Kövesse Facebook oldalunkat!

Mindenkire másképp hatott a 2020-as év. A Pannon-Safe ezúttal is igyekezett a legtöbbet kihozni a váratlan kihívásból. Rengeteg belső munkafolyamat esett át egyszerűsítésen vagy került digitalizálásra. A cégnél úgy vélik, a COVID után biztosan nem fognak már visszatérni a korábbi működési modelhez; nem akarják „visszabonyolítani” azt, amit egyszer már sikerült egyszerűsíteni. A gyakori és változatos online oktatásnak köszönhetően a szenior generáció is megbarátkozott a távmunkával, illetve a teljes mértékben digitalizált újfajta munkavégzéssel – évértékelő beszélgetés következik Póta Zsolttal, a Pannon-Safe üzletfejlesztési vezetőjével, itt a Biztosító Magazinban.

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését a PANNON-SAFE Kft. támogatta.

Hogy sikerült a 2020-as év Pannon Safe-nek? Hogyan hatott a járványhelyzet a napi működésre?

Tavasszal, még a járványhelyzet első hullámában gyakorlatilag minden irodánkat bezártunk és átváltottunk távmunkára. Mivel a számítógépes rendszereink már korábban fel voltak készítve egy ilyen eshetőségre, így az átállás informatikai szempontból nem okozott különösebb kihívást.

Amikor az első napokban a „maszkpánik” volt, és minden boltból és gyógyszertárból elfogyott a maszk és a fertőtlenítő szer, akkor mi gyorsan reagáltunk; szerencsére be tudunk szerezni annyi maszkot, hogy elássuk kollégáknak és az alvállalkozóinkat is. A vállalati gondoskodás ezen formája miatt sok-sok köszönetet kaptunk kollégáinktól és családtagjaiktól is.

– mondja Póta Zsolt.

Olvassa el a cikk korábbi részét is:

Azóta az irodákban mi is kihelyeztünk kézfertőtlenítő állomásokat, a hozzánk időpontra érkező ügyfeleknek pedig – amennyiben elfelejtenek maszkot hozni magukkal – mi adunk. Egyszeri alkalommal pedig gyorstesztet is végeztünk a kollégák körében. Szerencsére senki sem lett PCR pozitív (azaz épp fertőzött stádiumban lévő), viszont néhány kollégáról kiderült, hogy – legnagyobb meglepetésükre – már átestek a betegségen komolyabb tünetek nélkül. 

Nem olyan rég még a munkaerőhiány volt a probléma, a járványhelyzet miatt viszont országszerte sokan lettek munkanélküliek. Könnyebben megy-e az alkuszcégeknek mostanában a toborzás?

A munkaerőhiány továbbra is probléma, de korántsem biztos, hogy a jelentkezők száma a probléma, hanem sokkal inkább a felkészültségük hiánya az, ami gondot okoz. Ez persze nem újdonság, mivel régebben is sokszor fordult elő, hogy aki sehol nem talált munkát az jelentkezett biztostái ügynöknek. Ma a helyezt annyiban más, hogy aki ezen a területen képzeli el a boldogulását, annak eleget kell tennie a szabályozó által előírt képzési kötelezettségeknek.  Egyenként a Pannon-Safe sem teheti meg, hogy úgy enged ki valakit az ügyfelek közé, hogy nem megfelelő a képzettsége; sőt az első időszakban mindenképp támogatást kell adni, hogy gyökeret verjenek azok a jelentkezők, akik képesek lesznek sikereket elérni. Ha egy bolti eladó – népszerű és sikeres – biztosítási tanácsadó szeretne lenni, ahhoz egy pár képzést, tréninget el kell végeznie; ezek jelentős részét szerencsére most már akár online is meg lehet tenni.

Sikerült-e hozzászokni ahhoz, hogy a személyes ügyféltalálkozók az online térbe költöztek és emiatt sokkal több időt kell a számítógép előtt ülni?

Nem sok alternatívánk maradt a korábbi évekhez képest, ezért rengeteg online oktatást tartottunk, hogy ezeket a készségeket fejlesszük a kollégáinknál; összességében érdekes tapasztalat volt.

Egyértelműen pozitív, hogy mostanra az idősebb kollégák is „rákényszerültek” arra, hogy minimum készség szinten elkezdjék használni az online a felületeket.

– meséli Póta Zsolt.

Habár tudjuk, hogy a biztostásközvetítés egy személyes műfaj, de jelen helyzetben mégis muszáj használni az ügyféltalálkozókhoz azokat a lehetőségeket, amelyeket a technika nyújtani tud. A biztosítók egyébként ugyancsak átálltak a távmunkára, a folyamataikat pedig idejekorán úgy alakították át, hogy online is el tudjanak fogadni bizonyos dokumentumokat. Egyébként nem csak a biztosítók, de például a felügyelet is – valamilyen szinten – már átállt online működésre: nemrég volt egy egyeztetésünk az MNB-vel, ami a kialakult helyzet miatt videokonferencia keretei között történt.

Mi az, amit megtartanak a járványhelyzet alatt bevezetett változásokból? Mely területeken térnek majd vissza a COVID előtti üzletmenethez?

A mondás azt tartja, hogy ha legalább 30 napig csinálunk valamit, akkor az szokásunkká válik és beépül a mindennapjaidba. Jelen helyzetben viszont már sokszor harminc napról van szó. Ahogyan tavasz óta végezzük a munkánkat – azt gondolom – annak egy jó része be fog épülni a COVID utáni világba.

Nem fogjuk „visszabonyolítani” a COVID előtti időszak rutinjaira azokat a munkafolyamatokat, amelyeket komoly munkával már modernizáltunk.

– hangsúlyozza Póta Zsolt.

Rengeteg belső munkafolyamat esett át egyszerűsítésen és lett zökkenőmentesebb, vírusmentesebb; a jó gyakorlatot meg kell tehát tartani. Úgy vélem, az ügyféltalálkozók minőségibbek lesznek, a jövőben ezek nem arról fognak szólni, hogy közösen papírokat töltsünk ki, hanem hogy hatékony megbeszéléseket folytassunk. A papírmunka egy e-mailváltással is megoldható, az elektronikus ügyintézés komoly költségcsökkenést jelentettek mindkét oldalon. A távmunkát – hosszú távon – a munkavállaknak egy része kellemetlenül éli meg, míg mások egyfajta szabadságfok növekedést látnak benne. A munkáltató részéről a lényeg az, hogy a munka el legyen végezve, ha ez megvan nem fogja zavarni feleslegesen a munkavállalókat, aki pedig oda viszi az elektronikus eszközét, ahova akarja.

Hogy látja, milyen hatása van a járványhelyzetnek a biztosítási üzletre?

Az állományunk összeségében nem változott – a GFB indexelésnek köszönhetően picit talán még növekedett is – viszont az új kötések számában természetesen érzékelünk visszaesést. Ez leginkább az ügyfélkapcsolatok elmaradására vezethető vissza. Direkt értékesítésen alapuló alkusz vagyunk, az ügyfelek szeretik a személyes megjelenést, szeretnek bejönni az irodába, de most egy a korábbinál kisebb számban vagy intenzitással jönnek. Az árbevétel ennek ellenére idén valószínűleg nőni fog, így egyelőre nincs okunk panaszra.

Azt látjuk, hogy a biztosítási szektor eddig elég jól megúszta a pandémiát. Amennyiben elhúzódik a járványhelyzet, akkor ez nyilván változhat.

– mutat rá Póta Zsolt.

A vállalkozásokat terhelő gazdasági kihívások vagy a munkanélküliség növekedése olyan kockázati tényezők, amelyek vissza vehetnek a növekedésből. Ezek miatt az okok miatt akár csökkenhet is az állomány, bár ezt egyelőre (még) nem érzékeljük. Az ügyfeleink még nem kezdtek el spórolni a biztosításon, sőt például az egészségbiztostás, valamint a kockázati biztosítások iránti igény még növekedett is. Ugyancsak több megkeresést kaptunk hitelfedezeti biztostások tárgyában is.

A biztosítások mellett hitelezéssel is foglalkoznak. Az ingatlanárak egy ideje stagnálnak, illetve szórványosan csökkenés is megfigyelhető. Milyen a kereslet a különféle lakáshitelek, a babaváró, illetve a CSOK iránt?

A járványhelyzet ellenére folyamatos az érdeklődés a különféle lakáshitel-termékek és -támogatások iránt. Az emberek továbbra is keresik ezeket, viszonylag sokat el is adunk el belőlük. Az már más lapra tartozik, hogy nem minden esetben látjuk tudatosnak ezen összegeknek a felhasználását. Gondolok itt arra, hogy nem mindenki fordítja hosszú távú befektetésekre – például ingatlanvásárlásra – az így megszerzett összeget; előfordul, hogy fogyasztási cikkeket vásárolnak belőle. A felvett pénzek egy részét azonban idővel vissza kell majd fizetni, ez pedig különösen akkor jelent majd problémát, ha a gyerekvállalás tekintetében nem a tervek szerint alakulnak a dolgok. Hosszútávon a megtakarítás, mint irány jó lehet, ezért mindenképp fontos lenne, ha ez emberek ezzel is foglalkoznának.

A betéti kamatok nulla százalék körüli tartományban mozognak, a megtakarítás nem annyira populáris mostanában. Hogyan lehet mégis népszerű a megtakarítás?

Mivel állami támogatás egy ideje már nem jár az LTP szerződésekre, emiatt a lakástakarékpénztárakat – mint megtakarítási alternatívát – sokan leírták. Viszont, ha jobban megnézzük, akkor láthatjuk, hogy egy-egy pénztári szerződés mégiscsak hozzátesz 5-22,5%-ot a pénzünkhöz, megtakarítási időtől függően, ha pedig kiskorú gyermekünknek nyitjuk a számlát, akkor 30 százalékot.

A hozamokon kívül nagyon fontos a jövedelmünkből elkülönített, havi rendszeres megtakarítás, még akkor is, ha ez most nem divatos, hosszú távon kifizetődő lesz.

A lakáshiteleink költségét a megtakarításaink rendszeres betörlesztésével tudjuk jelentősen csökkenteni, és lejáratkor a hitelkamat fixáló funkciója is jól jöhet (a példa kedvért: 10 év múlva 3,5%-os fix lakáshitelt igényelhetünk a megtakarításunk mellé, vagy akár a megemelkedett kamatozású, 10 éves kamatozású hitelünk kiváltására).

Olvassa el a cikk korábbi részét is:

Utolsó kérdés, hogyan látják az előttünk álló évet? Milyen terveik vannak a 2021-re?

Úgy gondoljuk, hogy növelni kell azokat a felületeket, ahol az ügyfeleink elektronikusan is tudnak ügyeket intézni, ugyanakkor megmarad az üzletkötőhöz való kapcsolódásuk is; csak a papírt e-aktákra cseréljük.

2021-ben egy új, az ügyfeleink számára fejlesztett applikációt fogunk bemutatni, amin keresztül többek között lehetőség lesz biztosítási szerződések kötésére is az ügyfélazonosítást követően.

– mondja Póta Zsolt.

Tovább akarjuk folytatni az oktatást, a humán fejlesztés területén elindított modernizációt, illetve új területeken is bevezetni az online képzést.

(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését a PANNON-SAFE Kft. támogatta.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...