Kövesse Facebook oldalunkat!

A profi kárrendezőkből álló csapat által kifejlesztett online alkalmazás izgalmas lehetőséget nyújt a biztosítóknak ügyfeleik gyors, újszerű és gazdaságos kiszolgálásához. Az alkalmazás segítségével a kárszemlét követően a törött autók adatai megoszthatók a szervizekkel, akik ezután – szabad kapacitásuk terhére – kedvükre licitálhatnak a meghirdetett munkákra. A Biztosító Magazin Gergely Lászlóval és Harkai Attilával, a KárWeb társalapítóival beszélgetett.

Divatos manapság startup cégeket indítani, a biztosítási szakmában viszont egyelőre még nincs igazi tolongás az insurtech cégek között. Honnan jött a KárWeb ötlete?

Szerencsés időben kezdtük a fejlesztést. A járműipar – a gazdasági válság okozta nehézségek után – fellendülésnek indult. Ez jó hatással volt a gépjárműbiztosítások értékesítésére is és a biztosítók elindultak egy új úton. Szakítottak a korábbi gyakorlattal, felhagytak az árversennyel és komoly fejlesztéseket indítottak az ügyfeleik jobb kiszolgálása, az ügyfélelégedettség növelése érdekében. A javítók leterheltek, márpedig az ügyfelek gyors kiszolgálása alapkövetelmény. Tehát meg kellett találnunk azokat a javítókat, akik nyitottak az önkéntes együttműködésre és az elvárt magas szolgáltatási színvonal mellett szabad kapacitással is rendelkeznek. Ezt a feladatot sikerrel megoldottuk.

Így tehát sikerült létrehoznunk egy olyan internetes aukciós rendszert, ahol egyszerre több autószerviz is tehet ajánlatot egy törött autó megjavítására.

A KárWeb lényege, hogy lehetővé teszi a biztosítók számára, hogy a törött autók javítását megversenyeztessék az autójavító műhelyek között.

A KárWeb lényege, hogy lehetővé teszi a biztosítók számára, hogy a törött autók javítását megversenyeztessék az autójavító műhelyek között  – magyarázza Gergely László, a KárWeb társalapítója. | Fotó: © Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád 

Hol találtak a biztosítók számára olyan autójavító műhelyeket, ahol épp felesleges kapacitások vannak? Milyen a KárWeb jelenlegi lefedettsége Magyarországon?

A KárWeb szolgáltatása a tavalyi induláskor Budapesten és Pest megyében volt elérhető, de folyamatos fejlődésünknek köszönhetően új szerződéseinkben már országos lefedettséget kínálunk Partnereinknek. Az elmúlt évben sikerült egy a kárügyekben is járatos, az ilyen javításokban tapasztalatokkal bíró kört összetoborozni. Idén már több mint 100 javító szolgáltatásait fogjuk ajánlani Ügyfeleinknek. Ami a lényeg tehát, hogy az egészséges versenyhez szükséges javítói háttér rendelkezésre áll.

A KárWeb-hez való csatlakozás lényeges feltétele, hogy a javító szerződött műhelye legyen valamelyik hazai biztosítónak, mivel ez már eleve garantál egy színvonalat. | Fotó: © Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád 



Mi az, ami garanciát jelenthet a biztosító társaságoknak, ügyfeleknek a KárWeb-en található autójavító műhelyek szolgáltatásait illetően? Miféle biztosítékokat vagy előfeltételeket követelnek meg egy autójavítótól ha az regisztráltatni szeretné magát a KárWebre?

A biztosító társaságok alapvető érdeke, hogy a kárrendezés lezárásakor elégedett legyen az ügyfél! De a gyors kifizetés mellett a kártérítés mértékének kontrollálása is követelmény, tehát biztosítanunk kell a transzparenciát.

A cég számra rendkívül fontos, hogy a kárrendezési eljárásoknál emelkedjen a szolgáltatási színvonal, ennek érdekében pedig szigorú feltételeket szabunk.

Harkai Attila, a társaság ügyvezetője megjegyzi, hogy a javítókkal szemben is komoly elvárások vannak :

  • Javítóink a regisztráció előtt előminősítésen esnek át, mert ellenőriznünk kell azon paraméterek meglétét, amelyeket a KárWeb előírt a számukra.
  • A KárWeb-hez való csatlakozás lényeges feltétele, hogy a javító szerződött műhelye legyen valamelyik hazai biztosítónak, mivel ez már eleve garantál egy színvonalat.
  • Minden egyes a rendszer által közvetített munkáról a javítónak számlát kell adnia. Számla nélküli kárkifizetésnek a KárWeb-en sikeresen átfutott károk esetében nincs helye, így is harcolunk a feketegazdaság ellen.
  • A munka végeztével, a jármű tulajdonosának történő átadását követően (NPS alapú) ügyfélelégedettségi vizsgálatot végzünk. Javítóink ezzel tisztában vannak, így mindent megtesznek annak érdekében, hogy az autó tulajdonosa elégedetten nyilatkozzon, amikor call-centerünk munkatársa felhívja az ügyfelet. A mérési eredményeket megbízóinkkal megosztjuk. Még nem volt rá példa – pedig már több mint ezer autót javíttattunk meg javítóinkkal –, de ha minőségi kifogás merülne fel javító partnerünknél, az az adott javító rendszerhasználati jogosultságának visszavonásához vezethet.
  • A rendszer egy algoritmus alapján – automatikusan, emberi beavatkozás nélkül – több paraméter vizsgálatával értékeli a javítási ajánlatokat. Ezen paraméterek közül fontos a vállalási ár is, de kiemelt szerepet kap az is, hogy a javítási ajánlat az ügyfél érdekeinek leginkább megfelelő legyen!
  • A jelenlegi biztosítási partnerek erre reagálva egyébként azt is vállalták, hogy nem elsődlegesen a kárkifizetések csökkentésére törekednek, ha egyébként ügyféloldalon ténylegesen színvonalemelkedést tapasztalnak. És ez egy nagyon fontos mentalitásbeli változás.

További előny a biztosítók számára, hogy a javítási procedúrát pozitív érzésekkel „megélő” elégedett ügyfél később akár biztosítási szerződést -például egy KárWeb alapú CASCO-t, vagy más szerződést – is köthet az érintett társasággal.

– magyarázza Harkai Attila.

Harkai Attila
A javítási procedúrát pozitív érzésekkel „megélő” elégedett ügyfél később akár biztosítási szerződést – például egy KárWeb alapú CASCO-t, vagy más szerződést – is köthet az érintett társasággal – Magyarázza Harkai Attila, a cég ügyvezetője | Fotó: © Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád 

Néhány hazai biztosító már több hónapja használja a KárWeb-et. Lehet-e már tudni valamit az eddigi tapasztalatokról?

Ezidáig öt, az innovációra nyitott biztosító – ebből három TOP 5-ös – autói jelentek meg rendszerünkben, de folyamatos az érdeklődés. Tárgyalásaink alapján kijelenthető, hogy hamarosan további biztosítók bekapcsolása várható, de flottakezelők és biztosítási alkuszok is komolyan érdeklődnek rendszerünk iránt, hiszen az ügyfeleik színvonalas kiszolgálása – ahogy a biztosítóknak is – kiemelten fontos szempont részükre. A telefonos ügyfél-elégedettségi kutatások, a biztosítói visszajelzések visszaigazolták, hogy a rendszer kimondottan hatékonyan működik. Az ügyfelek döntő többsége elfogadja a kapott ajánlatot, és a biztosítók a várt magas ügyfélelégedettség mellett zárhatják le a kárügyeket oly módon, hogy a folyamatokat végig felügyelhetik.

A rendszer lelke a Markovics László társtulajdonos által kidolgozott (és azóta már ügyvédi letétbe helyezett) matematikai modell. A KárWeb programfelületein – a több kevesebb filozófiáját szem előtt tartva – az egyszerű alkalmazhatóság és az átláthatóság volt a cél.

Az ügyfelek döntő többsége elfogadja a kapott ajánlatot, a biztosítók magas ügyfélelégedettség mellett zárhatják le a kárügyeket | Fotó: © Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád 



Miért érdemes a KárWeb-et egy biztosító társaságnak használni?

Kiemelkedően nagy biztosító ma már nincs, maradt néhány meghatározó társaság, amelyek ádáz harcot vívnak az ügyfelekért. Most úgy tűnik, hogy az innovatívabb biztosítókat meg lehet győzni, hogy a hagyományos módszerekkel – mint amilyen például a díjcsökkentés, – nem lehet ügyfeleket szerezni, viszont a szolgáltatási színvonal emelésével igen.

A KárWeb ebben a helyzetben egy egyedi win/win/win megoldás: a rendszer használatával az Ügyfelek, a javítók és a biztosító társaságok is megtalálják a számításukat:

  • Az ügyfelek számára kifejezett előny, hogy igényeiket maximálisan figyelembe vevő ajánlatot kapnak és gyors, szakszerű javítás eredményeképpen a lehető leggyorsabban ülhetnek vissza autójukba, nem kell hetekig, esetleg hónapokig várakozniuk a javításra.
  • Az autószervizek számára azért előnyös a KárWeb, mert a rendszeren keresztül olyan plusz munkákat szerezhetnek, amelyek eddig nem voltak elérhetőek számukra, illetve növelhetik hatékonyságukat azzal, hogy a számukra érdekes autókra rá tudnak szűrni, így azok közül válogathatnak.
  • A biztosítók számára pedig az elégedett ügyfelek mellet a kárrendezési költségek kontrollálása is biztosított teljes transzparencia mellett.

Így tehát elmondhatjuk, hogy valamennyi ügyfél – a jármű tulajdonosa, a javító és a biztosító jól jár azzal, ha a kárszemlét követően a törött autók felkerülnek a KárWebre.

– összegzi a rendszer lényegét Gergely László.

Valamennyi szereplő – a jármű tulajdonosa, a javító és a biztosító is – jól jár azzal, ha a kárszemlét követően a törött autók felkerülnek a KárWebre. | Fotó: © Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád 

Mára több biztosító társaság is elfogadta a kárweb rendszer feltételeit, vagyis jó eséllyel hamarosan egyre több autós találkozhat majd ezzel az előremutató magyar fejlesztéssel.

(X) A cikk megjelenését a KárWeb támogatta.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...