Kövesse Facebook oldalunkat!

Merész kommunikációval, a magyar biztosítási szektort néha akár sokkolva az SK Trend évek óta azon dolgozik, hogy felkeverje az iparág állóvizét. Konferenciákat, kisebb eseményeket szerveznek. Minden egyes üzenetük arról szól, hogy a cégvezetőknek a mikromenedzsment helyett a stratégia alkotásra, az összefogásra és a digitalizációra kell fókuszálniuk. Csak így tudnak versenyképesek maradni. Ahhoz, hogy ezt a folyamatot támogassa az SK Trend a Solidium Első Magyar Biztosítási Klaszter kezdeményezőjeként és alapítótagjaként is minden támogatást megad a fejlődni vágyó közvetítőcégeknek. Ebben az interjúban az új rendszerről beszélgetünk Kerekes Zoltánnal a célokat, a miérteket és a hogyanokat is feltérképezve.

A tőletek megszokott rendszeres és néha szemfelnyitó, provokatív kommunikáció mostanában kicsit mintha megritkult volna. Beharangoztátok az új, korszakváltó rendszereteket, az SK MAX-ot. Étvágyat gerjesztettetek, kíváncsiságot ébresztettetek a piacban. Miért a csendesebb időszak mostanság?

A téli hónapok az SK MAX-ról szóló kommunikáció szempontjából kissé valóban csendesre sikerültek, de ez nem jelenti azt, hogy a rendszer fejlesztése megállt volna. A korábban tervezettnél is sokkal korszerűbb és szerethetőbb rendszert készítettünk, még több felhasználói élményt, új és izgalmas funkciókat gyúrtunk bele az alkalmazásba. Ezen túlmenően pedig beépítettünk egy korszakváltó megoldást, ami lehetőséget biztosít ügyfeleink számára a gyors és megalapozott növekedésre.

A fejlesztés a végéhez közeledik, rövidesen elindulnak a bemutatók, oktatások és lehetőséget fogunk biztosítani felhasználói tesztekre is. Nem túlzás már most kijelenteni, hogy az SK MAX új korszakot nyit a biztosításközvetítői rendszerek piacán.

Elindítottunk a weboldalunk blogján egy cikksorozatot, amelyben ízelítőt adunk az SK MAX által nyújtott szolgáltatásokról, előnyökről, újdonságokról. De mindenekelőtt szeretnénk bemutatni, hogy mi is az SK MAX lényege, mitől más, mint a korábbi rendszereink, és miért nélkülözhetetlen a cégek fejlődéséhez, az ügyfelek megtartásához, és a biztosításközvetítők jövedelmezőségének növeléséhez.

KORÁBBAN ÍRTUK

Biztosítási felmérés: Megélhetési tanácsadók kontra sikeres üzletkötők

Nemrég online felmérés készült a biztosításközvetítői piac helyzetéről, amiből kiderült, hogy a piac kettészakadt. Míg az egyik része megélhetési tanácsadóként, másod-harmad állásban próbál biztosításokat értékesíteni, addig egy szűk réteg küldetésének tekinti a biztosítási tudatosság növelését.

START! Valami készülődik a biztosításközvetítők háza táján!

Világváltó ötlet, nagyratörő tervek, átgondolt megvalósítás: számos hiánypótló szolgáltatást nyújt a Solidium Első Magyar Biztosításközvetítői Klaszter: jogi témák, megfelelőség, adatvédelem, riportolás, üzletfejlesztés, egyedi termékek fejlesztése, értékesítési csatornák, ügyfeleknek kínált szolgáltatások, az adminisztratív terhek csökkentése

Utazzunk vissza az időben. Mikor és miért indítottátok el a merőben új rendszer fejlesztését?

Az SK MAX rendszer fejlesztése még a COVID kirobbanása előtt kezdődött meg és időnként lendületesebben, máskor tartaléklángon, de azóta is folyamatosan tart. Még a fejlesztés végéhez közeledve is többször felülvizsgáltuk, kiegészítettük az eredeti koncepciót az újonnan szerzett ismeretek, piaci visszajelzések, törvényi változások figyelembevételével. Mostanra érkeztünk el ahhoz a mérföldkőhöz, amikor kijelenthetjük, hogy van egy komplett koncepció, egy szép, egységes, letisztult design, és a funkciók nagy része már az utolsó tesztelési fázisban van.

Kerekes Zoltán | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Egyes piaci szereplőkben talán felmerül az a kérdés, hogy mi újat lehet még mutatni egy biztosítási szerződéskötő alkalmazásban. Minek egy új rendszer ezen a piacon?

Ma még az a többségi vélemény, hogy az ügyfelek biztosításokat akarnak kötni. Ha akarnak valamit, akkor majd szólnak. Ezért nagy szerencse, hogy a piacokat az ügyféligények vezérlik, fejlesztik, és nem az, hogy a közvetítő cégek akarnak-e változtatni, vagy többlet szolgáltatásokat adni a fogyasztóknak. Ha tetszik, ha nem, el kell fogadnia mindenkinek, hogy az ügyfél a király! Nála van a pénz, ezért az ő igényeinek kell megfelelni. Az ügyfél választ partnercéget, és ő dönt arról, hogy mi a számára elfogadható szolgáltatási szint. És az ügyfél lesz az, aki veszi a kabátját és továbbáll, abban az esetben, ha valaki jobbat, szebbet, értékesebbet kínál számára.

Az ügyféligények pedig nagymértékben megváltoztak az elmúlt években és ezután is folyamatosan, gyorsan fognak változni. Ma már nem elég megkötni egy biztosítást, ki kell szolgálni az ügyfeleket! Mégpedig teljeskörűen kell kiszolgálni! Mi több, ki kell találni a gondolataikat is.

És ha már a gondolatolvasásnál tartunk: vajon mit akarhat az ügyfél? Biztosan sok mindent akar, de biztosítást kötni tuti nem! Általában akkor akarunk biztosítást kötni, ha már megtörtént a baj! De nem ülhet mindenki mellett folyamatosan egy üzletkötő. A nagy kérdés napjainkban is ugyanaz, mint a régi CASCO reklámban: hogyan lehetünk ott az emberek mellett éppen akkor, amikor ők biztosítást akarnak kötni.




A kényelmes üzleti berögződés ellenére ez a kérdés azért egyre többeket foglalkoztat. Ti tudjátok a választ?

Évekig kerestük a választ mi is, bár a mi véleményünk akkor is az volt, hogy az ügyfeleknek, és a biztosítási, biztosításközvetítői piacnak nem biztosítási díjösszehasonlító és szerződéskészítő alkalmazásokra van szüksége, hanem egy komplex megoldásra, ami az ügyfelek biztonságra való törekvésének vágyát szolgálja ki, akkor és ott, amikor az ügyfeleknek arra szüksége van. Persze emellett informatívnak, és támogatónak kell lennie a felhasználói oldalon is.

Amikor ez megfogalmazódott bennünk, akkor az is eldőlt, hogy nem lesz CKB5, mert nem arra van szüksége a szektornak. Helyette megalkottuk azt a rendszert, ami holisztikus szemlélettel tekint a biztosításközvetítői piac és az általa kiszolgált emberek igényeire és válaszokat ad a következő 5-10 év kihívásaira is.

Kerekes Zoltán | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Mi minden szolgált alapul, mi mindent vettetek fontolóra az SK MAX megalkotásánál és pontosan milyen megoldásokkal teszitek könnyebbé az üzleti hétköznapokat?

Alapos piackutatást végeztünk, amely során a biztosításközvetítőktől kapott válaszok azt mutatták, hogy a cégeik számos területen vágynak megoldásokra, de eddig nem igazán találták a kiutat a keresésük útvesztőjéből.

Egyrészt biztonságban akarják érezni magukat a felügyeleti szervek vizsgálatai, adatszolgáltatási felhívásai keretében megfogalmazódó törvényi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban. Szeretnék megtartani a függetlenségüket, de sokan nem tudnak beruházni annak érdekében, hogy versenyképesek maradhassanak a tőkeerősebb cégekkel szemben. Alacsony költségek mellett magas bevételre vágynak, és arra, hogy az ügyfeleik csak akkor forduljanak hozzájuk, amikor éppen pénzt akarnak költeni, pl. újabb szerződést akarnak kötni, vagy magasabb díjú ügyletet tető alá hozni, de nem örülnek azoknak az ügyféligényeknek, amik nem járnak azonnali bevétellel.

Fontosnak tartják, hogy nagytudású, elkötelezett munkatársakkal dolgozzanak együtt, de a fizetési igényeket nem tudják kigazdálkodni. Szeretnék, hogy legyenek fiatal, lelkes, motivált üzletkötők, szakemberek a csapatukban, akik nemcsak meg tudják tartani a portfóliót, de gyorsan növelni is képesek.

Aztán arra is igény van, hogy ne kelljen adminisztrációval foglalkozni, de mindig, minden legyen a helyén, lehetőleg úgy, hogy az lehetőséget biztosítson extra bevételek megszerzésére. Varázsütésre tűnjön el a rengeteg papír és az ahhoz kapcsolódó magas költség a folyamatokból. Végül, de nem utolsó sorban az értékesítésen túlmenően nem akarják, hogy az egyéb tevékenységek elvegyék az idejüket a pénzkereseti lehetőségektől, nehogy elvigyék az ügyfeleket más piaci szereplők. És persze tudják, hogy mindehhez rendelkezniük kell azokkal az eszközökkel, amivel a náluk nagyobb, erősebb versenytársaik.

KORÁBBAN ÍRTUK

BrokerExpo összefoglaló: Izgalmasnak ígérkezik a biztosítás jövője!

Növekvő népszerűségnek örvendenek a biztosítási tanácsadók körében a különféle online szakmai rendezvények. Krizsán Erika BrokerExpoját egyre többen követik az online térben.

Megérkezett a megoldás a biztosításközvetítő cégek kihívásaira: A szolgáltató centrum!

Nincs erőforrás, túl magasak a költségek, nincs ember, túlterheltek a vezetők, a csapatok, lehetőség sincs stratégiai, menedzsment feladatokkal foglalkozni – halljuk ezeket és a hasonló panaszokat újra és újra, egyre gyakrabban, egyre hangosabban.

Azért ez a felsorolás rengeteg mindent tartalmaz és meglehetősen sok ellentmondás szerepel benne. Komolyan mondod, hogy ezekre létezik egy egyszerű megoldás?

Talán most azt várod, hogy azt mondjam: mindezt az SK MAX szállítja majd a biztosításközvetítőknek. Ki kell, hogy ábrándítsalak, nem fogom ezt válaszolni, mert az SK MAX sem fogja ezt a rengeteg igényt teljeskörűen megválaszolni.

Viszont azt vállaljuk, hogy ezek közül szinte minden területen kínálunk olyan megoldásokat, amelyek jelentős piaci előnyökhöz juttatják az SK MAX-ot használó közvetítő cégeket. A kérdés, csak az, hogy ki érti meg és ezáltal ki tudja kihasználni azokat.

Kerekes Zoltán | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Mielőtt rátérünk arra, hogy mik is ezek a megoldások, beszéljünk arról, hogy mire vágynak a biztosításközvetítők ügyfelei. Hiszen jó esetben, végső soron ennek kell meghatározni a közvetítők mindennapjait. Szóval, 2023-ban mire vágynak az ügyfelek?

Ezzel kapcsolatban is megkérdeztük számos partnerünket. Úgy látom, és a válaszaik is azt mutatják, hogy 2023-ban, szerintem egyébként teljesen jogosan, eléggé komplex elvárásai vannak az ügyfeleknek a biztosításaikkal foglalkozó vállalkozásokkal szemben.

Először is, az, hogy minden biztosítással kapcsolatos igényüket elégítsék ki. Az összes biztosításukat egyetlen közös felületen szeretnék látni, függetlenül attól, kinél kötötték azokat, és ezen keresztül akarnak minden ügyet elintézni.

Az igényeiket bármikor, egyszerűen, gyorsan akarják bejelenteni a partnerük felé. A bejelentéseikre rövid határidővel várnak reakciót és megoldást. Az is igény, hogy lehetőleg ne kelljen telefonálniuk, pláne ne kelljen bemenni egy ügyfélszolgálati irodába. Inkább valamilyen kütyün keresztül lehessen leadni az igényt és oda is érkezzen vissza a válasz.




Amikor viszont mégis személyesen szeretnének ügyet intézni, akkor legyen egy korrekt módon kialakított ügyfélszolgálati iroda, udvarias, szakértő személyzettel. Fontos számukra, hogy minden információ, dokumentáció legyen elérhető okostelefonon keresztül is. Ne legyen sok adminisztráció, ne kelljen dokumentum kötegeket aláírni és hazacipelni, lefűzögetni, majd szükség esetén keresgélni. Akár évek múlva is. Nem akarják, hogy kérdezgessenek tőlük olyan információkat, amelyekre nagy valószínűséggel nem tudják a válaszokat. Ne legyen elvárás feléjük, hogy felkészült biztosítási szakemberek legyenek, vagy ismerjék a vonatkozó törvényeket, szabályozásokat. Ha pedig káruk keletkezik, akkor a biztosításközvetítők nyújtsanak teljeskörű támogatást és kiszolgálást, adjanak megoldásokat a károk elhárítására, kijavítására.

FRONTEND OLDAL
  • Biztosítási díjak, szolgáltatások összehasonlítása, ajánlatok elkészítése, feladása a biztosítókhoz, megújult, egyszerűsített folyamatokon keresztül.
  • B-DOC ügyféloldali mobil applikáció.
  • Online kötés lehetősége, üzletkötő bevonása nélkül.
  • Papírmentes kötési folyamat.
  • Dokumentumok digitális tárolása, ügyfélhez, szerződéshez kapcsolva.
  • Saját (közvetítő cég által rendszeresített) dokumentumok elektronikus kezelése.
  • Partner (ügyfél) nyilvántartás, karbantartás.
  • Szerződésnyilvántartás, karbantartás.
  • Az elvégzendő feladatok csoportosítása, figyelemfelhívó megjelenítése.
  • Hatékony belső üzenetváltás, információ átadás.
  • A backend oldalról érkező adatok információk megjelenítése a frontend felületen.
BACKEND OLDAL
  • Állománybeolvasás, -egyeztetés, -tisztítás.
  • GDPR szerinti törlés, ügyfélkezelés.
  • Partnertörzs tisztítása, partner összevonás.
  • Biztosítóktól elvárt jutalék számfejtése.
  • Üzletkötői jutalékelszámolás.
  • MNB jelentések elkészítése.
  • Intervenció.
WEBES MEGJELENÍTÉS
  • Modern megjelenésű, teljesen saját arculatra szabható felület.
  • Széleskörű funkcionalitás.
  • Online kötési lehetőség beépítése, működtetése.
  • Egyszerű kezelhetőség, testreszabhatóság. 
TELEFONOS APPLIKÁCIÓ
  • Az ügyfél szempontjából elsődleges, integrált biztosítási platform.
  • Kétfaktoros, biztonságos ügyfélazonosítás.
  • Közvetlen, kétoldalú, digitális kapcsolat az ügyfelekkel.
  • Bizonyíthatóan dokumentált kommunikációs csatorna.
  • Az ügyfelek részére dedikált digitális tárhely.
  • Online szerződés megkötésének lehetősége.
  • Kárbejelentés, kár asszisztencia.
  • Dokumentumok (fényképek is) küldése a közvetítőnek.
KÁRÜGYINTÉZÉS
  • Szerződésből indítható kárbejelentés.
  • Kárbejelentések feldolgozása Call Centeren keresztül.
  • Teljeskörű kárügyintézés, kiegészítő szolgáltatásokkal.
  • Kárnyilvántartás. 

Te jó ég, ez is egy szép hosszú lista! Ha ezt összefésüljük az előzővel, elég jól kiviláglik, hogy milyen területeken kell jobb szolgáltatásokat adni.  

Igen, leegyszerűsítve megoldásokat kell találni a törvényi megfelelésre, a független üzletvitel megmaradására, a költségek porlasztására, a biztosításközvetítői rendszerek teljes integrációjára, a gyors, dokumentált elérésre és kommunikációs lehetőségre az ügyfelekkel, a hatékony, papírmentes adminisztrációra, az emberi erőforrások igénybevétele helyett, automatizált ügyviteli folyamatokra, az ügyfelek magas szintű kiszolgálására és az ügyfélvédelemre.

Ezekre egyértelmű támogatást biztosít az SK MAX rendszer. Hadd hívjam fel a figyelmedet arra, hogy egy fontos elvárás azonban kimaradt mindegyik felsorolásból! Tudod, melyik az?

Húha, nehéz megmondani, hosszúnak és kimerítőnek tűntek ezek a listák. Tényleg kimaradt valami? Mi az?

Az örökzöld, a magyar piacon sokszor sajnos irracionálisan és szürreálisan mindent vivő “legyen olcsó” faktor. Nyilvánvalóan egy széleskörű szolgáltatást lefedő, hatékonyan működő, nagymértékben automatizált, sok költséget kiváltó, modern informatikai megoldás nem tud olcsó lenni. Így hát annak érdekében, hogy a közvetítői piac nagyobb része meg tudja finanszírozni magának az SK MAX rendszer igénybevételét moduláris struktúrát alkalmazunk. Ez azt jelenti, hogy mindenki csak azt a szolgáltatási kört fizeti meg, amit igénybe vesz, illetve képes kigazdálkodni.

Kerekes Zoltán | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád – Biztosító Magazin

Értve ügyfeleink ügyfeleinek igényeit és közben minden üzleti tényezőt fontolóra véve, ami a biztosításközvetítők fókuszában áll, valós, 21. századi megoldást kínálunk kiváló ár-érték aránnyal. És ez még nem minden! A következő beszélgetésünkben örömmel mesélek arról, hogy az eddigieken felül mi teszi még inkább különlegessé az új megoldásunkat.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...