Kövesse Facebook oldalunkat!

A pandémia hatása a gazdaságra kétségtelenül megviselte a biztosítási szektort, szűkebben a biztosításközvetítői szakmát is. Az ingatag lábon álló, napról napra élő, egy termékre fókuszáló, kisebb méretű vállalkozások nagy része erőforrások hiányában költséget csökkent, elhalasztja a munkaerő képzését, az új eszközök, megoldások beszerzését. Rendkívül nehéz ez a szituáció, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy ezek a fejlesztések nemcsak a jelenlegi pandémiás helyzet miatt maradnak el. Már hosszú évek óta adós vele a piac. Meddig mehet ez így tovább? Már nem sokáig.

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az SK Trend Kft. támogatta. | Köszönjük!
Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!

Olvassa el a cikk I. részét is!

Mit tartanál valódi eredménynek a biztosítási szektornak ebben az ágában?

Ha egy biztosításközvetítő valóban eredményes az sok tényezőben megmutatkozhat. Nem feltétlen kell mindnek együtt teljesülnie, de hadd soroljak fel néhányat közülük. Valós eredmény például az, ha a biztosításközvetítő évente legalább 10%-kal növelni tudja a cége árbevételét, ha fiatal, lelkes, elkötelezett, tenni vágyó munkatársak akarnak nála dolgozni, ha proaktívan meghallgatja az ügyfelei igényeit, és testreszabott szolgáltatásokat nyújt, aminek eredményeként ki tudja mutatni, hogy növekszik az ügyfeleinek a száma, jobban kötődnek hozzá, és elégedettebbek a szolgáltatásaival.

Aztán az is valódi eredmény, ha folyamatosan bővülnek a szolgáltatásai egyre javuló minőségben, ha meg tudja fogalmazni, hova tart, mit tesz annak érdekében, hogy elérje az üzleti célokat, ha valódi alkuszi tevékenységet végez, ahol az ügyfél igénye van a központban és az ő elégedettsége a cél.

Mondhatnám még, hogy ha képes az alkusz vezető folyamatosan újat tanulni, alkalmazkodni, változtatni, és ezt elvárja a munkatársaitól is. De hosszan tudnám még sorolni, hogy mik azok a valódi eredmények, amelyek egy biztosításközvetítő céget sikeressé tesznek.

[/vc_column_text]

KORÁBBAN ÍRTUK

Ezzel szemben azt látom, hogy továbbra is kritikus a KGFB terméknek való kiszolgáltatottság. Sokan képtelenek ettől elvonatkoztatni.

Semmiképpen nem tartom eredménynek, amikor egy cég a KGFB portfóliójából próbál megélni, ez egyértelműen rövidlátó stratégia és hosszú távon üzleti öngyilkosság.

Mindenképpen szélesíteni kell a kínált termékek körét, és nemcsak a vagyonbiztosítási, hanem az életbiztosítási szegmensben is sokkal erősebb pozíciókat kell elérnie a független közvetítőknek.

Milyen tényezők vezethetnek a sikerhez?

Kell egy vízió és annak megvalósításához elhatározás és akarat. Hinni kell abban, hogy ki tud törni a cég a megszokás mocsarából, képes új dolgokat csinálni! Viszont ennek első lépése az, hogy szembe kell nézni a jelen helyzettel.

A rossz hírem az, hogy egyedül nehéz megoldani a problémákat. A jó hírem pedig az, hogy aki ezt felismeri, és megoldást keres, az nincs egyedül.

Érdemes sokat beszélgetni azokkal a cégvezetőkkel, akik hasonló cipőben járnak. A piacon mindenkinek hasonlóak a problémái, csak a prioritások tolódnak el kissé cégenként. Sokakat megbénít az attól való félelem, hogy lenyúlják az ötleteit. Ez naivitás, hiszen ötletei mindenkinek vannak. A kérdés mindig az, hogy ki képes azokat megvalósítani, majd ki lesz az, aki képes felhasználni a megvalósult ötleteket és fejlődni általuk. És az sem szégyen, ha hallgatunk azokra, akiknek van véleménye, van elképzelése, terve, vannak ötletei, és képesek megoldásokat javasolni és szállítani.

Az SK Trend csapatának alapvető missziója, hogy a magyar biztosításközvetítői szektor hosszútávú sikeréhez hozzájáruljon.

Segítjük a fejlődési potenciál kiaknázását, biztosítjuk a fenntarthatóságot és a profitabilitást. Szívesen megosztjuk ügyfeleinkkel a tudásunkat, a piacismeretünket, és a kapcsolatrendszerünket.

Tudnál konkrétumokat mondani? Mit kellene most tenni azoknak, akik ideális üzemméret alatt működnek, hogy versenyben maradjanak?

Sokaknál a cél csak a napról-napra való túlélés maradt. Hogy meddig lehet ezt így csinálni? A pandémiás válság miatt elérkezett az a pont, amikor nem lehet tovább szőnyeg alá söpörni azt, ami nyilvánvaló. 

Fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy mi az erőssége, mihez ért valójában, és mi az, amihez nem.

Két megoldási lehetőség kínálkozik:

  • vagy integrálódni egy nagyobb közvetítő cégbe, ahol adott a munkakörnyezet, a jogi háttér, az eszközrendszer,
  • vagy ki kell szervezni azokat a feladatokat, amelyekre nem tudnak hatékonyan erőforrást biztosítani.

A biztosításközvetítő kisvállalkozásoknak együtt kell működniük, ha szükséges össze kell olvadniuk, hogy elérjék az ideális üzemméretet, ahol már költséghatékonyan, 21. századi színvonalon, a szükséges eszközök, szolgáltatások, emberi erőforrások megléte mellett tudnak működni.

Ehhez szükség van olyan fórumokra, ahol a piaci szereplők nyíltan tudnak beszélni a problémáikról és közösen kereshetik a megoldásokat. Én jelenleg csak a saját erőfeszítéseinket látom ebben a témában a piacon.

Persze kevesen érdekeltek egy erős biztosításközvetítő piac létrejöttében.

Mi mindenképpen ezen kevesek közé tartozunk és meg is teszünk minden tőlünk telhetőt, azért, hogy ez megvalósuljon.

Ezeknek a céloknak az elérése érdekében szervezzük meg az SKávéHáz rendezvénysorozatot, amely idén már 5 alkalommal került megrendezésre vagy személyesen, vagy online – mindig a pandémiás szabályozásoknak megfelelően – és jövőre is folytatódni fog. A rendezvények keretében interaktív eszmecserékkel, szakértők előadásaival támogatjuk a tudásmegosztást és a tapasztalatcserét. Szeretnénk teret adni azoknak a közvetítőknek, akik látják a kihívásokat és megoldásokat keresnek. Ezért elhozzuk azokat a szakértőket, akik ismerik a területet, kutatják az aktuális üzleti trendeket és vannak javaslataik. Lehetőséget biztosítunk az egymás közötti és a szakértőkkel történő párbeszédre.

Örömmel látom, hogy egyre több visszatérő vendégünk is van, és folyamatosan új érdeklődök is csatlakoznak a rendezvényekhez.

Nem titkolt célunk, hogy segítsük a biztosításközvetítő vállalkozások önszerveződését, abból a célból, hogy összeolvadásokon, vagy egyéb együttműködési rendszereken keresztül életképes, ideális üzemméretű közvetítő cégek jöjjenek létre, akik a mi informatikai rendszereinket és egyéb szolgáltatásainkat használják.

Az SK Trend, abban érdekelt, hogy pénzügyileg stabil, fejlődőképes és fejlődni akaró ügyfélkör alakuljon ki. Az elmúlt 17 évben kiszolgáltunk minden piaci szereplőt, abban a hitben és azzal a szándékkal, hogy mindenkinek a célja a fejlődés, és részesei lehetünk sok kisvállalkozás megerősödésének és sikerének.

Büszkén mondhatom, hogy ez részben sikerült is. Sok partnerünkkel együtt fejlődtünk és szép közös sikereket értünk el már eddig is. A további fejlődés kulcsa a még szorosabb együttműködés azokkal a partnereinkkel, akik erre nyitottságot mutatnak.

Az együttműködés eredményeként kialakuló nagyobb létszámú cégek már képesek lesznek felállítani és eltartani egy professzionális menedzsmentet, amelytől joggal várják el, mind a stratégiai, mind az operatív feladataik és kihívásaik hatékony megoldását, kezelését is.

Mit tanácsolnál azoknak a cégvezetőknek, akik keresik a megoldásokat, de nem mernek megnyilatkozni?

Röviden azt, hogy minél előbb lépjenek, mert az idő nem nekik dolgozik. Hosszabban kifejtve pedig azt, hogy jöjjenek el a rendezvényeinkre, aktívan keressék a kapcsolatokat a hasonló helyzetben lévő cégvezetőkkel – szinte mindenki ebbe a körbe tartozik.

  • Alakítsanak ki saját fórumot, ahol kommunikálni tudnak az együttműködési lehetőségekről.
  • Keressenek pénzügyi befektetőket, akik képesek finanszírozni az elmaradt beruházásokat.
  • Egyesítsék cégeiket, és az így létrejövő vállalkozásokban hozzanak létre szakértő menedzsmentet.
  • Határozzák megkövetendő üzleti stratégiát, alakítsanak ki általános eljárásrendeket, stabil szervezetet, folyamatokat.
  • Tegyék mérhetővé a teljesítményeket, és vizsgálják folyamatosan a trendeket.
  • Építsenek ki stabil, fejlődő értékesítési csapatokat, akik az ügyfél igények alapján értékesítenek.
  • Az értékesítők támogatására és az ügyfelek kiszolgálására pedig magasan képzett háttér csapatot.
  • Biztosítsák a digitális transzformáció gyors megvalósítását.
  • Törekedjenek az ügyfelek maximális kiszolgálására, az ügyféligények teljeskörű felmérésére, megismerésére. Az igényalapú értékesítés mentén, a többszerződéses ügyfélkör kialakítására, fejlesztésére.
  • Folyamatosan bővítsék a szolgáltatási körüket, képezzék a munkatársakat, használják a modern technológiákat.

Ha ez túl sok lenne így hirtelen, akkor maradjunk az elején és jöjjenek el a rendezvényeinkre, regisztráljanak az SK Trend zárt Facebook és LinkedIn csoportjába, olvassák a publikációinkat, ezeknek szinte kivétel nélkül az ismeretterjesztés a célja. Persze nézzétek el nekünk, ha időnként magunkat is reklámozzuk.

Nehéz ezek után okosat kérdezni, Te mit tennél a közvetítők helyében?

A biztosítási szegmensben a jelenben a fejlődést, a jövőben pedig a stabilitást a modern technológia sikeres felhasználása jelenti. És mi azon piaci szereplők digitális szolgáltatói vagyunk, akik elkötelezettek a biztosításközvetítői ágazat magas minőségű fejlesztése mellett, hosszú távon, szakmai kiválósággal építik vállalkozásukat és a szakmát partnereik és ügyfeleik legnagyobb megelégedésére.

Mert hosszú távon a minőség és a fejlesztés a nyerő alternatíva!

Értesülnél az SK Trend friss híreiről? Regisztrálj szakmai Facebook csoportjukba itt: !

Ez is érdekelheti! Olvassa el a cikk I. részét is!

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az SK Trend Kft. támogatta. | Köszönjük!
Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...