Budapesten született, de szinte gyermek kora óta Szombathelyen él, a családban pedig generációs hagyománya van a biztosítási tanácsadásnak. Habár édesapja is alkuszként dolgozott, a pályát mégis véletlenül választotta. Eredetileg bankban tervezett karriert építeni, de végül saját tanácsadó céget hozott létre, ami mára közel ötvenezer ügyfél biztosítását kezeli. A HUNPartner Programhoz egy évvel ezelőtt csatlakozott, ami számos terhet levett a válláról és hatékonyabbá tette a szervezetük működését – a frigy összeségében beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Hajgató Szilveszterrel, az NBA Biztosítási Tanácsadó Kft. igazgatójával beszélgettünk az elmúlt egy év szakmai tapasztalatairól.
Mit hozott számotokra a HUNPartner Program? Mely területeken tapasztaltatok növekedést az együttműködés során?
Október elsején lesz egy éve, hogy elindult az együttműködés a Hungarikum Alkusz Cégcsoporttal. A HUNPartner Program számunkra elsősorban bevételnövekedést hozott, ami azon alapszik, hogy jelentősen tudtuk növelni a cég hatékonyságát.
Az együttműködés eredményeképpen a társaság működésével összefüggő adminisztrációs folyamatok okozta terhelés drasztikusan csökkent.
– mondja Hajgató Szilveszter, az NBA Biztosítási Tanácsadó Kft igazgatója.
A leadott felelősségi körök azt eredményezték, hogy egyrészt a működési költségeink is csökkentek, másrészt több idő jut az érdemi szakmai munkára, ez pedig megmutatkozik az üzleti számokban is. Jobb megállapodásokat tudtunk kötni, ami magával hozta a magasabb jutalékszintet és felfelé húzta a profitot. A bővülésben egyébként szerepe van még annak, hogy új bevételi csatornáink is nyíltak a partnerségnek köszönhetően: a cégcsoport ugyanis számos regionális projekttel rendelkezik Vas megyében, amibe így mi is be tudtunk kapcsolódni, ez pedig ugyancsak többletbevételt generált számunkra.

Milyen céljaitok voltak egy évvel ezelőtt? Sikerült ezeket teljesíteni? Miben láttok még további potenciált, és ehhez milyen támogatást tud nyújtani a HUNPartner Program?
Számunkra a legfontosabb cél az volt, hogy lehetőleg többet tudjunk a szakmai ügyekkel foglalkozni, a napi munka során pedig az alaptevékenységre, azaz a biztostásközvetítésre tudjunk fókuszálni – ez a törekvésünk maximálisan teljesült. Ebben ma is oroszlán része van a HUNPartner Programnak.
Korábbi munkám során egy ideig call centert üzemeltettem. Annak ellenére, hogy a belső folyamatokat a legjobb tudásom szerint igyekeztem megszervezni és a praktikus megoldásokra törekedtem, mégis egy ponton túl bizonyos dolgokat már tehernek éreztem. Az üzletmenettel kapcsolatos jogi és szabályozói megfelelések folyamatos nyomon követése igen komoly adminisztrációs feladatot jelentett. Ezek a folyamatok sok erőforrást kötöttek le, ami miatt már akkor is kevesebb idő jutott az alaptevékenységre.
– emlékszik vissza Hajgató Szilveszter.
A biztosításközvetítő cégem vezetése során ugyancsak hasonló problémákkal szembesültem, viszont a HUNPartner Programnak köszönhetően sikerült az adminisztrációval járó terhektől megszabadulni.
Bővültek a szakmai ismereteitek? Ha igen, akkor milyen edukációs támogatást kaptatok a HUNPartner Program keretében? – Gondolok itt, akár a napi szintű ügyintézésre, illetve termékszakmai ismeretekre.
Mindenki nem érthet mindenhez – én magam sem vagyok az összes biztostás szakértője egy személyben – , vannak olyan speciális igények, amelyek kapcsán az adott terület szakértőjének bevonásával alakítjuk ki a megfelelő biztosítási konstrukciót. A cégcsoport kötelékében dolgozó szakemberek által az elmúlt években óriási mennyiségű tapasztalat halmozódott fel, és az ehhez való közvetlen hozzáférés számunkra is igen nagy támogatást jelent. Egyedi biztosítási kérések, illetve a napi üzletmenet során ritkán jelentkező problémák bármikor felmerülhetnek, amiben konzultálhatunk az egyes szakértőkkel.
Példaként tudnám említeni, amikor egy repülőgép biztosításához kellett külföldről ajánlatokat bekérnünk, vagy amikor egy közbeszerzési eljárás során szakértői véleményre volt szükségünk, illetve amikor darabonként több száz milliós autókra kellett CASCO fedezetet találnunk és első körben egy biztosítótársaságtól sem kaptunk ajánlatot. A HUNPartner Program szakmai támogatása nélkül ezeket az ügyféligényeket csak nagyon nehezen tudtuk volna kiszolgálni.
– magyarázza Hajgató Szilveszter.
Nem maradtunk tehát egyedül a problémáinkkal, a kérdéseinkre pedig – az útbaigazításon túl – valós segítséget is kapunk, és mára kialakult az a szervezeti kultúra is, amiben otthonosan mozgunk és tudjuk mely kérdésben kihez fordulhatunk segítségért.
Miben látjátok a további potenciált, ehhez milyen támogatást tud nyújtani a HUNPartner Program?
A digitalizáció egyre inkább jelen van az üzleti életben, így a biztosítási tanácsadók munkájuk során nap mint nap találkoznak ilyen jellegű kihívásokkal. A biztosítási szakmán belül a különféle informatikai fejlesztések meglehetősen költségigényesek, és 1-1 új rendszer fejlesztése idő- és erőforrásigényes. A kisebb alkuszcégek pedig nem engedhetik meg maguknak mindezt.
Komoly segítséget jelent számunkra, hogy a partnerség keretében a mára elkerülhetetlen digitális platformok fejlesztése nem a mi vállunkat nyomja, hanem már közvetlen felhasználói lehetünk az egyes rendszereknek, mely által képesek vagyunk versenyképességünket is megőrizni az alkuszi piacon.
– mutat rá Hajgató Szilveszter.

A digitalizáción kívül van-e még olyan terület HUNPartner Programban, ami számotokra komoly előrelépést vagy hatékonyságjavulást eredményezett ezalatt az egy év alatt?
Akinek saját, független alkuszcége van, az jól tudja, hogy szabályozási oldalról mennyi mindennek kell megfelelni. Mivel ez egy komoly szakma, így az ebben dolgozó cégekre – és persze munkatársakra is – komoly előírások vonatkoznak – említhetem a biztosítási törvényt, a GDPR-t vagy épp az IDD-t is. Utóbbinak a rendelkezései például kifejezetten nagy terhet rónak az alkuszcégekre – így a miénkre is. A HUNPartner Programot megelőzően öt különböző szakjogásszal kellett kapcsolatot fenntartanom, kimondottan csak amiatt, hogy a ránk vonatkozó különféle előírásokat teljes mértékben betartva tudjunk működni.
Ezek persze óriási költséget és időráfordítást igényeltek, emiatt is előnyös számunkra, hogy a különféle jogi előírások figyelemmel kísérése, bevezetése – illetve az ezzel párosuló költségek – már nem a mi vállunkat nyomja. Az elmúlt egy év során számos területen megerősítést kaptunk abban, hogy jól döntöttünk, hiszen nagyon komoly háttértámogatást kapunk a cégcsoport kötelékében. Együttműködésünk igen prosperáló és beváltotta a hozzáfűzött reményeket! – összegezi gondolatait Hajgató Szilveszter.
Nyitókép: Hajgató Szilveszter | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.