Kövesse Facebook oldalunkat!

Kozák Ádám közel két évtizede dolgozik a hazai biztosítási piacon, 2004-ben aktuáriusként kezdett, ma pedig ő vezeti az UNION Biztosító személybiztosítási üzletágát. A társaság nemrég új kockázati életbiztosítást dobott piacra VIENNA YES néven. Az új termék kifejlesztését megelőzően széleskörű kutatásokat végeztek, valamint munkatársi és ügyféloldali visszajelzéseket gyűjtöttek be. A „ráncfelvarrás” után a kollégák egyöntetű véleménye, hogy az új termék immár több is lett, mint ahogyan azt korábban tervezték. Lássuk, mit érdemes tudni erről az új termékről!

Mióta dolgozik a biztosítási szakmában, hogyan került az UNION Biztosítóhoz?

2004-ben kezdtem el dolgozni a biztosítási szakmában, végzettségemet tekintve aktuárius vagyok. Akkoriban még nem volt olyan nyomasztó aktuáriushiány a piacon, így jobb híján adatrögzítőként helyezkedtem el az UNION Biztosítóban. A rövidke adatrögzítői karrierem után tudtam csak aktuáriusként csatlakozni az ERSTE Biztosítóhoz. Később az ERSTE Biztosító anyavállalata az UNION anyavállalatának, a VIG-nek a tulajdonába került, a VIG magyarországi leányvállalatai pedig kicsivel ezután egyesültek, így kerültem ismét az UNION-hoz.

Az elmúlt két évtizedet így az UNION-nál, illetve annak elődvállalatainál töltöttem. Voltam termékmenedzser, modellező aktuárius, később termékfejlesztési csoportvezető, majd vezettem a kockázatkezelést, három éve pedig a személybiztosítási üzletágat igazgatom.

Mi motiválta a VIENNA YES termék bevezetését? Miért épp most jöttek ki ezzel a megoldással?

A termék tavaszi bevezetésével régi adósságot törlesztettünk: az ügyfelek visszajelzései és az értékesítésben dolgozó kollégák tapasztalatai alapján már hosszú ideje fontolgattuk az UNION kockázati termékének „ráncfelvarrását”. Az új termék jóval több is lett, mint pusztán ráncfelvarrás, gyakorlatilag minden olyan igényre, javaslatra megoldást találtunk, ami az elmúlt években felmerült.

Kozák Ádám, UNION Biztosító személybiztosítási üzletágának vezetője. | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Az igények számát persze befolyásolta a koronavírus-járvány tapasztalata is, az egész piac érzékelte, hogy a biztonság kérdése felértékelődött, az erre jó választ adó biztosítási megoldások pedig sokkal könnyebben fókuszba kerültek, így erős nyomást éreztünk egy valóban átütő termék létrehozására!

Hazai fejlesztésű termék a VIENNA YES, vagy az anyavállalattól érkezett?

A termékes ötletek alapvetően belülről jönnek. A VIG-nél a helyi társaságoknak relatíve nagy felhatalmazása van, sokkal szabadabban dönthetünk a stratégiát és a termékvonalakat illető kérdésekben – úgy vélem, mi kifejezetten nagy szabadságot élvezünk versenytársainkhoz képest. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lennének központi ötletek, amiket érdemes lenne átvennünk, de a VIENNA YES kizárólag a magyar munkatársak kreativitására épül.

Nagyon kevés olyan ötlet van, ami konkrétan egy kollégához köthető, a VIENNA YES-nél kimondottan büszkék vagyunk arra, hogy egy rendkívül alapos felmérés előzte meg a fejlesztést. Rengeteg fórumot szerveztünk, hogy minden értékesítési csatorna elmondhassa a véleményét, az ötletek és javaslatok összegyűjtése, elemzése hosszú hónapokig tartott. Gyakorlatilag egy olyan termék jött létre, amely értékesítői konszenzus alapján született és az ügyfelek összes eddig felmerült igényére próbál választ adni.

Miket tud az új termékük, a VIENNA YES kockázati életbiztosítás? Mi az, amire különösen büszkék vele kapcsolatban?

A kockázati életbiztosítás a legegyszerűbb és leginkább ismert életbiztosítási forma, ám ennek ellenére számtalan ponton lehetséges még újítani és jobbítani. Úgy vélem, nem feltétlenül a termék díja a sikeresség záloga.

A VIENNA YES paramétereit, a termékhez kapcsolódó opciókat igyekeztünk úgy összeállítani, hogy minden releváns ügyféligényre legyen adekvát válaszunk. Az eredmény az alap kockázati életbiztosításon túlmutat, gyakorlatilag az ügyfél igényei alapján egy egyszerű kockázati biztosításból kiindulva egy komplex családi biztosítás is összeállítható, akár két felnőtt biztosítottra és gyerekekre is kiterjesztve, számtalan baleset és betegség kockázattal kiegészítve. A termékparaméterek mellett természetesen a kötési folyamatra és a kapcsolattartásra is figyeltünk, alapvetően minden elektronikus és online.

Visszatérve a díjra: a fentiekhez kiterjedt kedvezményrendszer, illetve kármentességi bónusz is kapcsolódik, kifejezetten előnyös díjképzéssel a fiatalabb, 45 év alatti korosztály számára, így a kiterjedt szolgáltatásokhoz kedvező ár is társul!

Kozák Ádám, UNION Biztosító személybiztosítási üzletágának vezetője. | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Mit lehet tudni az említett kedvezményrendszerről? Tudna példát mondani?

A termék funkcionálhat úgy is mint egy egyszerű kockázati biztosítás, de „upgradelhető” akár családi biztosítási termékké is: a két biztosítottra kiterjesztett termék kedvezményes díjjal köthető, és kiegészítők segítségével akár a gyerekeket is be lehet vonni a fedezetbe egy szerződésen belül. Figyelembe vettük az a régi igényt is, hogy a nagy összegű kockázat biztosításánál nyújtsunk további kedvezményt, vannak tehát díjnagyság után járó kedvezmények is (évi 100 ezer forint felett 10%, 200 ezer forint felett pedig 20% kedvezmény az éves díjból). Az ügyfelek a kedvezmények hatására bátrabban választanak magasabb biztosítási összeget, így végre a valós helyzetüknek megfelelő kockázatokhoz társítják a biztosítási szinteket.

Mit várnak a piactól? Vajon jó-e a mostani időpont a termékbevezetésre?

A fejlesztés megkezdésekor természetesen még nem tudhattuk, hogy milyen gazdasági helyzetben kell majd helytállnunk, de meggyőződésem, hogy a VIENNA YES-hez hasonló termékekre a legnagyobb szükség most van. Az első hónapok egyértelműen beteljesítették, sőt, meghaladták a várakozásainkat. Mind az új szerzés számok, mind az ügyfelektől és tanácsadóktól érkező visszajelzések alapján sikerként tekintünk a bevezetésre.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a következő hónapok, évek várható nehézségei nem kedveznek feltétlenül a piacbővülésnek, de azt is látjuk, hogy a biztosítási termékeken belüli súlyponteltolódás kedvez a kockázati termékeknek. Hiszünk továbbá abban is, hogy ahhoz hasonlóan, ahogy a koronavírus kihívásaira jó választ adva meg tudtuk erősíteni piaci pozíciónkat, úgy a mostani nehézségekben is meg tudjuk találni azt, hogy mely szegmensek felé és hogyan kell fordulni.

Bizonytalan időkben a félelmeink nagyobbaknak tűnhetnek, illetve tapinthatóbbá válhatnak, az ügyfeleink ilyenkor többet szoktak költeni a biztonságukra. A 2023-ra várható makrogazdasági és inflációs környezet tekintetében viszont jelenleg nem látjuk még pontosan, hogy milyen mértékben lesznek forrásaik az ügyfeleinknek. Mindazonáltal úgy véljük, hogy a piac felett fogunk tudni növekedni.

Kozák Ádám, UNION Biztosító személybiztosítási üzletágának vezetője. | Fotó: Biztosító Magazin – Kocsis Ferenc Árpád.

Hogy látja a közeljövőt, milyen tervei vannak az UNION Biztosítónak az életbiztosítási területen?

Akár konjunktúra, akár dekonjunktúra van, a tulajdonosok részéről egyértelmű elvárás a piac feletti növekedés. Nekünk mindenképp erre kell törekedni, ráadásul fenntartható módon, a hosszú távú profitabilitási célokat is figyelembe véve. Az élet területen az utóbbi években sikerült tartani a piaci pozícióinkat, a unit linked portfoliónk pedig egyértelműen növekedési pályára állt, így határozottan hiszek abban, hogy folytatni tudjuk ezt az utat.

Milyen szakmai, illetve személyes tervei vannak az elkövetkezendő pár évre?

A kedvezőtlen gazdasági kilátások ellenére tovább szeretném folytatni azt a munkát, amit a kollégáimmal elkezdtünk: a személybiztosítási termékportfolió elemeinek átalakítását oly módon, hogy a biztosítási feltételeink tartalma, illetve a laikus ügyfél által elképzelt és elvárt működés közti rést sikerüljön végleg eltűntetni.

Könnyen érthető, meglepetésektől mentes, hosszú távú ügyfélkapcsolatokat építő biztosítási termékeket szeretnénk létrehozni.

Nyitókép: Biztosító Magazin.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...