Nemrég jelent meg a mobilparkolás funkció az E-Alkuszban, a Pannon-Safe biztosítási tanácsadó cég okostelefonos alkalmazásában. Az autósoknak naponta ad megoldandó feladatot a parkolási díjak gyors rendezése, így a mobilparkolás integrálása az E-Alkuszba egy újabb hasznos megoldás, ami a Pannon-Safe ügyfelek kényelmét szolgálja – Póta Zsolttal a Pannon Safe biztosítási alkuszcég cégvezetőjével beszélgettünk.
Honnan jött az ötlet, hogy mobilparkolással bővítsék egy biztosítási alkalmazás szolgáltatásait?
Be kellett lássuk, hogy – mivel alapvetően biztosítási alkalmazásról van szó – nem jellemző, hogy a felhasználok minden nap használnának egy ilyen típusú appot. Nekünk viszont az a célunk, hogy az ügyfeleink minél többet használják az E-Alkuszt, hogy az alkalmazás épüljön be a mindennapjaikba. Arra gondolok elsősorban, hogy ne csak akkor lépjenek be a felületre, amikor díjelmaradásunk van és „tüzet kell oltani”.
Azt szeretnénk, hogy a kapcsolatunk minél inkább élő kapcsolat legyen az ügyfeleinkkel, a mobilparkolás ebből a szempontból pedig pont kapóra jött.
– mutat rá Póta Zsolt, a Pannon-Safe cégvezetője.
Akik autóval járnak, jellemzően sokat használják az okostelefonjukat mobilparkolás indítására és leállítására. A biztosítási ügyeik intézése mellett, a Pannon-Safe számára ez egy addicionális lehetőség, hogy kommunikáljunk az ügyféllel, hiszen az E-Alkusz – mint direkt kommunikációs csatorna az ügyfelekkel – már eleve adott. Végül de nem utolsó sorban pedig más biztosítási alkalmazásban is elérhető a parkolás, szóval igazából mi sem teszünk mást, mint követjük a trendet.
KORÁBBAN ÍRTUK
Nyugdíjba mennél 30-40 évesen? Matek az egész: a PANNON-SAFE már kisütött valamit
A pénzügyi területen húsz év alatt sokat változtak az ügyféligények
Mióta érhető el a mobilparkolás az E-Alkuszban és miért éri meg az E-Alkusszal parkolni?
November elején lett aktív a mobilparkolás funkció az E-Alkuszban. Nem várunk gyors felfutást, az ügyfeleinknek tetszőleges idejük van, hogy magukévá tegyék a szolgáltatást. Ami a díjakat illeti, mobilparkolás kényelmi díja 100 ezer Ft éves biztosítási állományig 110 Ft, 100 ezer Ft éves állomány felett pedig csak 55 Ft.
Aki 250 ezer Ft feletti biztosítási díjat fizet, annak 0 Ft a kényelmi díj, ha az E-Alkuszt használja.
– hívja fel a figyelmet Póta Zsolt.
Úgy vélem, ha valaki egy évben legalább 200 alkalommal használja az okostelefonját parkolás-indítására – és legalább 250 ezer Ft-ot költ biztostásra, és így az E-Alkuszban megspórolja a parkolás kényelmi díját – akkor kb. 20-25 ezer forintot tud spórolni. Ez elsőre nem tűnik jelentős összegnek, de egy kisebb autó KGFB díjára például elég lehet.
Milyen jövőt szánnak a parkolási funkciónak az applikáción belül?
Valószínűleg nem ez lesz a húzóereje az alkalmazásnak, mivel a cégünk főtevékenysége továbbra is a biztosítási tanácsadás.
Az E-Alkuszból indított mobilparkolás további előnye, hogy nem kell SMS-t küldeni a parkolás elindításához és leállításhoz sem, tehát az ügyfeleink az SMS díját is megspórolják.
– mutat rá Póta Zsolt.
Amennyiben az ügyfeleink 10-20 százaléka – például akik nagyvárosokban laknak – elkezdnék rendszeresen használni a mobilparkolási funkciót, akkor elmondhatnánk, hogy áttörtünk egy ingerküszöböt.
Mennyire elégedettek az ügyfelek az E-Alkusszal és milyen fejlesztések várhatók a közeljövőben?
Eddig nagyjából több mint 2000 ügyfél töltötte le az az E-Alkuszt IOS-re vagy Andoridra, akik a 6-8 ezer szerződést kezelhetnek az applikáción keresztül. Arra törekszünk, hogy a biztosítóktól kapott adatok hitelesek, frissek legyenek, mivel csak így tudunk naprakész tájékoztatást adni az ügyfeleinknek pl. az évfordulókról vagy a díjrendezettségéről. Erről az oldalról emiatt folyamatosan fejlesztenünk kell az alkalmazást.
A fő funkción kívül – ami a szerződések megtekintése – lehetőség van utasbiztostás kötésére is, amit bankkártyával is ki lehet fizetni. Az ügyfelek adhatnak alkuszi megbízásokat is, amiket digitálisan is alá lehet írni. Van online kárjelentési lehetőség, de akár hitelajánlatokat is lehet kérni.
KORÁBBAN ÍRTUK
Szexy-e a biztosítási szakma? A PANNON-SAFE toborzási technikái sok mindent elárulnak
Pannon-Safe: 7 dolog, amit gondoljunk át elektromos autó vásárlás előtt
Habár biztosítók ügyfélportáljai jól működnek, viszont vannak ügyfeleink, akiknek egyszerre több biztosítónál is vannak élő szerződésik. Számukra kihívást okozhat, ha egyszerre 5-6 biztosító rendszerébe kell belépni és ott különféle adatokat megkeresni – az E-Alkuszban mindez aggregáltan, egy egységes felületen tehető meg. Amennyiben valamit mégsem talál az ügyfél, akkor egy mozdulattal jelezhet üzletkötőjének.
A jövőben szeretnénk a szerződéses adatok szélesebb körét megmutatni az ügyfeleinknek – akár dokumentumokkal együtt is. Szeretnénk továbbá, ha a biztosítók díjigazolást vagy zöldkártyát is tudnának küldeni az ügyfeleinknek az applikáción keresztül.
Mennyire kedveli a fiatalabb generáció az E-Alkuszt?
Alapvetően felnő egy olyan generáció, amelynek általánosságban van igénye arra, hogy gyorsan egyszerűen és online formában jusson hozzá a számára releváns adatokhoz. Nincs ez másként a biztosítási szektorban sem:
Az ügyfeleink igénylik az online ügyintézést, az értesítéseket a legfontosabb teendőikről, illetve, hogy új ajánlatokat is kapjanak, ha a szerződésüknek épp évfordulója van. Ugyanakkor nálunk nagyon értékes az a szakmai tudás, amit a kollégáink tesznek hozzá az online élményhez.
– zárja gondolatait Póta Zsolt.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.