Kövesse Facebook oldalunkat!

Világváltó ötlet, nagyratörő tervek, átgondolt megvalósítás: számos hiánypótló szolgáltatást nyújt a Solidium Első Magyar Biztosításközvetítői Klaszter: jogi témák, megfelelőség, adatvédelem, riportolás, üzletfejlesztés, egyedi termékek fejlesztése, értékesítési csatornák, ügyfeleknek kínált szolgáltatások, az adminisztratív terhek csökkentése, az erőforrások hatékonyabb kihasználását támogató szolgáltatások, hatékonyságnövelő, a keresztértékesítést, felülértékesítést támogató megoldások, sőt még akár közös beszerzések is. Soroljuk még? Ez már így is meggyőző! Beszélgessünk inkább egyet a stratégiai háttérről és a megvalósítás első lépéseiről.

 

Először is hadd gratuláljunk az új pozíciódhoz. Égető hiányt pótol a Solidium a biztosításközvetítői piacon. Kezdjük a beszélgetésünket az alapoknál: segíts megérteni, mit csinál egy klaszter! Miért hasznos ez egy jelenleg működő biztosításközvetítő cégnek, illetve a magyarországi biztosításközvetítői szektornak?

Köszönöm szépen a gratulációt és a kérdést is! Valóban fontos az elején világosan látni minden területen. Pontosan ezeket a kérdéseket tették fel az alapítók is maguknak, amikor megoldást kerestek a hazai biztosításközvetítők problémáinak megoldására. Fontos megválaszolni, hogy miért van szükség a klaszterre.

A helyzet nagyon egyértelmű. A magyar biztosításközvetítő cégek jelentős többsége nem tud versenyképesen működni, mert nem állnak rendelkezésére az ehhez szükséges erőforrások.

Ez már sokaknak a puszta létét fenyegeti, sőt egyre jelentősebb azoknak a száma, akik lemondanak a függetlenségről, vagy feladni kényszerülnek a tevékenységüket.

Nyilvánvalóan ezeknek az erőforrásoknak a megszerzéséhez a jelenleginél sokkal nagyobb és erősebb szervezetekre van szükség. Sajnos ezek maguktól nem jöttek létre az elmúlt 4-5 évben. A klaszter alapítói azt értették meg, hogy szükség van egy olyan szervezetre, ami a rendkívül sokrétű és szerteágazó igényeket és érdekeket integrálja, úgy, hogy ezzel nem sérti meg a piaci szereplők függetlenségét, nem erőlteti rájuk az akaratát és leginkább nem kényszeríti őket arra, hogy beolvadjanak egy nagyobb cégbe.

Ezen elvárások biztosításához a klaszterben való együttműködést találtuk ideális megoldásnak.

KORÁBBAN ÍRTUK

Mitől maradhat sikeres a biztosítási tanácsadó? A szektor a digitalizációs áttörés küszöbére ért!

Néhány héttel ezelőtt egy biztosítási innovációról szóló konferencián megtudhattuk, hogy a versenyképességünk megtartásához mind rövid-, mind hosszú távon kulcsfontosságú a gyors, magas minőségű, testre szabott ügyfélkiszolgálás. Ma már elérhetők olyan eszközök, rendszerek a piacon, amelyek támogatják mindezt.

Nekem úgy tűnik, látva a cégeket a piacon, hogy a közvetítők semmilyen változást nem akarnak. Miért gondolod, hogy a klaszter koncepcióra most nyitottak lesznek?

A klaszter egy teljesen másfajta megközelítés, mint amivel a közvetítők eddig találkozhattak a piacon. A klaszter az önkéntességre és a win-win pozícióra épül. Ki ne akarna egy olyan szervezethez tartozni, amelyik szinte csak előnyöket kínál a tagjai számára?

Ahogyan azt mondtam, nem akarunk beleszólni a tagjaink dolgaiba. Egyszerűen csak rendelkezésükre bocsátjuk azokat az eszközöket, tudást, szakértelmet, emberi erőforrást, amit önállóan képtelenek lennének maguknak megszerezni, vagy csak jelentős többletköltséggel tudnának biztosítani. Ezzel megadjuk számukra azt a lehetőséget, hogy felvegyék a versenyt azokkal a cégekkel, akik a piaci erejüknél fogva ezekkel az eszközökkel alapból rendelkeznek.

Így a klaszterhez csatlakozó cégek egyenlő esélyekkel, illetve bizonyos területeken előnyökkel, versenyképesen indulhatnak az ügyfelek kegyeiért folytatott harcba.

Minden cégvezető szabadon dönthet arról, hogy ezekből az előnyökből mit használ fel, vagy mit fogad el és mit nem. Abban egyetértek veled, hogy nyitottság nélkül nincs miről beszélni. El kell fogadjuk, hogy vannak olyan cégvezetők, akik magányos farkasok, és ha kell csukott szemmel ugranak a szakadékba. Az életben maradók ebből is profitálni fognak.




Mi a fő különbség a már évtizedek óta sikeresen működő alkusz szövetségek és a Solidium között?

Az alkusz szövetségek munkájukkal igyekeznek feltárni mindazon pontokat, amelyek egy-egy közvetítő cég számára fontosak, amelyekkel munkájuk során találkozhatnak, vagy ami a tagjaik számára problémát jelentenek.

A Solidium ezen túl konkrét megoldásokat is kínál a tulajdonosok és a tagok számára, természetesen bevonva szakértőként, a témák specialistáit.

A Solidium a lazább szövetségi tömörüléstől eltérően, a tulajdonosi érdekek mentén is szerveződött. Terveink között szerepel, hogy az alkusz szövetségekkel kiváló partneri kapcsolatot alakítsunk ki – egymással kommunikálva, egyeztetve segítsük a piaci szereplők munkáját.

KORÁBBAN ÍRTUK

“The Big Bang Theory” – Nagy változások előtt a biztosítások piaca – I. rész

Végre érdemi fejlődés kezdődhet a biztosításközvetítői piacon. Az évtizedes pangás után a szereplők a sarkukra álltak és kikényszeríthetik a piac fejlődését, tisztulását. A kezdeményezés életre hívójával, Kerekes Zoltánnal, az SK Trend ügyvezetőjével beszélgetünk a tervekről és a megvalósítás aktualitásairól.

“The Big Bang Theory” – Nagy változások előtt a biztosítások piaca – II. rész

Valami készül a biztosítási piacon, hogy felpörgesse és hatékonyabbá tegye a biztosításközvetítők munkáját. Kerekes Zoltán, az SK Trend Kft. ügyvezetője már régóta tisztában van a különféle kihívásokkal és “fájó pontokkal”, mindig a megoldásokat kereste, úgy tűnik most már a piac is nyitott rájuk. Cikksorozatunk második részében a biztosítási klaszter ötletét jártuk körül.

Miért csak most indítjátok el a klasztert? Eddig nem volt szükség rá?

A biztosításközvetítők száma az utóbbi 7 évben 24%-kal csökkent, ezen belül az alkuszoké 22%-kal – 2021-ben 354 alkusz cég működött – a biztosítási ágazat összes díjbevétele ezzel szemben 62%-kal növekedett.

Azt láthatjuk, hogy egyre kevesebb közvetítő kezel egyre több díjat, tehát nagy arányú koncentrációnak lehetünk szemtanúi, nyertesei, de akár vesztesei is.

Láthattuk, hallhattuk, hogy az MNB céljai között említi a piaci koncentrációt – a Solidium erre és a nyertes pozícióra kívánja felkészíteni tulajdonosait, tagjait.

A mi kezdeményezésünk mögötti előkészületek, egyeztetések már évek óta tartanak. Mostanra a témákat már kellőképpen körbejártuk. A kezdeti lépéseket – mint oly sok más területen is – az aktuális válság, esetünkben a COVID hatásai váltották ki. Bár a szektor szereplői már az első hullámban szembesültek azzal, hogy égetően fontos lenne tenni valamit, senki nem állt a kezdeményezés élére.

Nem titok, hogy végül az SK Trend által szervezett ún. Vezetői Kerekasztalok keretében folytatott interaktív beszélgetések során megismert tények és következtetések eredményeként indult el a szerveződés.

Ezeken a rendezvényeken több olyan progresszív vezető vett részt és cserélt eszmét, akik megértették a helyzet komolyságát és az idő szorítását. Látták és megértették, hogy kell a változás.

Már a kezdet kezdetén „volt valami a levegőben” – az aktívabb szereplők régóta felvázoltak valamilyen hasonló elképzelést, és lassan körvonalazódott egy ún. „Klaszter” megoldás, amelyben együtt többek, erősebbek vagyunk. Már akkor hangsúlyos volt a jogi megfelelőség, az üzleti támogatás, az online felületek rendelkezésre állásának témakörei, de szóba kerültek a biztosításközvetítő cégekre nehezedő, egyre növekvő adminisztratív terhek és hatékonyságnövelő megoldások is, amelyekben támogatást vár vagy támogatásra van szüksége a szektornak.

Ezen cégek köréből – egy evolúciós folyamat végeredményeként – alakult ki az a társaság, akik végül eljutottak odáig, hogy megalapították a Solidiumot, és úgy döntöttek, hogy a klaszter szolgáltatásait felajánlják a többi érdeklődő alkusz és többes ügynök cég részére is.




Tudsz arról, hogy vannak-e hasonló kezdeményezések a határainkon túl?

Csehországban, Szlovákiában és Romániában egy meghatározó nemzetközi biztosításközvetítő és kockázatkezelő társaság tulajdonában, szervezésében működik egy hálózat, 1.600 taggal és az általuk kezelt 100 millió EUR biztosítási díjállománnyal. A szervező fejlett működési platformot és eszközöket, termékeket, elhelyezési megoldásokat továbbá kiváló érdekképviseletet, működési hátteret kínál tagjai számára. A kérdésedre válaszolva, igen, van külföldi példa. Ők köszönik szépen, jól vannak.

KORÁBBAN ÍRTUK

A digitalizáció és a hatékonyságnövelés áll majd a biztosítási innovációk fókuszában

Miközben óriási átrendeződés figyelhető meg a nemzetközi biztosítási piacon, idehaza továbbra is rengeteg a kérőjel a szakmai szereplők fejében. Látható, hogy az ügyfelek az utóbbi években „ki lettek okosítva”, lényegesen tudatosabbak, mint pár éve: elvárják az azonnali, empatikus kiszolgálást, az értékelés lehetőségét, a fair árazást és a személyre szabott biztosítási megoldásokat.

Mik lesznek a Solidium legelső lépései?

A legfontosabb számunkra a tulajdonosi kör és a tagság érdekeinek maximális és hatékony képviselete és az üzleti eredményeik javítása. Ehhez viszont alaposan meg kell ismerni az alapító társaságokat az elkövetkező hetekben. Minden tulajdonossal, taggal egyeztetések kezdődnek, az igényeik és a jelenlegi helyzetük megismerése céljából. Érteni akarjuk az elvárásokat, méghozzá alaposan!

Ahogyan korábban jeleztem, partneri kapcsolatot szeretnénk kiépíteni az alkusz szövetségekkel is. Az egyeztetések – terveink szerint – hamarosan megkezdődnek.

Nem kérdés, hogy a tulajdonosainknak, tagjainknak olyan hátteret, folyamatokat és megoldásokat igyekszünk kialakítani és működtetni, amelyek maximálisan megfelelnek az MNB elvárásainak, iránymutatásainak, így természetesen az MNB-nél is szeretnénk bemutatkozni. Hamarosan megindulnak a biztosító társaságokkal is az egyeztetések. Bár későbbre terveztük, de az eddigi visszajelzések alapján meg kell kezdenünk a megbeszéléseket az újonnan jelentkező tagjelöltjeinkkel is.

Azt látom, hogy számos társaság, szervezet nem tudja megfogalmazni a misszióját és a vízióját, pedig ezek elengedhetetlenek a hatékony működéshez! Hogyan áll ezzel a Solidium?

Mi a kezdeti lépések egyikeként megfogalmaztuk ezeket. Munkánkat a következő misszió és vízió szem előtt tartásával kívánjuk végezni:

  • Missziónk: az aktív, együttműködő tulajdonosi kör, valamint a tagság számára a megfelelőség (jogi, pénzügyi, egyéb szabályozói) és az üzletfejlesztés területein olyan, folyamatosan tökéletesedő háttér biztosítása, amely alapja lehet a társaságok hosszú távú, ügyfeleinek értéket adó, biztonságos és nyereséges működésének.
  • Víziónk: a Klaszter – beleértve a tulajdonosi kört és a tagságot – a magyar biztosítási piac meghatározó és megkerülhetetlen szereplője legyen!



Mit jelent a „Solidium” szó?

Ha az elnevezésünk eredetét vizsgáljuk, akkor elmondhatjuk, hogy leginkább a „Solidum” -hoz hasonlít, amely egy latin eredetű szó, jelentése: állandó, lényeges, biztonság, szilárd alap. Egy kis változtatással egyedivé tettük a szót és ezt választották a Solidium Első Magyar Biztosításközvetítői Klaszter Zrt. tulajdonosai a társaság nevéül.

A Solidium célja, hogy a társaság tulajdonosainak – jellemzően biztosítási alkuszok – és későbbi tagjainak a segítségére legyen szinte minden területen, legyenek azok jogi témák, megfelelőség, adatvédelem, riportolás, üzletfejlesztés, egyedi termékek fejlesztése, értékesítési csatornák, ügyfeleknek kínált szolgáltatások –  ideértve az egyre növekvő adminisztratív terhek csökkentését, az erőforrások jobb és hatékonyabb kihasználását támogató szolgáltatásokat, a hatékonyságnövelő-, vagy akár a keresztértékesítést, felülértékesítést támogató megoldásokat, sőt még a működéssel kapcsolatos területeket is (pl: közös beszerzések).

Minden világos, láthatóan egy hiánypótló kezdeményezés indult útjára, amely kulcsfontosságú a biztosításközvetítői piac fenntartható jövőjéhez. Köszönöm a beszélgetést. A munkátokhoz, céljaitok eléréséhez sok sikert kívánunk!

Aki pedig még ennél is többet szeretne megtudni a témában, azt várjuk az október 26-i BROKER EXPO-n!

Nyitókép: Biztosító Magazin

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...