Kövesse Facebook oldalunkat!

A CIG EMABIT olyan fejlődést produkált az újraindítás óta eltelt alig egy év alatt, amire méltán lehet büszke a cég vezetősége. 2021 áprilisa óta épült fel többek között a vagyonbiztosítási és a flotta casco biztosítási terület, illetve olyan támogató osztályok, mint például az oktatás, a contact center, valamint a HR és a marketing terület. A változás a biztosító személyi állományán is meglátszik, a dolgozók létszáma 98 főről 185 főre emelkedett. A projekt során szerzett személyes tapasztalatairól és az elért eredményekről Kóka Antallal, a CIG Pannónia Biztosító lakossági üzletágának igazgatójával beszélgettünk.

Mióta dolgozik a biztosítási szakmában, hogyan került a CIG EMABIT-hoz?

Több, mint egy évtizede kerültem a biztosítási szakma közelébe, ezt megelőzően 12 évig autófinanszírozási területen dolgoztam különböző pozíciókban. 2010-ben a Generali Biztosítóhoz igazoltam, ahol a budapesti alkuszrégió vezetése volt a feladatom, amelyet egy évig irányítottam. 2011-ben Polányi Zoltán felkérésére csatlakoztam az UNIQA Biztosító csapatához. Zoltánnal az elmúlt 25 évben több közös projekten dolgoztunk. Az UNIQA Biztosítónál egy ideig függő ügynöki hálózatban voltam igazgató-helyettes, majd ezt követően ajánlották fel a bankbiztosítási igazgatói pozíciót. A CIG-hez tavaly júniusban érkeztem lakossági üzletág igazgató pozícióba és alig egy év alatt dinamikus fejlődési pályára lépett ez a terület is.

Milyen változások történtek az indulás óta a lakossági üzletág életében?

A CIG Biztosítók munkáját – a bankokhoz hasonló módon – ügyfélszegmens alapján szervezzük, így próbálunk minél hatékonyabb kiszolgálást nyújtani a vállalati és lakossági ügyfelek részére. Az üzletág szervezésében az volt az alapvető logika, hogy minden, ami a lakossági ügyfelekhez, illetve a partnerek kiszolgálásához kapcsolódhat – de nem értékesítés – az az üzletágon belül kapjon helyet. A személybiztosítási termékfejlesztés mellett, ma már az üzletágon belül működik a lakossági vagyonbiztosítási termékfejlesztés is, de ide kapcsolódik az oktatás, a partnertámogatás, valamint a contact centerünk, ami magába foglalja a személyes ügyfélszolgálatot is. Az utóbbi négy részleget teljesen újonnan hoztuk létre vagy újítottuk meg a működését az elmúlt kevesebb, mint 12 hónapban. A találkozási pontokon beérkező információkat és visszacsatolásokat igyekszünk okosan felhasználni, amit lehet beépítünk a termékekbe, szolgáltatásokba és a folyamatokba, hogy ezáltal is fejlődjünk.

Kóka Antal, a CIG Pannónia Biztosító lakossági üzletágának igazgatója. | Fotó: Biztosító Magazin.

Milyen eredményeket sikerült elérni az értékesítésben lakossági vonalon? Milyen típusú biztosításokat kínál az újraindított CIG EMABIT?

Tavaly rengeteg energiát fordítottunk a személybiztosítási termékfejlesztésre, kevesebb, mint egy év alatt húsz terméket hívtunk életre. Nagyot léptünk előre a vállalati egészségbiztosítási területnél állomány tekintetében, illetve sok közbeszerzésben is részt vettünk.

Kiemelkedő eredmény, hogy megteremtettük a viszontbiztosítási hátterét a bank- és egészségbiztosítási termékeknek, így versenyképes ajánlatokkal tudtunk megjelenni ebben a szegmensben is. Még csak pár hónapja vagyunk kint ezekkel az új termékekkel, így egyelőre még tart a „finomhangolás”, de magyar biztosítóként úgy vélem, hogy kellően gyorsak és hatékonyak tudunk lenni a tervezésben és a gyakorlatban is.

Vagyonbiztosítási vonalon az alapoktól kellett kezdenünk és alig néhány hónap alatt felkészítettük a szervezetet, hogy egy speciális konstrukcióban megfelelő viszontbiztosítási háttérrel és folyamatokkal megindulhasson az új utas- és lakásbiztosítások értékesítése. A termékek bevezetése a különböző értékesítési csatornákban fokozatosan történik az év folyamán. Cél, hogy a paletta újabb biztosításokkal bővüljön a következő hónapokban és a meglévő termékek szükséges „finomhangolása” is megtörténjen.

Mit érdemes tudni a CIG Pannónia Iránytű utasbiztosításról? Miért különleges ez az új termék?

Ez az első olyan termékünk, amit az ügyfelek teljes mértékben online tudnak megkötni a biztosító weboldalán. A szolgáltatást nemrég én magam is kipróbáltam, amikor elutaztam síelni. Nem kívánom senkinek, hogy káreseménye legyen, nekem végül összejött egy vádliszakadás, így hitelesen mondhatom, hogy kiváló a szolgáltatása a biztosítónak és az asszisztencia partnerünknek egyaránt.

 A bankbiztosítási területen is megélénkült ennek a terméknek az értékesítése, száz feletti kötése van a tanácsadóknak heti szinten. Az Iránytű utasbiztosítás egyedülálló módon, szinte minden utazási élethelyzetre tud választ adni az európai hosszú hétvégétől a családdal eltöltött nyaralásig. Nagyon sokféle szolgáltatást tudunk kínálni versenyképes áron, ár-érték arányban pedig a legjobbak közé tartozunk.

Ugyancsak újdonság a piacon a CIG Pannónia LakóTárs biztosítás, illetve a CIG Pannónia LakóTárs Extra, ami egy Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás. Mit érdemes tudni ezekről az új termékekről?

Kevesebb mint hat hónap alatt két lakásbiztosítást hívtunk életre, az egyik egy sztenderd piaci lakásbiztosítás, a másik pedig ennek MFO változata. A fejlesztés során komoly segítséget kaptunk partnereinktől. Márciusban indult a hagyományos lakásbiztosítás értékesítése a banki partnereinknél. Április vége óta pedig a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás is elérhető a saját értékesítési hálózatunkban. Célunk, hogy legkésőbb jövő év elejére a termékek az alkuszokhoz is eljussanak.

  • A normál lakásbiztosításnál három csomagot kínálunk, ezekben minden olyan fedezeti elem benne van, amire egy ügyfélnek szüksége lehet, az alapcsomag mellé pedig kiegészítő biztosításokat lehet választani.
  • Az MFO esetében egy fix csomagot kínálunk, amihez 10 féle kiegészítő csomag kapcsolódik. Az MNB egyébként a tanúsítványért cserébe kifejezetten magas minőségű szolgáltatási szinteket vár el.

Értékesítés tekintetében egész szép számokat produkálunk az MFO-ból a saját hálózatunkban. Hosszú távú célunk, hogy a weboldalon is megjelenjen az online kötési lehetőség ezekre a termékekre.

Nemrég nagyszabású együttműködési szerződés köttetett a CIG Pannónia Biztosító és a Magyar Bankholding között. Mit jelent ez az Önök számára? 

Az együttműködési megállapodásunk 20 évre szól, ami – bár hazánkban szokatlanul hangzik -, külföldön egy sztenderd piaci szokás. A nagy bankcsoportok a stratégiai partnereikkel 15-20 éves időtartamra kötnek megállapodásokat. Az ilyen hosszútávú megállapodások mindkét fél számára stabilitást jelentenek – gondolok itt akár a bankbiztosítási termékek értékesítésére, vagy akár a különféle fejlesztésekre. Mivel a felek ismerik egymás folyamatait, eleve úgy fejlesztenek, hogy a termék illeszkedjen a partner folyamataiba. A Bankholding mellett, az Euroleasinggel is megkötöttük ezt a stratégiai megállapodást, tehát a hagyományos banki szegmenseken túl a lízingpiacon is ki szeretnénk szolgálni az ügyfeleket, így hamarosan itt is új termékekkel fogunk megjelenni.

Mit jelent a stratégiai együttműködés a CIG EMABIT, illetve a Bankholding munkatársai számára a hétköznapokban?

A Magyar Bankholding létrejöttével egyúttal az ország második legnagyobb pénzügyi hálózata is létrejön, közel kilencszáz bankfiókról és négyezer tanácsadóról beszélünk. Biztosítási szempontból ugyancsak ez lesz az egyik legnagyobb hazai biztosításértékesítési hálózat, ez pedig számos megoldandó feladatot jelent számunkra. Az említett négyezer banki tanácsadót meg kell tanítani biztosítást értékesíteni, mindezt úgy, hogy a tanácsadóknak már van egy meglévő termékportfóliójuk, amivel foglalkozniuk kell. Fókuszba kerül tehát az oktatás, illetve a kapcsolatok folyamatos ápolása is, így emiatt létrehoztunk egy külön bankbiztosítási igazgatóságot. Jelenleg húsz key account menedzserünk látogatja a fiókhálózatot. Szeretnénk elérni azt, hogy a banki ügyfelek minél szélesebb köre számára elérhetővé váljanak a biztosításaink. Az együttműködés még az építkezés fázisában van. Most alakítjuk ki a közös folyamatokat a különböző banki szegmensekkel és területekkel, így például a lakossági, vállalati és agrár igazgatóságokkal, a call centerrel, a CRM területtel, az oktatással és a marketinggel is.

Milyen termékeket kínál a CIG jelenleg a Bankholding ügyfelei számára?

Teljes termékpalettára törekszünk a Bankholding hálózatában, ami a személybiztosítások mellett a vagyonbiztosítások életrehívását is szükségessé tette. Amikor újraindítottuk a CIG EMABIT-nál a lakossági vagyonbiztosítási vonalat az elsődleges szempont az volt, hogy mire megszületik a Bankholdinggal a megállapodás, addigra mi is készen álljunk; minden olyan termékkel rendelkezzünk, amire a Bankholdingnak szüksége lehet. Nagyon szoros határidőnk volt például az utas- és lakásbiztosításra, de végül a fejlesztés olyan jól sikerült, hogy jelenleg már két lakásbiztosítási termékkel is rendelkezünk. Már most aktívan értékesítik a fiókhálózatban a LakóTárs lakásbiztosításunkat, az Iránytű egyéni utasbiztosításunkat és a bankkártyához kapcsolódó utasbiztosításainkat. A LakóTárs Extra MFO lakásbiztosításunk bevezetése rövidesen megkezdődik a Bankholding tagbankjainak hálózataiban.

A most létrehozott bankbiztosítási termékpalettánkon 12 új, dedikáltan bankbiztosítási termék található az egyéni személybiztosítási termékek mellett. Elsősorban csoportos személybiztosításokat és hitelfedezeti biztosításokat kínálunk. Több olyan termékünk is van, ami szigorúan a banki alaptermékekhez kapcsolódik, ezeknek a bevezetése folyamatos a különböző banki szegmensekben.

Milyen lehetőségeket lát az alternatív értékesítési csatornákban? Mennyire népszerű például a telefonos értékesítés Magyarországon?

Hatalmas potenciált látunk a telefonos értékesítés területén, az egykori Budapest Bank békéscsabai call centere például meglepően komoly értékesítési volument képvisel, havonta ezer feletti telefonos kötés történik. Ezt a gyakorlatot mindenképp szeretnénk megőrizni és átvinni a többi (MKB, Takarékbank) call centerbe is. Távlati cél, hogy néhány éven belül 30-50 ezer biztosítást értékesítsünk ilyen formában évente, melyhez a három bank igen komoly ügyfélbázist tud biztosítani számunkra.

Hogy látja a közeljövőt, milyen távlati tervei vannak a CIG EMABIT-nak a nem-életbiztosítási területen?

Tavaly 98 fő, jelenleg 185 fő dolgozik társaságunknál, és a következő három év is még biztosan az építkezésről fog szólni. Talán a legfontosabb jelenleg az, hogy tovább fejlesszük, illetve aktualizáljuk a meglévő termékpalettát a tavaly meghirdetett 2026-ig meghatározott növekedési stratégiánknak megfelelően. Megújítás előtt állnak például a baleset- és a kockázati életbiztosítások, emellett jövő év elejéig szeretnénk kialakítani a társasház-biztosításunkat is. Fontos továbbá a működésünk hatékonyságának fejlesztése, a belső folyamataink automatizálása és a digitalizáció. Ennek kapcsán távlati célunk, hogy a különféle biztosítások a weboldalunkon online köthetők legyenek, illetve tovább tudjunk menni újabb megoldások felé, de tervben van még a kárrendezési folyamatok digitalizálása is. Végezetül, de nem utolsó sorban, hogy helyet kapjunk a Bankholding digitalizációs stratégiájában.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...