Kövesse Facebook oldalunkat!

Az elektronikus biztosításközvetítő oldalakat – ahol szinte az összes biztosító ajánlatából válogathatunk – már évek óta használjuk. De mi a helyzet akkor, ha kárbejelentésre kerül a sor? A megoldást úgy tűnik két új magyar insurtech startup hozza el, a céljuk közös: hatékonyabbá tenni a kárrendezés gyakorltát. A Biztosító Magazin Gémesi Ferenc és Majzik Ferenc biztosítási startupperekkel beszélgetett.

A XXI század már egy teljesen elektronikus kor, szinte minden a digitalizációról szól az üzleti világban. A biztosítási szektornak még vannak olyan részei – például a kárrendezés – ahol még viszonylag sok fejlesztési lehetőség kínálkozik.

Mindegy melyik biztosítónál van a biztosításunk, egy weboldalon bármelyikhez be tudjuk jelenteni, ha kárunk van

Az elektronikus kárbejelentés egyik nagy előnye, hogy a biztosító társaságok által megkívánt, illetve a számukra leginkább megfelelő csatornára küldi be a káreseteket – magyarázza Gémesi Ferenc | Fotó: Kocsis Ferenc – bmag.hu

Elektronikus kárbejelentés: hatékonyságnövelő megoldás az alkuszoknak

Az elektronikus kárbejelentés egyik nagy előnye, hogy a biztosító társaságok által megkívánt, illetve a számukra leginkább megfelelő csatornára küldi be a káreseteket, ezáltal hamarabb kezdődhet el a kárrendezés.

  • Az ekarbajelentes.hu – a személybiztosításokat leszámítva – jelenleg az összes biztosítóhoz kínál kárbejelentési csatornát.
  • A cég által fejlesztett online kárbejelentő szoftver már beépítésre került a – biztosítási tanácsadók által széles körben használt integrált biztosítási rendszerekbe. Elsőként az SK Trend Kft. által forgalmazott CKB4-ben debütált ez a modul, így az a több mint száz alkusz, akik ezt a rendszert használják már találkozhattak is vele.
  • Folyamatban van az elektronikus kárbejelentési modul beépítése a BázisNet Rendszerház Kft. által fejlesztett integrált biztosítási programba is: a rendszerfrissítés itt előreláthatólag április végére fog majd elkészülni. A felhasználók számára ezt követően a BázisNet programjában is elérhető lesz az elektronikus kárbejelentő modul.
  • Az elektronikus kárbejelentés a biztosítási tanácsadók számára jelentős hatékonyságnövelést jelent, mivel nem szükséges további alkalmazásokat megnyitni: az összes biztosító társasághoz egy felületen be tudják küldeni a káreseteket. Tehát azzal a programmal, amivel a legtöbb alkusz a napi munkáját végzi, már a kárbejelentést is el lehet végezni.
  • A magánfelhasználók, illetve azok az alkuszok, akik nem használják a fenti rendszereket, az ekarbajelentes.hu oldalon webböngészőből is megtehetik ugyanezt.

Magánfelhasználók is igénybe vehetik

Az egyéni ügyfelek többféle csatornán szokták a kárukat bejelenteni: gépjárműkárok esetén van, aki az autószerviznél kopogtat, mások a biztosítási tanácsadójukat hívják, míg van, aki közvetlenül a biztostóval veszi fel a kapcsolatot.

Aki egyszerű és gyors megoldást keres az ilyen helyzetekben, mindenképp próbálja ki az ekarbajelentes.hu-t, ami már egyéni ügyfelek számára is lehetővé teszi az elektronikus kárbejelentést.

– magyarázza Gémesi Ferenc az ekarbejelentes.hu alapítója.

Azt viszont nem árt tudni, hogy amennyiben magunk szeretnénk a kárunkat elektronikusan bejelenteni ez igényelni fog némi odafigyelést:  Az egyéni felhasználok közül ugyan senkinek sem kívánjuk, hogy „rutint szerezzen” az elektronikus kárbejelentésekben, viszont a tapasztalatok még azt mutatják, hogy – a gyakorlat híján – sokszor ejtenek hibákat.

Aggodalomra azonban semmi ok, a rendszer ugyanis amíg formai hibákat talál nem fogja engedni megtenni a kárbejelentést.

Amnnyiben szeretné kipróbálni az elektronikus kárbejelentést akkor kattintson ide.

Biztosítás mellé pár ezer forintért full-extrás kárrendezési-kárügyintézési csomagot kínál a karexpert.hu

A pontatlanul beküldött elektronikus kárbejelentések sok galibát okozhatnak, magyarázza Majzik Ferenc a karexpert.hu társalapítója.  | Fotó: Kocsis Ferenc – bmag.hu

A karexpert.hu küldetése, hogy a kárrendezés elejétől a végéig támogatást nyújtson az ügyfeleknek. A biztosítás mellé – éves szinten mindössze háromezer forintértkínált kárasszisztencia csomag megvásárlása kapóra jön, ha káreseményre kerül sor: a cég ugyanis ilyenkor leveszi az ügyfél válláról a kárügyintézéssel kapcsolatos összes tennivalót.

A kárasszisztencia csomagot egyaránt kínáljuk magánszemélyeknek is és azoknak a biztosítási alkusz cégeknek is, akik a kárrendezéssel kapcsolatos teendők kiszervezésében gondokodnak.

– magyarázza Majzik Ferenc a cég társalapítója.

A karexpert.hu által nyújtott kárasszisztencia csomag egyébként jól kiegészíti az előbb bemutatott elektronikus kárbejelentési szolgáltatást.

A pontatlanul beküldött elektronikus kárbejelentések sok galibát okozhatnak

A karexpert.hu-nál azt ajánlják az ügyfeleknek, hogy a káresemény esetén mindenképpen forduljanak az alkuszukhoz vagy vegyék igénybe a kárasszisztencia szolgáltatást. A pontatlanul beküldött online kárbejelentésekkel ugyanis – mivel sokszor nem egyértelmű, hogy mi történt – az ügyfél is és a biztosító is rosszul járhat.

  • Előfordulhat, hogy a biztosító nem akar fizetni, mert a tévesen kitöltött kárbejelentésből nem nyilvánvaló, hogy történt-e biztosítási esemény vagy sem.
  • Sajnálatos eset az is, amikor a kárbejelentés során derül ki, hogy egy adott káreseményre mégsem volt biztosítás.

Mindezek miatt fontos, hogy a kárbejelentés pontosan – és az egyes biztosítók által elvárt, szabványosított formában – kerüljön megfogalmazásra. Így lényegesen nagyobb az esélye annak, hogy a beküldést követően a biztosító társaság el is fogadja a bejelentését és meg is téríti a kárt.

Teljeskörű kárrendezési szolgáltatást kínálnak az ügyfeleknek

Az ügyfelek a káresemény során anyagilag és/vagy személyükben is károsodnak, így számukra egy káresemény sosem vidám történet: szinte minden esetben bosszúság, sőt előfordul, hogy tragédia is. Mivel az ember nem tart otthon kárszakértőt és jogászt az ilyen esetekben nyújt segítséget ez az új magyar startup.

A karexpert.hu a szolgáltatási díjért cserébe biztosítja az ilyenkor szükséges szakmai hátteret: felülvizsgáló kárszakértőt és jogászt minden egyes esethez, akik – hasonlóan a biztosítóhoz – a beküldés előtt ellenőrzik a papírokat és megnézik a jogalapot. A cél, hogy az ügyfél megkapja azt a kártérítést, ami a kötvénye szerint megilleti.

Mivel a karexpert.hu nem jutalékos rendszerben dolgozik, így a biztosítónak sem kell attól tartania, hogy ellenérdekeltek lennénk.

– magyarázza Majzik Ferenc.

Kipróbálná?

  • Amennyiben felkeltette érdeklődését a karexpert.hu asszisztencia szolgáltatása, akkor kattintson ide
  • Ha elektronikusan szeretne kárt bejelenteni akkor pedig ide kell kattintani.

(x) Szponzorált tartalom, a cikk megjelenését a Ekarbejelentes.hu Kft. támogatta.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...