Kövesse Facebook oldalunkat!

Továbbra is láthatatlanok (lennének) a parkolóhelyek Budapesten, hacsak nem indult volna el tavaly egy új magyar parkolási startup, a PARKL. A nagy sikerű okostelefonos parkolóhely kereső alkalmazást eddig már több mint 25 ezren töltötték le. Az elmúlt év eredményeiről és az idei tervekről Somogyi Zsoltot, a PARKL társalapítóját kérdeztük.

Ti azt hirdetitek, hogy fel kell tenni az szabad pakolóhelyeket a térképre. Hogy haladtok a parkolóhely digitalizálással, van-e még hely a térképen?

Ez a story a parkolási applikációval mindenkinek új volt. Új volt az autósoknak is – akiknek meg kellett szokni, hogy okostelefonon keressenek parkolóhelyet -, de a létesítménygazdálkodó cégeknek is. Mivel ilyen megoldásra korábban nem volt példa, többkörös  tárgyalásokat szoktunk folytatni, aminek során a leendő partner minden kérdésére választ kap, esetleg kipróbálja a demo rendszert. Azokban a garázsokban, ahol már felszereltük a rendszert, jelenleg minden partnerünk elégedett.

A térképre visszatérve pedig még van hely bőven: Budapesten eddig több mint 20 garázsban lehet használni a PARKL-t, év végére pedig szeretnék duplázni.

440 Ft/óra a parkolási díj Budapest belvárosában. A PARKL okostelefonos alkalmazásával akár 350 Ft/óra áron is parkolhatunk a közeli mélygarázsokban. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Biztonságosabb a garázs, de még mindig nem olyan népszerű, mint az utcai parkolás. A PARKL mivel veszi rá az autósokat, hogy garázsban parkoljanak?

Év elején tartottunk egy több napos promóciót. Két napig teljesen ingyen, azután pedig mindössze 250 forintért lehetett parkolni azokban a garázsokban, akik a PARKL partnerei.

Ehhez nem kellet mást csinálni, mint letölteni a PARKL alkalmazást a PLAY áruházból vagy az APP Store-ból. Az akció csak és kizárólag a PARKL felhasználóira vonatkozott, tehát akik utcáról mentek be, – azaz mobilalkalmazás nélkül akartak parkolni – azok nem vehették igénybe ezt a kedvezményt.

Az akció célja az volt, hogy a felhasználok kipróbálják a PARKL-t, amivel együtt kipróbálhatták a garázsokat is.

Jelenleg is van egyébként akcióink: Budapest belső területein jelenleg 440 forint egy óra parkolás az utcán, ezzel szemben – a PARKL-hoz csatlakozott garázsokban – ugyanitt csak 350 forintot kell fizetni egy óra parkolásért. Érdemes tehát garázsban parkolni a belvárosban, mert rengeteg szabad hely van, nincs értelme az utcán nyomulni és feleslegesen róni a köröket, a PARKL mindig megmondja hol vannak a szabad parkolóhelyek.

Aki biztonságosabb megoldást keres az utcai parkolásnál és inkább valamelyik garázst választja, nemcsak kényelmesebben tud majd megállni, de a sérülések és az autólopás kockázatát is csökkenti.




Milyen terveitek vannak az idei évre? Hol látjátok magatokat és a PARKL-t egy év múlva?

Nemrég jöttünk vissza Amszterdamból az Intertraffic kiállításról, ahol felvonult az európai parkolási technológiai cégek színe-java. Azt tapasztaljuk, hogy a parkolás digitalizálása Európa-szerte kiemelt hangsúlyt kap: a parkolóházak és mélygarázsok egyre inkább kezdik megnyitni a belső IT rendszereiket a „parkolási brókerek” és proptech cégek előtt. Mi ezekért cserébe ügyfeleket közvetítünk a rosszul kihasznált garázsokba. Ez a fajta együttműködés terjedőben van és széles körben kezd elfogadottá válni. Az idei évre három fontosabb mérföldkövet tűztünk ki:

  • Mindenképpen szeretnénk, hogy növekedjen a PARKL alkalmazást letöltők és az aktív felhasználók száma.
  • Bővíteni fogjuk az partnerek számát is. Egyre több garázs csatlakozása várható a PARKL rendszeréhez, így még több szabad parkolóhelyet fogunk majd tudni biztosítani a felhasználóinknak.
  • Végül pedig napirenden van a külföldi terjeszkedés is. Egy ideje folyamatban vannak tárgyalások külföldi partnerekkel, remélem erről hamarosan többet fogok tudni mondani.
A parkolóházak és mélygarázsok egyre inkább kezdik megnyitni a belső IT rendszereiket a #proptech cégek előtt – magyarázza Somogyi Zsolt. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu

Folyamatosan fejlesztjük a PARKL alaprendszerét is: idén két újdonság érkezik majd: egyik az PARKL Instant parkolás, a másik pedig a PARKL Virtuális bérlet.

  • A PARKL Instant parkolás lényege, hogy – azokban a parkolóházakban, ahol van rendszámolvasó kamera, – a sorompó magától nyílik amikor az ügyfél odahajt a be- vagy a kijárati sorompóhoz. Tehát már az okostelefonon sem kell semmit megnyomni a parkolás elindításához és leállításához. Csak oda kell menni a garázshoz és be kell hajtani.
  • A PARKL Virtuális bérlettel pedig az autósok egy régi álma válik valóra: lehetőségük lesz arra, hogy egy bérlet megvásárlásával több garázsban is tudjanak parkolni.

Egyre több garázsban látni elektromos töltőt, de fizetési megoldások még nem kiforrottak. A PARKL kínál megoldást az elektromos töltés kifizetésére?

Ez egy tipikus probléma: felszerelik az elektromos töltőt, de nem vesznek hozzá fizetési megoldást. A PARKL pár hónapja hivatalosan is bejegyzett e-mobilitás-szolgáltató lett. Rengeteg papírt kellett kitöltenünk hozzá, de meglett. Bármilyen okostöltőhöz hozzá tudjuk kapcsolni a rendszerünket. Ha egy épület üzemeltetője úgy dönt, hogy szeretné fizetőssé tenni a garázsban az elektromos járművek töltését, a PARKL ezt is meg tudja oldani.

Tesztelés alatt álló töltök a PARKL budapesti fejlesztőközpontjában. A közös töltőkhöz céges vagy magán felhasználókat is hozzá lehet rendelni, akik a hó végén külön számlát kapnak a töltéseikről – magyarázza Somogyi Zsolt. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – bmag.hu



Irodaházaknak vagy inkább plázáknak kínáljátok ezt a fajta mobiltelefonos fizetési megoldást?

Előfordul, hogy egy irodaház beruház egy vagy több elektromos töltőbe, amit csak az a 10-15 bérlő használ, aki már teljesen elektromos vagy plug-in hibrid autóval jár.

  • A villanyóra ketyeg, de korrekt módon nem tudják megoldani a fizetést. Számukra a PARKL tud okos megoldást kínálni, mivel a parkolási díj mellett az elektromos töltés árát is ki lehet fizetni a mobilalkalmazásunkkal.
  • A közös töltőhöz céges vagy magán felhasználókat is hozzá lehet rendelni, akik a hó végén külön kaphatnak számlát a töltéseikről. 
  • A plázák közül legutóbb az Ázsia Centerbe telepítettünk ilyen megoldást.
  • Ez is egy újabb indok, hogy miért célszerű garázsban parkolni: előbb utóbb minden garázsban lesz majd elektromos töltőállomás.

Mi azt tanácsoljuk az autósoknak, hogy amikor csak tehetik parkoljanak garázsban:

A garázsok tarifái sokszor kedvezőbbek a közterületi parkolási tarifáknál és még  biztonságosabban is lehet bennük parkolni. Az utcát inkább hagyjuk meg a kávézóknak.

– tanácsolja Somogyi Zsolt.

(x) Szponzorált tartalom: A cikk megjelenését a Buparking Kft., a PARKL szolgáltatója támogatta.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...