Minden egyes emberrel való találkozás ad valami értékeset, ami segít személyiségünk alakításában – vallja Claudia Oriovics, az Allianz Hungária Zrt. market menedzsment részlegének néhány hónapja kinevezett vezetője. Közel tíz éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a biztosítási piacon, nemrég pedig Münchenből Magyarországra költözött. Claudia különféle izgalmas projektet fog irányítani és felügyelni, amelyek célja a tekintélyes márka további erősítése a hazai piacon. Az Allianz, mint „a jövő biztosítója”, készen áll a széles körű eszmecserére, valamint a jövő felfedezésére olyan népszerű témákon keresztül, amelyek mindannyiunk számára fontosak. Claudia Oriovics úgy gondolja, hogy a biztosítás egyáltalán nem unalmas.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az Allianz Hungária Zrt. támogatta. | Köszönjük!
Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
This article is also available in English.
Click here for the English version.
Mióta dolgozik az Allianznál?
Kilenc évvel ezelőtt kezdtem el dolgozni az Allianz Ausztriánál. Akkoriban még tanultam, azonban szerettem volna egy tisztességes munkát is a tanulmányok mellé. Valójában nem igazán terveztem, hogy pénzügyi szektorban helyezkedem el, de végül is egy biztosítóhoz kerültem, amit azóta sem bántam meg.
Mivel foglalkozott, mielőtt ebbe a mostani, új magyarországi pozícióba került?
Az Allianz Ausztriánál a központi értékesítési osztályon kezdtem el dolgozni, majd a vezérigazgató, illetve a pénzügyi vezető asszisztense lettem, ezt követően a market menedzsment részlegre kerültem. Később, amikor Ausztria 2018-ban csatlakozott a CEE régióhoz, lehetőségem nyílt Münchenbe költözni, hogy ugyanezen területen, regionális menedzserként koordinálhassam a közép- és kelet-európai piacokat. Az elmúlt két évet ebben a müncheni pozícióban töltöttem.
Mi hozta Magyarországra?
Nagyon boldog vagyok e tekintetben, mert – bár Ausztriában nőttem fel – az otthonom alig 10 percre volt a magyar határtól. Gyerekként sokat jártam Magyarországra, vasárnaponként gyakran ebédeltünk a családommal Sopronban. Később, mikor megkezdtem egyetemi tanulmányaimat a nemzetközi üzleti szakirányt választottam, fókuszban a közép- és kelet-európai régióval. A tanulmányaimból kifolyólag egy idegen nyelvet is választanom kellett, ami – kizárásos alapon – a magyar lett, mivel számomra ez volt a legkézenfekvőbb. Amikor elkezdtem dolgozni az Allianznál még úgy gondoltam, hogy soha többé nem lesz szükségem a magyar nyelvtudásra. Szerencsére váratlanul szembe jött egy lehetőség, hogy Budapesten dolgozzak, így örömmel fogadtam el ezt a pozíciót.

Lassan egy éve élünk együtt a járványhelyzettel. Hogyan befolyásolta a koronavírus az Allianz Hungária mindennapi működését?
A helyzet nagyon hasonló az egész közép és kelet-európai régióban, a világjárvány kimondottan felgyorsította digitalizációs erőfeszítéseinket. Az Allianz – a pandémiától függetlenül is – már régóta dolgozik a biztosítási termékek és szolgáltatások digitalizálásán. Már korábban nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy ez egy növekvő igény az ügyfelek részéről. A jelenlegi helyzetből fakadóan a digitális fejlesztéseinkre, illetve az online szolgáltatásainkra tudunk építeni. Ami a közeljövőt és a digitalizációt illeti, mindenképp folytatjuk; és újabb, még az eddigieknél is érdekesebb projekteket fogunk elindítani.
Hogyan látja a biztosítási piac alakulását a jelenlegi helyzet tükrében?
Bármennyire furcsán is hangzik, az online világ és a digitalizáció valójában segít közelebb kerülni ügyfeleinkhez. Itt nem kizárólag az online és a közvetlen értékesítésről beszélek, hanem az ügynökeinkről is, hiszen nekik is van lehetőségük virtuális kapcsolat tartani az ügyfelekkel. És persze vannak olyanok is, akik nem szeretnének személyesen találkozni – ezt nekünk maximálisan tiszteletben kell tartani. A digitalizáció azonban a virtuális térben segíti megőrizni a köteléket velük.
Mit tart a legnagyobb kihívásainak mostanában?
Az idősebb generáció ódzkodik attól, hogy használja az új digitális kommunikációs csatornákat. Úgy gondolom a mi feladatunk is az, hogy támogassuk – és talán, hogy oktassuk is – őket. Muszáj megértetnünk velük, hogy ez nem egy bonyolult dolog. Be kell, hogy mutassuk az előnyöket, illetve azt is, hogy az új digitális megoldások valójában hogyan segíthetik őket. Rengeteg mindent lehet nagyon könnyen intézni online. Ha ezt nem kezeljük, akkor kockázattá válik, viszont ha cselekszünk, akkor lehetőség lesz belőle.
Mit gondol, van most lehetőség valamilyen új termék fejlesztésére?
Amikor a járvánnyal kapcsolatos kockázatokról beszélünk – ami egyébként globális vita tárgyát képezi az egész biztosítási ágazatban – egyelőre úgy érezzük, hogy túl korai lenne ítéletet mondani, vagy következtetéseket levonni. Ennek ellenére azt gondolom, hogy például a kiberbiztosítás előtérbe kerülhet, mivel mostanában ez jelenti az egyik legnagyobb kockázatot; az Allianz egyébként egy ideje már elkezdett erről a témáról beszélni. Most, hogy mindannyian szinte folyamatosan otthonról dolgozunk, a lakásbiztosítások jelentősége ugyancsak felértékelődött. Nyilvánvalóvá vált ugyanis a pótlólagosan felmerülő kockázatok elleni védelem szükségessége. A húsz évvel ezelőtt vásárolt lakásbiztosításainkat megnézve fel kell tennünk magunknak a kérdést: „Vajon ez még mindig naprakész?” „Az otthonunk, ahol időnk nagy részét töltjük, továbbra is biztosított?” Manapság például már rengeteg elektronikus eszközt használunk, szükségünk van tehát egy modern biztosításra, amely megfelel a jelenlegi igényeinknek; mindenképpen itt az ideje a biztosítások felülvizsgálatának.
Milyen tervei vannak az új pozícióban?
Leginkább arra törekszünk, hogy még inkább ügyfélközpontú vállalat legyünk a magyar piacon. Ez nagyon fontos számunkra, és több projektet is indítottunk egyébként, hogy elérjük ezt a célt. A korábbinál pedig még intenzívebben folytatjuk a digitalizálást – mint említettem. Azáltal, hogy fókuszban tartjuk a brand-perspektívát – az új ügyfélcsoportok felé is -, egyrészt azt mondanám, hogy az Allianzot egy olyan modern, digitális biztosítóként pozícionáljuk, ami egyben robosztus és üzembiztos is. Másrészt mindenképpen meg akarjuk mutatni, hogy a biztosítás nem egy unalmas dolog.

Terveznek-e bármilyen változást az Allianz marketing és kommunikációs stratégiájának végrehajtásában?
Amikor a rólunk alkotott képről van szó, azt is szeretnénk kifejezni, hogy készek vagyunk hasznos dolgokat adni a társadalomnak is. Részesei szeretnénk lenni különféle társadalmi diskurzusoknak, gondolatot cserélni például olyan témákban, amelyek mindenki számára fontos. Idén indítottuk el legújabb kezdeményezésünket, az „A jövőről egyszerűen” kampányt. A kampány főbb üzenete, hogy biztosítóként mi bízunk a jövőben, és éppen ezért folyamatosan keressük az új lehetőségeket, miközben a jövőt formáló trendeket is elemezzük. Feladatunknak érezzük, hogy segítsünk az embereknek eligazodni a jövő útvesztőiben, fontosnak tartjuk, hogy kérdéseket tegyünk fel arról, mit jelent számukra embernek, illetve emberinek lenni a jelenben, illetve a jövőben. A sorozat egyes részeiben külsős szakértőket hívunk meg, illetve olyan is előfordul, hogy a saját kollegáinkat – mint belsős szakértőket – invitáljuk meg egy beszélgetésre. Vendég szakértőinkkel közösen vitatjuk meg a jelenlegi helyzetet és a jövőbeli fejlődési irányokat, valamint ezek lehetséges hatásait az életünkre. A témák valóban széles skálán mozognak és számos területre kiterjednek: legyen az oktatás, az otthonunk, a közlekedés vagy az urbanizáció. Rendszeresen végzünk egyébként felméréseket is ezekben a témákban, és az eredmények nemcsak számunkra, hanem a média és az emberek számára is nagyon hasznosak.
Az Allianznál egy ideje napirenden van az egységesítés és az egyszerűsítés. Hogyan érintik ezek a törekvések a market menedzsment területét?
A jelenlegi felállásnak köszönhetően őszintén hiszünk abban, hogy fontos szinergiákra tehetünk szert, amikor globálisan fejlesztünk egy adott eszközt, hiszen ilyenkor nemcsak néhány ember gondolkodik és dolgozik rajta lokális szinten. Ez mindenképpen egy tágabb perspektívát és komoly előny is jelent; mindez pedig abból fakad, hogy egy nagyobb, összetartó közösség részei vagyunk, amely inspiráló és rengeteg ötlettel szolgál számunkra.
Egy példa: novemberben vezettük be teljesen új online kárbejelentési és kárstátusz követő rendszerünket, amelynek fejlesztése regionális szinten, illetve összefogásban történt. A közép-kelet európai régióban minden Allianz entitás ugyanazt az alkalmazást használja, és ez a régión átívelő közös fejlesztési erőfeszítéseink gyümölcse. Amikor valaki abba a helyzetbe kerül, hogy kárbejelentést kell tennie, a felhasználói igények – országtól függetlenül – nagyon hasonlóak. Mivel az emberek szeretnének a lehető leghamarabb túllenni ezen a lépésen, ezért egyszerű megoldásra van szükségük. Az új megoldásnak köszönhetően a kártérítési igényeket akár okostelefonról, online lehet benyújtani; fotókat is lehet csatolni, a felhasználók pedig értesítést kaphatnak az kárügyük tényleges állapotáról. Tehát az ügyfél tisztában lehet azzal, hogy éppen hol tart a kártérítési igénye. A folyamat végén pedig visszajelzést is kérünk, hogy javítani tudjuk a folyamatainkat és az eszközeinket.
Megnyilvánul-e az egyszerűsítés valamilyen formában a kommunikáció területén?
Természetesen igen. A legutóbbi „Voice of the Customer” (Az ügyfél hangja – a szerk.) elnevezésű kezdeményezésünk lényege, hogy azonnali visszajelzést kérünk az ügyfeleinktől, mégpedig az összes olyan érintkezési ponton, ahol kapcsolatba kerülünk velük. Az ügyfél visszajelzések egyébként mindig is kulcsszerepet játszottak folyamataink javításában és egyszerűsítésében. Az Allianz számára már csak azért is fontos meghallani „Az ügyfél hangját”, mivel ez segít abban, hogy jobban megértsük az igényeiket, a viselkedésüket, valamint termékeinkre és szolgáltatásainkra adott válaszaikat. A múltban is kértünk visszajelzést az ügyfelektől, viszont a mostani rendszerben az az újdonság, hogy többé-kevésbé valós idejű megoldást vezetünk be. A visszajelzések mögé továbbá kidolgozunk egy komplett irányítási folyamatot is, valamint minden elégedetlen ügyfelet 24 órán belül visszahívunk. Ennek köszönhetően pedig már egy abszolút jól definiált megoldás van a kezünkben a visszajelzések során felmerülő problémák megoldására, illetve az ügyfélkiszolgálás folyamatos fejlesztésre.

A biztosító társaságok a fiatalabb korosztály elérése érdekében aktívan használják a közösségi média csatornákat. Mennyire tartja alkalmasnak ezeket a platformokat a kommunikációra?
A kommunikációról és a marketingről szólva elmondhatom, hogy eléggé aktívak vagyunk ezeken a platformokon. Az Allianz évek óta jelen van az összes releváns közösségi média csatornán. Azt hiszem, ezek olyan helyek, ahol ott kell lennünk, ugyanakkor az sem elhanyagolható, hogy mit csinálunk, és hogyan használjuk azokat. A fiatal célcsoportokat nehezebb elérni, illetve kapcsolatba kerülni velük. Ennek fő oka, hogy másképp állnak hozzá a médiához, így az értékesítési üzeneteket is másként fogadják, mint az idősebb generációk; hiszen ők már eleve úgy nőttek fel, hogy szinte mindig a legmodernebb hirdetési formákkal és marketing technikákkal voltak körülvéve. Esetükben tehát a hagyományos kommunikációs eszközök kevésbé hatékonyak. A biztosítás egyébként is olyan téma, amelyet többnyire csak a családalapításkor kezdünk jobban megismerni, bár már a 20-as éveink elején és közepén sem árt tudomásul venni az utas-, a lakás-, illetve a gépjármű-biztosítások relevanciáját és fontosságát.
Terveznek-e influencereket bevonni az Allianz jövőbeli marketing kampányaiba?
Az együttműködésünk már most is folyamatos bizonyos influencerekkel a marketing és kommunikáció terén, sőt ezt a jövőben még inkább kiterjesztjük. Mivel úgy gondolom, hogy az Allianznak nagyon érdekes témái is vannak, ezért mindenkinek javaslom, hogy kövessen minket, kommenteljen, illetve adjon visszajelzést a Facebook, Instagram és a LinkedIn csatornáinkon.
Tervezi-e támogatni munkáltatói, illetve a személyes márkaépítést a vállalaton belül?
Mint market menedzsment részleg, kifejezetten támogatjuk a HR-t a munkáltatói márkaépítés terén. Hamarosan egy új munkáltatói márkaépítő kampányt is tervezünk indítani. Szeretnénk bemutatni – ahogyan azt már korábban is említettem -, hogy „a biztosítás nem unalmas”. Szerintem az emberek ezt Magyarországon épp pont fordítva gondolják, de ezen nem igazán lepődőm meg. Szeretnénk azok között lenni, akik alakítják a jövőt – ami valójában rajtunk múlik -, ennek a célnak az érdekében pedig erőinket egyesítve tudunk fellépni. Az új munkáltatói márkaépítő kampányunk szlogenje is ezt gondolatmenetet fogja kifejezni. Az élet folyamatosan változik körülöttünk, hogy miképpen reagálunk erre az pedig teljesen a mi döntésünk. Mindenesetre, mi itt az Allianznál proaktív szerepet szeretnénk játszani ebben az átalakulásban.
Volt valamilyen példaképe? Egy fontos személy, vagy vezető, aki esetleg befolyásolta a karrierjét?
Konkrét személyt nem tudok megemlíteni. Úgy érzem mindenki, akivel eddig találkoztam, hozzájárult ahhoz, hogy azzá lettem, aki ma vagyok. Az inspiráló emberek, akikkel találkoztam, nagyban segítették az értékrendszerem kialakítását, illetve a munkához való viszonyulásom. Azok a tulajdonságok, amelyek nem igazán tetszettek másokban ugyancsak hasznosak voltak, hogy meghatározzam, milyen szeretnék lenni emberként és kollégaként.
Milyen típusú vezetőnek tartja magát, illetve vezetőként mi a fő erőssége?
A kollégáimtól korábban kapott visszajelzések alapján emberközpontú lény vagyok, ami ténylegesen fontos számomra. Mivel valóban érdekelnek az emberek, ez segít, hogy motiválni tudjam őket.
Van-e valamelyen titkos fegyvere a motivációra, és ha igen, hogyan növelheti a csapat hatékonyságát?
Nagyon fontos éreztetni az emberekkel, hogy törődünk velük. Hitelesek legyünk és ne mesterségesek, ez a legfontosabb. Az MI (Mesterséges Intelligencia) már mindenkit utolér, ott van szinte mindenütt. Azt gondolom, hogy nekünk, embereknek nem kell mesterségesnek lennünk, legyünk inkább hitelesnek, legyünk alázatosnak és legyen érzelmi intelligenciánk – különösen az olyan időkben, mint amilyen a mostani.
Sikerült-e már beilleszkedni a magyar csapatba?
Éppenséggel dolgozom rajta; mostanában nem igazán tudunk úgy találkozni ahogyan kellene, de virtuális formában folyamatosan kapcsolatban vagyunk a kollégákkal. Havonta tartunk értekezleteket az egész csapattal, ahol tudunk ötletelni, illetve van egy intranetes platformunk is, ahol bátorítom a kollégákat az eszmecserére. Ma ebédre például virtuális pizza party-t szerveztünk.
Milyen praktikus tanácsot adna azoknak, akik vezetőként szeretnének sikereket elérni?
A magas érzelmi intelligencia fontosságán túl talán a legjobb tanács, amit adhatok, az Richard Bransonnak, a Virgin alapítójának az egyik frappáns mondása: „Ha törődsz az alkalmazottaiddal, ők törődni fognak az ügyfeleiddel”. Én ezt a fajta szemléletet ajánlom minden olyan vezetőnek, aki egy remek csapatot szeretne felépíteni.
This article is also available in English.
Click here for the English version.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az Allianz Hungária Zrt. támogatta. | Köszönjük!
Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.