„Teher alatt nő a pálma!” – Lehetne akár ez is a jelmondata az EFS Euro Finanz Service Zrt.-nek, hiszen a vállalat az elmúlt évekre jellemző hátráltató piaci tényezők ellenére, 2020 óta rendkívül dinamikusan tudta növelni értékesítési volumenét a biztosításközvetítői szektorban. Hegedűs Imrével, a cég Értékesítésért Felelős Szakmai Vezetőjével beszélgettünk az elmúlt időszak fejlődésének hátteréről, a társaság piaci pozíciójáról, illetve a jövőbeni kilátásokról.
Infláció, erőteljesen változó kamatkörnyezet, biztosítói különadó… Mégis hogyan sikerülhet egy pénzügyi vállalatnak ilyen gazdasági környezetben fenntarthatóan megőrizni a fejlődését?
A céljainkra fókuszálunk…
Ennyire egyszerű lenne a megoldás?
Természetesen, mint minden a szektorban dolgozó cégnek, nekünk is szembe kellett néznünk az előző kérdésben feltárt külső tényezőkkel. Ahelyett azonban, hogy a problémákra fókuszálnánk, mind a vállalatirányításban, mind az értékesítésben rendelkezünk egy egyfajta megoldásorientált szemlélettel, amelyet igyekszünk egyaránt a stratégiai tervezésünkbe, továbbá a mindennapi tevékenységeinkbe is beleszőni.
Anyavállalatunk, az osztrák EFS AG által rengeteg tudást és tapasztalatot „nyerünk”, hiszen Ausztriában épp 2008-ban, a pénzügyi válság kezdetén került a cég piacvezetői pozícióba.
Úgy gondolom, hogy ez a nemzetközi know how az egyik dolog, ami különlegessé tesz bennünket a hazai biztosításközvetítői piacon.
Ha már szóba hozta Ausztriát…Azért mégsem lehet teljes mértékben párhuzamot állítani Ausztria és Magyarország pénzügyi kultúrája között.
Pontosan, ezt mi is napi szinten tapasztaljuk. Ausztriában magasabb a szektor elismertsége, az Ügyfelek tudatosabbak a pénzügyeikben, ugyanakkor épp ez a mi fő motivációnk, hogy egyfajta pénzügyi tudatosságot „csempésszünk” a magyarországi ügyfeleink nappalijába is.
Ezt hogyan kell elképzelni a gyakorlatban?
Ma Magyarországon a biztosításról az emberek elsősorban a KGFB-re, a CASCO-ra, vagy éppen a lakásbiztosításra asszociálnak. „Allfinanz” vállalatként természetesen mi is kiszolgáljuk ezen ügyféligényeket, ugyanakkor
Kiemelt figyelmet fordítunk azon személybiztosítási területekre is, ahol európai viszonylatban rendkívül alacsony a piaci penetráció Magyarországon.
Az életbiztosításokra gondol?
Életbiztosításra, balesetbiztosításra, kritikusbetegség-biztosításra, általánosan a kockázati biztosításokra. Minden bizonnyal a legszemléletesebb példa erre az idén márciusban meghirdetett lakásbiztosítási kampány. Az egész piac ettől volt hangos, már-már szinte közbeszéddé vált az alulbiztosítottság fogalma. Természetesen mi is rengeteg ügyfelünknek segítettük optimalizálni és modernizálni a lakásbiztosítását, viszont a lakásbiztosítási kampány mellett mi pénzügyi tudatosság kampányt is folytattunk, amelyben
felhívtuk az ügyfeleink figyelmét a munkaképességük és egészségük „értékére”, továbbá megfelelő biztosítási védelmére a különböző kockázati biztosítások által.
És mitől jó egy életbiztosítás?
Attól, hogy személyre szabott. Számtalani kockázati biztosítási termék fellelhető a piacon, viszont az, hogy adott élethelyzethez melyik a legmegfelelőbb, az minden ügyfél esetében más és más, és magas szintű szakértői tudást igényel a tanácsadó részéről. Pontosan ezért fektetünk rendkívül nagy hangsúlyt a termékpalettánk folyamatos fejlesztésére, illetve a belső képzési folyamatainkra. Azt gondolom, hogy egyértelműen kijelenthető, hogy hazai viszonylatban is kiemelkedő az a szakmai műhelymunka, ami az irodáinkban folyik.
A magasszintű szakmaiság mellett mi jellemzi még az értékesítési hálózatot?
Jelenleg országos szinten 10 irodában 200 értékesítési partnerünk dolgozik. Ezen számok folyamatosan növekednek, és reményeink szerint a növekedés dinamikája a következő években is fenntartható lesz. A csapat rendkívül fiatalos, ami szinte egyedülálló a piacon.
Az utóbb időben egyébként egyre inkább előtérbe kerül a biztosításközvetítői szakma „elöregedése”, és az utánpótlás, a fiatalok hiánya. Úgy gondolom mi itt is szembe megyünk a „trendekkel”…
Mégis, akkor mi az, amit az EFS másképp csinál? Mi az, ami egy fiatal számára vonzó lehetőség a vállalatnál?
Korábban utaltam rá, hogy missziónknak tekintjük a pénzügyi tudatosság magasabb szintre emelését Magyarországon. Ennek talán legjobb módja, ha valaki ezt a szükséges tudást már fiatalon, akár a mindennapi munkavégzésén keresztül sajátítja el. Rendkívül nagy hangsúlyt fektetünk a hatékony és transzparens kommunikációnkra, a digitalizációra, a közösségi média megjelenésünkre, valamint a folyamatos fejlesztésekre. Úgy gondolom, hogy jelenleg ezek elengedhetetlenek egy olyan vállalatnál, amely egyre inkább támaszkodik a Z generációra. Emellett különös figyelmet fektetünk a munkahelyi well beingre, hiszen az irodai oktatások mellett természetesen jut idő a csapatépítő programokra, szakmai rendezvényekre, vagy éppen külföldi Incentive utakra is.
A beszélgetésünk végére érve még arra lennék kíváncsi, hogy hogyan látja biztosításközvetítői szakma, azon belül is az EFS jövőjét?
Az egyre erőteljesebb piaci szabályozás, a digitalizáció, és a szakma megfiatalítása biztos vagyok benne, hogy jelentős kihívás elé állítja majd a piaci szereplőket.
Azt gondolom, hogy a következő éveknek azon cégek lehetnek a „nyertesei”, akik leginkább alkalmazkodni tudnak majd a piaci változásokhoz.
Ahogy egy korábbi válasznál is megfogalmaztam, mi rendkívül bizakodóak vagyunk, és a korábbi évekhez hasonlóan a jövőben is dinamikus növekedésre számítunk.
Nyitókép: Biztosító Magazin
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.