Negyedszázada elnökségi tagja a PVSK-nak, korábban élsportoló volt, ma pedig gyakorló sportvezető. A biztosításközvetítéssel még az egyetemi évek alatt ismerkedett meg, majd a következő 23 évet egy piacvezető biztosítónál töltötte, ahol kezdő tanácsadóból a board tagja lett. 10 éve viszont váltott, egy újonnan alapított többes ügynöki cég vezetésével bízták meg. Vezetői szemléletmódjában a versenysport, a győzni akarás örök lenyomatot hagyott, amit az üzleti életben jól sikerül kamatoztatni. Dr. Jankó Tamással a GP Consulting Kft. (GPC) ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
Tíz éves lett a GPC, milyen emlékei vannak a társaság alapításával kapcsolatban? Hogy alakult az elmúlt tíz esztendő?
Tíz évvel ezelőtt – 2009 őszén – egy nagy kihívás adódott számomra. Felmerült ugyanis, hogy a Generali Biztosító támogatásával létrehozunk egy többes ügynöki céget, ambiciózus célkitűzésekkel. Nos, ez volt az a pillanat, amikor sor került a GPC megalapítására, azóta pedig igen komoly növekedésen mentünk keresztül. Csak, hogy néhány számot említsek:
A hálózatunk közel 500 főre növekedett, miközben éves nettó árbevételünk kicsivel meghaladta a 2 milliárd forintot, jelenleg 23 biztosító termékeit kínáljuk.
Habár a „core business” a biztosításközvetítés, 2019-ben magasabb szintre léptünk, kínálatunkat hitelközvetítéssel bővítettük. Teljeskörű pénzügyi tanácsadóként – a biztosítás mellett -, ügyfeleink 13 bank termékkínálatából tudnak választani. A hetedik legnagyobb biztosításközvetítő vagyunk a piacon, a nem MLM-rendszerű többes ügynökök között pedig mi vagyunk az elsők. A GPC által kezelt állomány értéke meghaladta a 9 milliárd forintot 2019 végén.
Visszatekintve az elmúlt 10 évre, mi az, amire a legnagyobb hangsúlyt fektették a GPC-nél?
Alapvetően arra törekszünk, hogy az ügyfeleink folyamatosan változó élethelyzeteiből fakadó különféle új igényeit lekövessük. Igyekszünk számukra testreszabott professzionális megoldásokat kínálni abból a biztosítási és banki termékpalettából, amit partnereink kínálnak.
A hozzáadott értékünk abban van, hogy az ügyféligények alapján segítünk megtalálni és kiválasztani az adott személy, vagy vállalkozás számára legmegfelelőbb megoldást, a széles szolgáltatási termékpalettából.
Egyformán erősek vagyunk a lakossági ill. vállalkozói szegmensek teljes körű biztosítási igényeinek kiszolgálásában, élet és nem-élet területen egyaránt.
Milyen szerepe van a sportvezetői szemléletmódnak a GPC által elért sikerekben?
Negyedszázada vagyok elnökségi tag a PVSK-ban, a két szervezet közötti együttműködés amellett, hogy leadeket hoz a GPC-nek nagy segítségünkre van a brand építésében is.
A sport világában meglévő, általánosan ismert és elfogadott sportvezetői technikáknak – gondolok itt a sportolók folyamatos mentorálására – komoly hasznát lehet venni az üzleti életben is.
Ezt szem előtt tartva GPC-nél a cég által kínált egyedülálló anyagi javadalmazási rendszerhez, piacvezető szakmai támogatási rendszert építettünk ki. E két komponensnek köszönhetően a működésünk szinte fluktuációmentes, a cég tanácsadói hálózata rendkívül stabil.
Annak idején, már az indulásnál közöltem a kollégáimmal, hogy ti a GPC érdekeltségi rendszerének köszönhetően még 30 év múlva is itt fogjátok a pénzeteket keresni.
– emlékszik vissza Jankó Tamás.
Egy sportolónál lényeges, hogy mindig kitűnő formában legyen. A GPC-nél milyen módon hozzák formába a kollégákat, illetve hogyan hozzák ki belőlük a legtöbbet?
Amikor valamilyen szakmai továbbképzést tartunk, rendszeresen hívunk meg kimagasló eredményeket elért sportolókat, vagy sikeres üzletembereket. Egy-egy inspiráló történet meghallgatva beindul az ember fantáziája és ez remek motivációt ad a kollégáknak. A versenysportban bevált vezetési, vagy coaching technikák üzleti világban való alkalmazásával kapcsolatban úgy vélem, hogy:
Mivel a pályán is megvan, hogy ki viseli a 5-ös vagy a 9-es mezt és ki a 2-est, ezért én azt támogatom, hogy mindenki olyan megoldást tanácsoljon az ügyfeleknek, amiben igazán hinni tud, illetve, amit jól ismer. A csapat így lesz sikeres.
– magyarázza dr. Jankó Tamás.
Nagyon keveseknek adatik, meg, hogy egyszere és folyamatosan tudjanak erős teljesítményt nyújtani az élet- és a nem-életbiztosítási termékek értékesítése során. Éppen ezért mi a GPC-nél a specialisták nevelésében hiszünk a sokszínűség jegyében. Így építjük a GPC közösséget.
Milyen startégiát követnek a vezetőutánpótlás terén?
A GPC-nél kevésbé hiszünk az ejtőernyős megoldásokban, az utánpótlást szeretjük házon belül mi magunk kinevelni. Azokból a kollegákból lesznek jó vezetők, akik tudnak hálózatot építeni, szakmailag felkészültek és képesek csapatban dolgozni. Ez utóbbi amiatt lényeges, mivel olyan mentori rendszert működtetünk, amiben a hálózati vezetők egyben mentorok is, így – a hálózat fejlesztése mellett – a kollégák napi szintű coachingolása is az ő feladatuk. Aki a GPC-nél épít karriert az akár tanácsadóként, akár vezetőként kinőheti magát. A GPC a sikerhez szükséges organikus szakmai fejlődési lehetőséget és a karriertervezést maximálisan biztosítja.
A generációváltás az egész biztosítási szakmának kihívást jelent. A GPC elébe ment a problémának és önálló divíziót hozott létre az Y, Z generációnak. Hogyan jött létre, hogy működik a GPC New Wave?
A cég alapításának első néhány évében kimondottan a tapasztalat és rutinos szakembereket kerestünk. Később, amikor a piac egyik meghatározó szereplőivé váltunk, konstatáltuk, hogy 55 év volt az átlagéletkor a cégnél. Nem volt kérdés, hogy ezt a helyezettet kezelni kell.
A GPC hosszútávú fenntarthatóságának érdekében tudatosan nyitottunk az Y és Z generáció irányába. 2017 nyarán ezért kezdtük el felépíteni az új hálózatot, a GPC New Wave-t.
Az Y generációs kollégák számára teljesen új kiválasztási, képzési és karrier rendszert alakítottunk ki, ami megfelel az ő gyorsabb életvitelüknek és munkatempójuknak. Ettől függetlenül persze tartunk összevont céges rendezvényeket is. A mindennapi munka során azonban ők más folyamatok szerint dolgoznak, még a hétindító értekezleteket is külön tartjuk részükre. A GPC New Wave vitathatatlan sikere, hogy az elmúlt 3 év alatt több mint 100 fős hálózattá nőtte ki magát.
Mi a helyzet a senior korosztállyal? Milyen megoldást kínálnak a tapasztaltabb biztosításközvetítő kollégáknak?
Egy szenior biztosításközvetítő akár 65-70 éves koráig is tud dolgozni, nekünk az a tapasztalatunk, hogy ez a munka képes fiatalon tartani a rutinosabb szakembereket is. A GPC New Wave által életre hívott tudatos generációváltás mellett a kezdetek óta velünk lévő szeniorok számára is létrehoztunk egy érdekeltségi rendszert. Szeretnénk a szeniorokat is arra ösztönözni, hogy neveljék ki a fiatal utódjaikat, hogy 20-30 év múlva a hazai piac meghatározó szereplői lehessenek. Az utánpótlás fejlesztése tehát két vonalon is zajlik a GPC-nél.
Hogyan élték, élik meg a járványhelyzet okozta különféle nehézségeket?
A járványhelyzet magával hozta a megújulás igényét. Mivel a GPC digitalizálása már évekkel ezelőtt megkezdődött, ennek köszönhetően a kijárási korlátozások bejelentésekor zökkenőmentesen tudtunk home-office működésre átállni. Az volt a cél, hogy a változásokra minél gyorsabban legyünk képesek reagálni, így további informatikai fejlesztéseket is elindítottunk. A sport világából vett hasonlattal élve:
Ha a kosárlabda meccs során kiállítják az egyik játékost, az edző abban a pillanatban taktikát vált. Az üzleti környezet hirtelen megváltozásakor ugyanilyen dinamikusan kell tudni lépéseket tenni.
Az ügyfeleket a járványhelyzet alatt – és igény szerint azóta is – személyes találkozó nélkül is ki tudjuk szolgálni teljes körűen.
Azt mondják, hogy a túlélésnél nem az számít, hogy ki a legerősebb, hanem, hogy ki a legalkalmazkodóképesebb. Mit várnak 2021-re, hogyan fog reagálni a GPC a változó üzleti környezethez?
Az eddig elért releváns eredményeink mellett, a további növekedésünk nem szerencse kérdése. A 2020-as év (talán a webshopokat leszámítva – a szerk.) a pandémia miatt mindenkinek nehézségeket okozott. A gyors technológiai váltásnak, a digitalizációnak, a kiemelkedően eredményes GPC közösségünknek köszönhetően azonban ezt sikerült leküzdeni. 2021-re pedig – a változásokhoz rugalmasan igazodva – a piaci átlagot jelentősen meghaladó növekedést várunk – zárja gondolatait Dr. Jankó Tamás.
(x) Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését a GP Consulting Kft. támogatta. Köszönjük!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.