A CRISTO nevű magyar fejlesztésű autós alkalmazás már több, mint egy éve érhető el a hazai piacon. Az alkalmazásban rögzíteni lehet az utakat, amikről utóbb statisztikákat lehet visszanézni. Ha pedig valaki csatlakozik az appban elérhető ROAR Casco biztosításhoz, és megrendeli a Beat-et – az autók OBD II-es portjára csatlakoztatható eszközt -, akkor az utak rögzítése automatikussá válik, és információkat szerezhet az autója állapotáról, valamint vezetési stílusáról is. És ez még nem minden! Az alkalmazás egyik forradalmi újdonsága, hogy a kinyert és rögzített adatokra alapozva olyan biztosítást is köthetünk, amely teljes mértékben figyelembe veszi a személyes autóhasználati szokásainkat. A CRISTO-ban elérhető ROAR Casco díját ugyanis alapvetően az alapján kell megfizetni, hogy mennyit használjuk az autónkat. Ha tehát Ön az átlagnál kevesebbet használja gépjárművét, vagy több autóval rendelkeznek a családban, és az egyik autó többet áll, akkor ez a termék ideális választás lehet. Ha szeretné kipróbálni, hogy milyen egy modern és újragondolt biztosítás, akkor itt az idő. A ROAR Casco-nál ugyanis még elköteleződni sem kell, mivel nincs éves biztosítási időszak, vagy hűségidő sem. Szota Szabolcssal, a CRISTO alkalmazás megálmodójával beszélgettünk.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az ROAR Kft. támogatta. | Köszönjük! – Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
A CRISTO egy hétmérföldes lépés, egy korszakalkotó újítás a biztosítási szakmában. Az autóból kinyerhető vezetési adatok megteremtik a személyre szabott, illetve a használat alapú járműbiztosítások (rész)piacának az alapjait. Mennyire éreznek rá a felhasználók az új idők szeleire? Mennyire népszerű ez a „high-tech” biztosítási forma?
Az elmúlt egy év sok tanulságot hozott számunkra, korábban könnyebbnek gondoltuk meghatározni a pontos célpiacunkat, de szerencsére egyre többen találtak meg minket. Úgy látjuk, hogy az ügyfélkörünk elég változatos. Vannak fiatal, és idősebb ügyfeleink egyaránt, akik pár napos autójukra, vagy akár egészen a határt jelentő 13 éves gépjárművükre kötöttek biztosítást. Azt tapasztaljuk, hogy jellemzően olyan felhasználók csatlakoznak a ROAR Cascohoz, akik relatíve keveset használják az autójukat. Ez ráadásul a koronavírus kapcsán még inkább fontos tényezővé vált, mivel a 2020. márciusi nagy bezárkózást követően is sokan home office-ban maradtak, és kevesebbet kelnek útra. Ráadásul az is előfordul, hogy egy családban több autó is van, amik közül az egyik még kevésbé van kihasználva, mint korábban. Az ő számukra ideális választás a CRISTO által kínált használat alapú árazás. Az indulás óta a regisztrált felhasználók száma – a várakozásainknak megfelelően – dinamikusan növekszik.
KORÁBBAN ÍRTUK
ROAR Casco: Használatalapú biztosítás, ami újszerű ügyfélélményekben is bővelkedik
A járványhelyzet alatt több biztosító társaság vezetője is egybehangzóan nyilatkozta, hogy felgyorsították az informatikai fejlesztéseket. A CRISTO-nál volt-e valamilyen fejlesztés?
A koronavírus miatt sok biztosítótársaság került lépéskényszerbe a digitalizáció területén. A kollégákat szinte mindenütt elküldték home office-ba, miközben komoly belső IT fejlesztések is indultak; a járványnak tehát valóban volt egyfajta „ösztönző” hatása az insurtech fejlesztésekre.
Sosem mondanám, hogy a CRISTO készen van, mi amióta elindultunk, folyamatosan fejlesztünk, hogy minél jobb szolgáltatást nyújtsunk az ügyfeleinknek. Az viszont kétségtelen, hogy előnyből indultunk a biztosítási folyamatok terén, mert nálunk eleve minden online volt, így ehhez már nem kellett hozzá nyúlni.
– emlékszik vissza Szota Szabolcs.
Nagy feladat volt az indulásra, hogy egy gördülékeny, és mégis minden szabálynak megfelelő folyamatot alakítsunk ki, amit igyekeztünk ebben az időszakban is tovább csiszolni. Ráadásul az ügyfeleink is jó ötleteket dobtak be nekünk, amiket igyekeztünk lefejleszteni a számukra. Nálunk összességében felpörgött az élet a járványhelyzet alatt.
A CRISTO-ban tavaly óta van lehetőség biztosítást is kötni, ROAR casco néven. Mit érdemes tudni erről a folyamatról?
Talán az első és a legfontosabb lépés, hogy töltsük le a CRISTO alkalmazást (Androidos telefonok esetén a Google Play Áruházból, iOS esetében az App Store-ból, Huawei telefonokkal rendelkező felhasználók pedig az AppGallery-ből) Ha ez megvan, akkor az alkalmazás megnyitását követően a kezdőképernyő ROAR Casco kártyáján tudjuk kalkulálni a biztosítás díját, és elindítani a szerződéskötési folyamatot. Jó, ha tudjuk, hogy a szerződéskötés során majd kell készítenünk néhány fotót is az autóról; nem kell tehát emiatt kihívni egy biztosítási tanácsadót, illetve nekünk sem kell elmenni sehová szemlére. Minden teljesen digitális és felhasználóbarát.
Hogyan fognak az autó fedélzeti számítógépéből a vezetésre vonatkozó adatok átkerülni a CRISTO alkalmazásba, hogy azok alapján a casco díját lehessen fizetni?
Ha letöltöttük a CRISTO alkalmazást szükségünk lesz még egy BEAT nevű eszközre is (e nélkül ugyanis nem működik a Roar Casco), amit futárral küldünk ki minden felhasználónknak, aki Roar Casco-t szeretne kötni. Ennek megrendelése az első lépések egyike.
A BEAT-et az autó OBD II-es portjára kell egyszerűen rácsatlakoztatni, és innentől ez segíti automatikussá tenni a Roar Casco működését, mivel az általa biztosított adatok alapján kalkuláljuk, hogy ki mennyit volt úton, és mennyit kell fizetnie ez alapján biztosítására.
A BEAT ráadásul további kényelmi szolgáltatások alapját is biztosítja. Például visszanézhetjük útjainkat, láthatjuk milyen stílusban vezettünk, megtalálhatjuk hol parkoltuk le az autónkat, sőt, még a hibakódokat is ki tudjuk olvasni, és megjeleníteni.
Hogyan lehet vagy kell fizetni a ROAR cascot? Előre vagy utólag? Bankkártyával, netán előre utalással?
A felhasználók egy egyenleget töltenek fel a regisztrált bankkártyájukról, hasonlóan, mint egy feltölthető mobiltelefon előfizetés esetén. Ezt az egyenleget fogyasztják el a biztosításuk során. Amikor áll az autó egy ún. „állódíjat” fizetnek, hisz ekkor is ki vannak téve kockázatoknak, amikor viszont úton vannak, akkor ún. „mozgódíjat” fizetnek. Ez utóbbi a magasabb összeg, hisz út közben vagyunk nagyobb kockázatnak kitéve. Mielőtt elfogyna az egyenleg, figyelmeztetést küldünk, illetve alapvetően automatikusan feltöltjük az egyenleget a regisztrált bankkártyáról, hogy a biztosítási védelem folyamatos maradjon.
Hatékony megoldás-e a járványhelyzet idején a használat alapú casco biztosítás? Lehet, hogy ez lesz 2021 nagy durranása?
Ha valaki attól tart, hogy nem tudja használni az autóját a karantén – vagy egy esetleges jövőbeli harmadik, negyedik, sokadik hullám – miatt, nos ebben az esetben a használat alapú casco biztosítás ideális megoldás. Úgy látjuk továbbá, hogy a legtöbben túlbecsülik, hogy mennyit is vannak úton. A piackutatásaink során a legtöbben napi 1-1,5 órás átlagos vezetéssel kalkuláltak, miközben a gyakorlatban ez a szám sokkal alacsonyabb. Jelenleg az elmúlt 6 hónap alapján átlagosan 38 percet vezettek ügyfeleink, és a legtöbbet vezető felhasználónk is kevesebb, mint 1,5 órát. Sokan vannak tehát, akik a járványhelyzettől függetlenül már eddig is kevesebbet használták az autójukat. Ők ugyancsak nyerhetnek egy használat alapú casco biztosítással; és nem csak a kedvező tarifák miatt, hanem azért is mert gyorsan és egyszerűen lehet csatlakozni a szerződéshez, teljesen online személyes találkozás nélkül, és még egyéb szolgáltatásokat is kapnak az alkalmazásban, amikből egyre csak több lesz a közeljövőben. – zárja gondolatait Szota Szabolcs.
Ez is érdekelheti!
Olvassa el a cikksorozat első részét ide kattintva:
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az ROAR Kft. támogatta. | Köszönjük! – Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.