Habár a magyar biztosítási piac lassan mozdul és így a változások sem látványosak, a felszín alatt már jól érezhető egyfajta dinamika. A biztosítási tanácsadó cégek integrációját sokan már tényként kezelik, a piacról napról napra tűnik el egy-egy cég, eközben egy másik pedig ici-picit mindig fejlődik, nagyobb lesz. A megmaradó cégek számára egyre fontosabbá válik a hatékony működés, aminek megteremtésében és fenntartásában az IT megoldásokat szállító cégeknek oroszlán része van. A szuperintegráció koncepciójával fejlesztett SK MAX rendszer 5 év fejlesztést követően idén januárban debütált. Az SK Trend Kft. rendszere jelenleg az egyik legátfogóbb megoldást kínálja a megváltozott piaci környezetre – Kerekes Zoltán, az SK Trend tulajdonosa, társalapítója osztja meg gondolatait az SK MAXról.
Azt mondják, a túlélés kulcsa az alkalmazkodó készségben, -képességben van. Egy biztosításközvetítőnek mi mindenhez kell ma alkalmazkodnia a piacon?
Ahhoz, hogy alkalmazkodásról tudjunk beszélni, számba kell venni a minket körülvevő tényezőket. A hazai biztosítási piacon egyre komolyabban éleződik a verseny. Az egybeolvadások miatt nagyobb és erősebb biztosításközvetítő cégek jönnek létre. Ennek egyenes következménye, hogy a megfelelő üzemméret fenntartása kulcskérdéssé válik. A törvényi szabályoknak történő megfelelés ugyancsak kihívás, persze csak azoknak, akik ismerik őket. Itt arra célzok, hogy a szabályok teljes körű ismerete és a tudás naprakészen tartása is már önmagában kihívás. A szakma a fiatalítással mondhatjuk, hogy elkésett. Korábban kellett volna elkezdeni. Habár vannak törekvések a fiatalításra, az átlagéletkor 65 év felé tart. Egy biztosításközvetítő cég vezetése és a biztosítások értékesítése más szaktudást igényel. A profi menedzser nem biztos, hogy a legjobb biztosításközvetítő és fordítva. A beosztottak identitásából a céghez való lojalitás többnyire hiányzik. Önmagukra önálló entitásként tekintenek, akiknél az sem biztos, hogy akár még holnap is ugyanannál a cégnél dolgoznak majd, ahol ma. Mindezeket tetézi, hogy az ügyféligények teljesen megváltoztak. Ezek tehát azok a kulcskihívások, amikre égető, hogy választ adjunk azonnal – magyarázza Kerekes Zoltán, az SK Trend Kft tulajdonosa, társalapítója.
Az SK Trend több mint 20 éve fejleszt IT rendszereket biztosítási tanácsadóknak. Hogyan lehet az említett új társadalmi-gazdasági kihívásokat az informatika nyelvére lefordítani és az alkuszokat támogató megoldást létrehozni?
Mivel IT cég vagyunk, nyilván digitális és automatizált megoldásokkal adunk választ a piaci problémákra. Az általunk fejlesztett SK MAX rendszer a szuperintegrációra épít. Ennek lényege a hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés, az adminisztráció racionalizálása, az értékesítés automatizálása. Hibrid formában lehetővé tesszük az életbiztosítási termékek értékesítését is. Több mint 30 ezer munkaórát töltöttünk ennek a rendszernek a fejlesztésével, a felhasználók igényeit folyamatosan meghallgatva és beépítve, a nulláról építkezve.
Célunkként azt tűztük ki, hogy maradandót alkossunk, többet, mint egy egyszerű program. Az SK MAX korszakváltó, a jövő biztosításközvetítésének koncepciója.
– mondja Kerekes Zoltán.
Ez merőben más megközelítés, mint amire sokan számítottak. Mit kell pontosan az alatt érteni, hogy az SK MAX korszakváltó biztosításközvetítési koncepció?
Ne felejtsük el, hogy az ügyfél nem azért keresi meg a tanácsadót, mert szerződés akar kötni; sokkal inkább biztonságban akarja magát érezni, hogy amikor kár éri, lesz majd számára támogatás, segítség.
Sajnos sokan még mindig nem ügyfeleket, hanem ügyleteket, szerződéseket kezelnek. Egy ügyfélért ennél sokkal többet kell tenni. Meg kell őt igazán ismerni, és szolgáltatni számára az igényeire szabottan. Az SK Trend által fémjelzett szuperintegrációnak pont ez a lényege, ebben támogatja a biztosításközvetítőket. Anélkül, hogy száraz tényekbe bocsátkoznék, IT szempontból nézve ez konkrétan azt jelenti, hogy csak egy, központi adatbázisban az ügyfelekhez kapcsolódó minden releváns információ elérhető. Az ügyfél kiszolgálása így hosszútávon, biztonságosan és jó minőségben oldható meg.
Az SK MAX óriási előnye, hogy minden adat egyszerűen bemigrálható a megoldásba, a szuperintegráció jegyében. Egy helyen lehet látni az ügyfél összes adatát, letisztítva, harmonizálva, ellentmondásoktól mentesen. Még egy érv az SK MAX mellett, hogy mivel csak egy rendszer van, így rendszerhasználati díjakat sem szükséges többfelé fizetni.
Az alkalmazásokra jellemző, hogy idővel megnőnek, illetve elavulnak. Az SK MAX-ot mennyi időre tervezik, illetve hogyan fogják tudni tartani a lépést a piaci változásokkal?
Mivel nem akarunk minden újdonságot mi magunk lefejleszteni, ezért az SK MAX felépítésénél teljesen más megközelítést alkalmaztunk, mint a korábban. Örömmel integrálunk például új alkalmazásokat, ezek modul szinten kapcsolhatók az SK MAX-hoz.
Több külső rendszerhez már el is készült az interfész, gondolok itt az e-kárbejelentésre vagy a DBX Hammy ügyfélkommunikációs rendszerére.
– sorolja Kerekes Zoltán.
Mi mindent tud az SK MAX rendszere? Kattintson ide és töltse le PDF-ben az SK MAX újdonságairól készült összefoglalónkat!
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.