A JYSK dán kiskereskedelmi lánc globális forgalma a 2022/23-as pénzügyi évben 6,3 százalékkal nőtt, elérve a 38,5 milliárd dán koronát (5,2 milliárd euró), míg az adózás előtti eredménye (EBIT) 3,96 milliárd dán korona (531 millió euró) lett – derült ki a vállalat MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményéből.
A dán kiskereskedelmi lánc folytatta a terjeszkedést is, és a globális kiskereskedelmi piac lassulása ellenére több mint 1,2 millió új vásárlót fogadott 48 országban lévő üzleteiben. Az árbevétel Magyarországon több mint 97 milliárd forintot tett ki a logisztikai központ eredményével együtt – olvasható a közleményben.
A vállalat közlése szerint a szeptember 1-jétől augusztus 31-ig tartó 2022/23-as pénzügyi évben az EBIT 13,2 százalékkal csökkent az előző pénzügyi évhez képest, részben a JYSK néhány legnagyobb piacát érintő árfolyamhatás miatt. A koronavírus-járvány előtti évekhez képest azonban a 2022/23-as pénzügyi év EBIT-eredménye 5,7 százalékkal magasabb mint a 2019/20-as, ami azt jelenti, hogy hosszú távon emelkedik a nyereség.
Rami Jensen, a JYSK idén kinevezett elnök-vezérigazgatója nyilatkozata alapján a JYSK EBIT-eredménye azonban mérsékeltebben csökkent az előző pénzügyi évhez képest, mint a globális lakberendezési piac többi szereplője esetében.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.