Az elmúlt évek során többször is hallhattunk a biztosítási szakma szereplőitől, illetve iparági elemzőktől különféle izgalmas tervekről, amelyek majd felpörgethetik a biztosítási piacot. Közben ismét eltelt egy év, a kérdés pedig nem változott: vajon mi valósult meg a korábbi grandiózus víziókból, hol tart ma a biztosítási szakma ezen a területen? Hogyan néz ki ma, egy – korábban csak ötlet szinten létező – már megvalósult biztosítási innováció? – A ROAR Cascoról és a CRISTO nevű autós alkalmazásról beszélgetünk Szota Szabolcs, insurtech-guruval és Huszár Péterrel, a Roar Biztosítási és Pénzügyi Közvetítő Kft. vezetőjével.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az ROAR Kft. támogatta. | Köszönjük! – Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
Egyszerűsítésben, informatikai fejlesztésekben és az insurtech cégekkel való összebútorozásban látták korábban a jövőt a biztosító társaságok
A biztosítási piacban rejlő kiaknázatlan innovációs lehetőségek az elmúlt években több szakmai konferenciának is bőséges témát adtak. Az értékesítés területén a különféle tarifáló weboldalak már több mint egy évtizede léteznek, viszont a back-office, a core rendszerek fejlesztése, illetve a kárrendezés területén még voltak, vannak lemaradások. Hallhattunk mindenféle grandiózus ötletekről, amelyek – valljuk be – egyaránt inspirálták a szakmát és persze az ügyfeleket is. Ugyancsak újdonság volt pár éve az insurtech cégek berobbanása: tudjuk, hogy a kisebb méret kevesebb bürokráciával jár, ezáltal gyorsabb a fejlődés üteme és eredményeket is hamarabb tudnak elérni. Vajon együttműködnek-e majd a biztosítók az insurtech startupokkal – vetődött fel a kérdés – vagy inkább kihívóknak tekintik majd őket? Szerencsére már látni együttműködéseket, úgy tűnik a biztosítók számára ez lehet fejlődés egyik kulcsa. Bár – Szota Szabolcs szerint – nem volt egyszerű megértetni a partnerekkel, hogyan lehet egy insurtech termék egyszerre újszerű és persze nyereséges is a biztosító számára.
Komoly IT fejlesztések indultak a biztosítási iparágban, amire a járványhelyzet még rá is tett egy (két?) lapáttal
Ahogy telik-múlik az idő, felmerül a kérdés, hogy mikor lesz az ötletekből valóság? Ha ma körülnézünk, akkor azt láthatjuk, hogy a biztosítási szolgáltatások piacát lassan, de biztosan elérte az insurtech forradalom. Mivel az ügyféligények megváltoztak, ezzel együtt a biztosítók is rákényszerültek arra, hogy változzanak, változtassanak; a korábbi ötletek kezdenek beérni, sőt olyanok is vannak, amelyek már konkrétan meg is valósultak.
Jó hír az ügyfeleknek, hogy a biztosítóknál egyre inkább a fókuszba kerül az ügyfél döntéseit mozgató belső motivációk kutatása és megértése, illetve ez alapján a releváns biztosítások iránti igények kiszolgálása. Az elkövetkező évek nyertesei azok lesznek, akik a biztosítás és a technológia ötvözésével új és innovatív termékeket, szolgáltatásokat és platformokat teremtenek az ügyfeleik számára.
– vélekedik Huszár Péter, a Roar Biztosítási és Pénzügyi Közvetítő Kft. vezetője.
Az ügyfelek igényei, elvárásai folyamatosan alakulnak és formálódnak, a jövőben pedig arra lehet számítani, hogy ezek még tovább fognak bővülni. A koronavírus járványnak pedig – úgy tűnik – oroszlánrésze volt / van a felgyorsuló digitalizációs fejlesztésekben.
KORÁBBAN ÍRTUK
A közösségi médián keresztül toborozza a jövő biztosítási tanácsadóit
Ötletelni egy újdonságról és lefejleszteni valamit, az két különböző dolog; ha pedig megvan, akkor el is kell tudni adni a terméket – de hogyan?
Az elmúlt pár évben tehát a biztosítási szakma szereplői elkezdtek beszélgetni a digitalizáció fontosságáról, illetve a fejlesztések lehetséges módjairól. Azt viszont szinte mindenki tudja, hogy beszélni valamiről és megvalósítani valamit, az két különböző dolog. A CRISTO nevű, autósoknak szánt alkalmazás – és a benne elérhető használat alapú – ROAR (róluk még később lesz szó) által kínált – ROAR Casco – viszont egy konkrétan megvalósult, valós példa az insurtech fejlesztésekre; ráadásul mindez magyar innováció, amire méltán lehetünk büszkék.
Régebb óta zavart, hogy a biztosítók mintha megragadtak volna a múlt században, nem használták a digitalizáció adta lehetőségeket, vagy ha igen, akkor sem jól.
– emlékszik vissza Szota Szabolcs.
Szota Szabolcs nem csak beszélt a változó ügyféligények fontosságáról, de társaival nemcsak, hogy le is fejlesztett egy valóságban is működő insurtech alkalmazást – a CRISTO-t -, de még díjakat is nyert vele. Az ebben rejlő lehetőségeket ismerte fel a Generali és a ROAR; így indult az a közös utazás, ahol egy magyar insurtech fejlesztés és egy nemzetközi biztosító magyarországi tanácsadó cége most közösen igyekszik sikereket elérni.
A fiatal dinamikus kollégák számára új, innovatív biztosítási tanácsadó cégeket hoztak létre – a ROAR ma már fogalom; előfordul, hogy másolják őket
Az informatikai területen tapasztalható lemaradások mellett jelen volt / van egy másik komoly probléma is, ami legalább ugyanilyen horderejű: ez pedig a generációváltás, annak minden vetületével együtt. A probléma kezeléséhez azonban nem árt megérteni az Y és Z generációs kollégák haladó gondolkodásmódját, illetve a munkához való sajátságos viszonyulásukat.
A biztosítók felismervén ezt új és innovatív cégekbe szervezték a fiatal munkavállalókat. Ez kitűnő lehetőség a folyamatos tanulásra, a közösség építésére és motiválásra, hogy ezáltal közelebb kerüljenek a potenciális – velük egykorú – ügyfelekhez.
– magyarázza Huszár Péter a ROAR Biztosítási tanácsadó cég vezetője.
A ROAR – mint vállalkozás – ugyancsak egy megvalósult példa egy olyan új generációs biztosítási tanácsadó cégre, ami azzal a céllal indult, hogy felrázza a biztosítási és pénzügyi piac világát. Állításuk aszerint – az Y és a Z generáció nyelvét beszélik és valós megoldást kínálnak a fiatal és pörgős ügyfélkörnek a pénzügyi problémáik kezeléséhez. Szabadok és elszántak, ők a változás igazi mozgatórugói. Szeretnek tanulni, fontos számukra a példaadás és a coaching. A cégnél a munkavégzés nem helyhez kötött, a fiatal tanácsadók saját időbeosztásunk szerint dolgoznak – derül ki a velük folytatott beszélgetésekből.
Új fogalom az „okoscasco”, amihez hozzá kell szokjunk. A használat alapon működő, forradalmian új biztosítás és egy insurtech alkalmazás találkozása igazi Win-Win szituációt teremt
A fiatalabb generáció már évek óta számtalan digitális platformon éli egyszerre az életét, amiből kifolyólag a különféle ügyes-bajos dolgaikat is ugyancsak ott intézik; ezt a felhasználói kört célozták meg Szota Szabolcsék annak idején a CRISTO-val. A CRISTO fő eleme a – ROAR Casco – egy újragondolt casco biztosítási konstrukció, aminek keretében az autósók az autóhasználatuk tényleges időtartama alapján fizethetik a biztosítási díjat.
A perc alapon működő ROAR Cascoval annyi díjat kell csak fizetni, amennyit vezetünk, nem pedig egy előre kalkulált, általános éves díjat. A PAYD – azaz a Pay As You Drive – elv egy korrekt és igazságos megoldás.
– magyarázza Szota Szabolcs.
A ROAR Casco megkötése egyébként egy teljesen digitális folyamat – beleértve a jármű szemlézést is –, sőt a díjfizetés, de még a kárbejelentés is online történik; mindez persze gyorsan és egyszerűen, a kor igényei szerint. A ROAR Casco emellett egy rendkívül kényelmes megoldás is, mivel az ügyfeleknek nem szükséges azzal bajlódniuk, hogy manuálisan rögzítsék, hogy éppen mikor voltak úton, mivel a CRISTO által használt telemetriai eszköz – amelyet minden ügyfél megkap – elvégzi a felhasználó helyett a megtett utak mérését. De ez még mindig nem minden! A CRISTO a biztosításon túl újszerű ügyfélélményeket is kínál, hogy a felhasználók ezáltal is érezzék többet kaptak, mint egyszerű biztosítást. A jövőben pedig további fejlesztések is várhatók, valamint új funkciók is érkeznek majd a CRISTO-ba.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését az ROAR Kft. támogatta. | Köszönjük! – Szeretne megjelenni a Biztosító Magazinban? Rendeljen cikket! A részletekért kattintson a médiaajánlatra!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.