést érnek el, de legalább a TOP20-ba biztosan benne vannak. Az „év mentora”, illetve az „év tanácsadója” is általában az ő csapatából kerül ki.
Mitől különleges számodra a ROAR, mint munkahely?
Nos, itt tényleg igaz az, hogy az 1+1=3. Amellett, hogy van egy nagyon erős verseny, mi itt nem tekintjük ellenfelének a másikat és éppen ezért megosztjuk a különféle trükköket, praktikákat egymással. Mentoráljuk, tréningijük a kollégákat, a vezetőség pedig mindig nyitottan és segítőkészen viszonyul mindenhez. A közösség remek így, ha az én csapatom sikeres, az az egész ROAR sikere is egyben. Mivel a mai napig foglalkozom ügyfelekkel is – azaz nagy volumenben kötök szerződéseket – így naprakész rálátásom van a piacra ezáltal tudok irányt mutatni a kollégáknak. A munkatársaim tehát láthatják azt, hogy kitartó munkával hova lehet eljutni.
Mi kellett szerinted ahhoz, hogy a ROAR el tudja érni 300 fős létszámot?
Bevallom, tavaly január-február környékén még nem hittem el, hogy sikerül elérni 300 fős létszámbővítési célt, ehhez sikerhez mindenképp kellett Kovács Ábrahám eltökéltsége.
Egy ponton azt érzetem, hogy nem számít mit gondolok, a terv velem vagy nélkülem, de teljesülni fog, ekkor úgy döntöttem, szeretnék a siker részese lenni.
A cégnél mindenki hátrébb priorizálta az egyéni céljait, annak érdekében, hogy a közös cél valóban „közös cél” legyen. Szerintem lehettem volna az év unit menedzsere is, de végül a ROAR 300 fős tervét a saját céljaim elé helyeztem. Ma sokkal jobban tudok annak örülni, hogy ezt elértük, mintha én lennék az év unit Menedzsere, de csak 293 fővel zártunk volna. A ROAR-nál mi tényleg egymásért is dolgozunk.
Mire volt szükség a sikerhez az elmúlt évben?
A célkitűzésekre. Tavaly az egészségbiztosítási területen mentünk nagyot, én megfogadtam, hogy szeretném elérni az MDRT kvalifikációt – ami sikerült is. Szerettem volna példát mutatni a kollégáknak, hogy minél többen teljesítsék ezt az elvárást és együtt utazhassunk Miamiba az MDRT konferenciájára. Jó lenne, ha minél többen csatlakoznának az MDRT közösségéhez is, mivel Magyarországon egyaránt nagy szükség van a pénzügyi tudatosság fejlesztésére, és az egészségügyi tudatosság növelésére.
Mit gondoltok, innen mi a következő lépés, hogyan tovább a Roar életében?
Célunk tovább erősödni és a teljesítmény növekedésünkre, valamint a minőségi munka fokozására fókuszálni minden szinten. A tavaly megérkezett és folyamatosan érkező kollégák segítése a meglévő hálózatunk stabilitásának fenntartása mellett. Persze mindezt a jó hangulattal, a modern környezettel és a Roar-ra jellemző rugalamsság és startup jelleg megtartása mellett – zárja a beszélgetést Habóczky Gabriella, a Roar ügyvezetője.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.