Kövesse Facebook oldalunkat!

A mellékhelyiségbe sem megyünk telefon nélkül! Túlzásnak hangzik? Nem az! Ma, Magyarországon 13 millió mobiltelefon előfizetés van. A 30 évnél fiatalabb korosztály el sem tudja képzelni, hogy létezett olyan kor, amikor nem voltak okostelefonok. Ez a kütyü mindig, mindenhol velünk van, hogy informálódjunk, intézkedjünk, kapcsolódjunk a segítségével. Hogyan is maradhatna ki a biztosítási piacról? Sehogy –  cikksorozatunk második részében tovább folytatjuk a beszélgetést az insurtech rendszerek fejlődési perspektíváiról Kerekes Zoltánnal, az SK Trend Kft. ügyvezető igazgatójával.

Az előző interjúban arról beszélgettünk, hogy a korszakváltó, új megoldásotok, az SK MAX hogyan válaszolja meg a biztosításközvetítők ügyfeleinek igényeit és hogyan támogatja a biztosításközvetítő cégek üzleti sikerét – erről ide kattintva olvashat bővebben. 

Egy 21. századi megoldásnak mobilon is elérhetőnek kell lennie. Gondoltatok erre is?

Erre nem lehet nem gondolni. Rengetegszer megkapjuk a kérdést a rendszereinket használó biztosításközvetítőktől, hogy “mikor lesz elérhető, mikor vezetitek be a mobilfunkciót?”. Ami a legtöbbször felmerül ezekben a beszélgetésekben, az egyértelműen a papírmentes kötési folyamat megteremtésének lehetősége.

Jó hírem van, ugyanis sikerült megtalálni azt a korszerű, hatékony megoldást, ami az alap kihívást jelentő célon túlmenően számos más területen is biztosít előnyöket felhasználóink és az ő ügyfeleik számára.

Abban a kezdetektől biztosak voltunk, hogy az SK MAX rendszert nem akarjuk bevezetni anélkül, hogy abban megoldanánk a papírmentes kötés problematikáját.

Technológiailag már régóta adott a lehetőség arra, hogy kiküszöböljük a környezetkárosító módon iszonyatos költségeket generáló, az ügyfelek által is gyűlölt dokumentumkezelési folyamatokat.

Ahogy általában, itt is inkább az akarat hiánya és a rövid távú gondolkodás akadályozta a megoldás létrejöttét. Persze az elhúzódó megoldáskereséshez hozzájárult az örök klasszikus kérdés is, amit már az előző beszélgetésünkben is emlegettünk: “ki állja a költségeket?”. Mivel senki nem jelentkezett önként, bevállaltuk mi.

KORÁBBAN ÍRTUK

Korszakváltás a biztosítási IT rendszerek piacán: Itt az SK MAX – I. rész

Merész kommunikációval, a magyar biztosítási szektort néha akár sokkolva az SK Trend évek óta azon dolgozik, hogy felkeverje az iparág állóvizét.

Hogyan oldottátok meg végül a papírmentes biztosításkötést?

Amikor azt mondtam, korszakváltó újdonságot alkottunk, akkor a mobilmegoldás óriási szerepet játszott a kijelentésemben. Az SK MAX fejlesztés keretében megalkottuk a B-DOC ügyféloldali telefonos applikációt, ami minden bizonnyal megreformálja, vagy inkább forradalmasítja a magyar biztosítási piacot.

Hozza a várva várt funkciót: lehetőséget biztosít a papírmentes biztosításkötésre. Ráadásul a legkényelmesebben elérhető módon: appként.

Mindenki utálja a felesleges bürokráciát. Ennek ellenére mindenki kiveszi a részét sajnos a fenntartásában. Ha mással nem, azzal, hogy alkalmazkodik a körülményekhez.

A biztosítási piac mindig is rendkívül papírzabáló üzletág volt és ezen az évtizedek alatt nem igazán sikerült változtatni.

Csak azok a szerepek cserélődtek fel, hogy kinél keletkezik a papír és ki a felelős az iratok megőrzéséért.

A legérthetetlenebb az, hogy a dokumentumok már régóta elektronikus formában jönnek létre, majd az elektronikus dokumentumokat papírformára kell konvertálni, ki kell nyomtatni, aláírni, szkennelni, küldözgetni, lefűzögetni, tárolni, szükség esetén előkeresni. Ez agyrém!

Valójában nem is az az elvárás, hogy létezzen papírformában a dokumentum hanem, hogy bizonyítható legyen, hogy azt valóban az érintett felek írták alá, amikor a szerződés létrejött.

Igen, valóban, ha desztilláljuk a törvényi elvárásokat, az aláírók személyazonosságának bizonyítása marad a végén. Ti ezt hogyan tudjátok garantálni?

Ennek a megvalósulásához először is azonosítani kell az ügyfelet, majd az ügyfél részére dedikált, digitális tárhelyet kell biztosítani. Ezután jön az, hogy a törvényi elvárásoknak megfelelő zárt folyamatokon belül kell biztosítani az adatáramlást és az adattárolást. Végül pedig a létrehozott, illetve szkennelt dokumentumokat az ügyfél tárhelyére fel kell tölteni és elérhetővé kell tenni számára.

NE MARADJ LE!

Kövessétek az SK Trend Facebook vagy LinkedIn oldalát, csatlakozzatok zárt Facebook csoportjukhoz, hogy mihamarabb értesülhessetek a friss híreikről!

Ok, de szaladjunk még ennyire előre. Hogyan tudjátok az ügyfeleket azonosítani?

Az ügyfelek azonosítása eddig is megtörtént, hiszen a megbízási szerződés, illetve a biztosítási ajánlat megkötéséhez el kellett kérni az ügyfelek személyes adatait.

A kihívást az jelenti, hogy a már azonosított ügyfélnek hogyan hozzunk létre egy számára dedikált ügyfélfiókot és azon belül egy tárhelyet.

Ami pedig ennél is fontosabb, hogyan vegyük rá, hogy ezt a fiókot használja és az elsődleges biztosítási platformjának tekintse. Nagyjából minden ügyfélnek azonosak a céljai, ha ügyet kell intéznie: legyen egyszerű, kényelmes, gyors, olcsó és felhasználóbarát a megoldás, aminek használatával időt és energiát takaríthat meg magának. A mobiltelefon pedig mindig kéznél van.

Ha néhány gombnyomással el tudja intézni az ügyeit a telefonján, akkor soha többet nem fog más csatornát igénybe venni erre.

Ez logikos, de azért ma még az ügyfelek nagy része nem az a generáció, aki aktívan akar és tud applikációkat használni. Illetve, ez a generáció különösen kényes a biztonságra. Ezt a kérdést hogyan válaszoljátok meg?

Az új SK MAX folyamatokban az első lépés, minden esetben az ügyfél azonosítása és a digitális dokumentumkezelési folyamat felajánlása. Ez egy kifejezetten biztonságos, úgy úgynevezett kétfaktoros azonosítással valósul meg. A banki folyamatokban is ezzel találkozhatunk.

A kétfaktoros lényege, hogy az ügyfélnek meg kell adnia a nevét, az email címét és a mobiltelefonszámát az SK MAX rendszerben, amely ezután mindkét csatornán üzenetet küld az ügyfél részére.

Az email címére egy tájékoztató levelet az elvégzendő lépésekről, valamint a folyamat jogi hátteréről, a telefonra pedig egy ellenőrző kódot. Csak olyan személyek tudnak regisztrálni a telefonos applikációba, akik meg tudják nyitni a kiküldött elektronikus levelet, az abban lévő linkről letöltik az applikációt, az applikáció elindítása után pedig beírják az SMS-ben kapott ellenőrző kódot.

A kétfaktoros azonosítás manapság a legnagyobb garancia a biztonságunkra. Mi történik az után, hogy az ügyfél bejutott az applikáció felületére?

Ezen a ponton az ügyfél részére már létre lehet hozni a saját elektronikus tárhelyét, ahol a biztosítási szerződéseit és az azzal kapcsolatos dokumentumokat tárolhatja. Az már csak egy elegáns kényelmi megoldás, hogy mindezt a mobiltelefonján keresztül is elérhetővé tesszük számára.

Az applikációba belépve az ügyfél először a meglévő szerződéseit tekintheti meg, a legfontosabb adatait kiemelve; ha kattintással kiválasztja valamelyik elemet, akkor látni fogja a szerződés részletes adatait is, valamint a hozzájuk tartozó dokumentumokat.

A program célja, hogy az ügyfelek az összes biztosítási szerződésüket ebben az applikációban tartsák nyilván.

Ezért a közvetítő által automatikusan átadott ajánlatokon túlmenően az ügyfelek felvehetik azokat a szerződéseiket is, amit nem annál a közvetítőnél kötöttek, akitől az applikációt kapták.

NE MARADJ LE!

Kövessétek az SK Trend Facebook vagy LinkedIn oldalát, csatlakozzatok zárt Facebook csoportjukhoz, hogy mihamarabb értesülhessetek a friss híreikről!

Azért az a biztosításközvetítő cég, amelyik ezt elkezdi használni az ügyfeleivel óriási előnyre tesz szert sok mindenben, de abban biztosan, hogy elköteleződik mellette az online megoldások kényelmét kedvelő, a piac egyre nagyobb részét képviselő ügyfélkör. Egyetértesz ezzel?

Hát hogyne! Persze. Ez a lehetőség nyilvánvalóan óriási piaci versenyt fog generálni, hiszen azok a közvetítő cégek, akik az applikáción keresztül közvetlen kapcsolatot létesítenek az ügyfeleikkel és jó minőségű szolgáltatást képesek biztosítani a számukra, könnyedén örökíthetik azokat a szerződéseket, amelyeket az ügyfél eredetileg nem náluk kötött meg.

Ennek segítségével sokkal egészségesebb, fenntarthatóbb ügyfélportfoliókat lehet létrehozni és kezelni, mint egy-egy szerződés megkötésével.

A B-DOC rendszerben nyilvántartott ügyfelek hosszú távú megtartása is biztosított, hiszen a program egyértelművé teszi az ügyfél számára, hogy ki a biztosítási szakértője és a választott biztosításközvetítőnek bármikor üzenetet küldhet, akár a meglévő szerződéseivel, akár új igényekkel kapcsolatban.

Ez a dedikált, közvetlen ügyfélkapcsolat behozhatatlan versenyelőnyt jelent azon partnereink számára, akik elsőként fogják átadni a B-DOC applikációt a saját ügyfélkörüknek. A szolgáltatás segítségével ráadásul megfelelnek az ügyfél kommunikációval kapcsolatos törvényi elvárásoknak, hiszen

zárt csatornán, bizonyítható és visszakövethető módon történik az üzenetváltás a közvetítő és ügyfelei között.

Azzal kezdtük ezt beszélgetést, hogy meg lehet és meg kell szüntetni a papírpazarlást, és az ehhez kapcsolódó igen magas költségeket. Ahogy látom, ez csak az egyik előny.

Abszolút jól látod. Mindezeken felül az SK MAX rendszer és a B-DOC telefonos applikáció együttes használata egy teljesen új dimenzióba repíti a biztosításközvetítő cégeket és az üzletkötőket, amelynek segítségével

olyan extra jövedelmeket szerezhetnek, amelyről korábban álmodni sem mertek.

És mindez még csak az alapgondolat és működés. További ügyfélélményt fokozó, illetve a biztosításközvetítői oldalon extra jövedelem termelő funkciókkal is rendelkezik az SK MAX és a B-DOC applikáció együttes használata. Legközelebb örömmel mesélek erről is részletesebben.

NE MARADJ LE!

Kövessétek az SK Trend Facebook vagy LinkedIn oldalát, csatlakozzatok zárt Facebook csoportjukhoz, hogy mihamarabb értesülhessetek a friss híreikről!

(x) A cikk megjelenését az SK Trend Kft. támogatta.

 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...