Kövesse Facebook oldalunkat!

Még ma is óriási problémát jelent a biztosításközvetítő cégek informatikai rendszereinek széttagoltsága, illetve hiánya, esetenként pedig a rendelkezésre álló megoldások helytelen használata. Amikor az ügyféladatainak hollétéről, pontosságáról, felhasználhatóságáról beszélünk, megfogalmazhatjuk, hogy sokszor a back end és a front end két rendszere között sem sikerül maradéktalanul megoldani a kihívásokat. Arra a kérdésemre, hogy akkor hogyan működhet ez három, vagy akár 20-30 különböző alkalmazás között Kerekes Zoltán, az SK Trend ügyvezetője azt válaszolta, hogy a Szuperintegrációval.

A cikksorozat 1. része ide kattintva olvasható.

Tehát a Szuperintegráció a megoldás? Megmagyaráznád mit értesz ez alatt?

Persze. Ki kell jelölni egy elsődleges, etalon adatbázist, amihez a biztosításközvetítő összes többi nyilvántartása igazodik. Minden informatikai rendszere, ami felhasználja, vagy módosítja az ügyfél adataidat, ehhez az etalon adatbázishoz kell kapcsolódjon és ebben kell az összes adatot karbantartani, vagy szinkronizálni. Így leírva ez nem tűnik bonyolultnak, de valójában ezt borzasztó nehéz jól csinálni és rendkívül költséges is. Ráadásul a bajnak sosincs gazdája, ezért:

Az etalon adatbázist használó technológiai szolgáltatók mindig egymásra fognak mutogatni, amikor valami probléma van, a megoldás kitalálása pedig a biztosításközvetítő dolga lesz.

Ennél sokkal életszerűbb és hatékonyabb az a megoldás, amikor a biztosításközvetítőnek csak egy darab központi adatbázisa van, és egyetlen szolgáltató cég képes az összes informatikai és akár azon túlmutató igényei kielégítésére. Ez a cég látja el az összes, a cég adatbázisát érintő karbantartási feladatot és természetesen ő is viseli a felelősséget az adatok pontosságáért és felhasználhatóságáért. A biztosításközvetítő dolga mindössze a biztosítások megkötése és a csapata irányítása.

Ez szinte hihetetlenül jól hangzik. Profi, 21. századi megoldásnak tűnik a Szuperintegráció! Mesélj még róla!

Ok, tegyük fel, te egy biztosításközvetítő cég vezetője vagy. A Szuperintegráció keretében lesz egy központi adatbázisod, amit az általad választott szolgáltató cég – például az SK Trend – biztosít számodra. Az újdonság az, hogy ezen kívül további informatikai szolgáltatókra, alkalmazásokra és adatbázisokra nincs is szükséged, mert a back end szolgáltatásokat ugyanez a cég biztosítja a számodra, ezért ugyanabban a központi adatbázisban dolgozik. Ez a cég gondoskodik arról is, hogy rendben tudd tartani az állományaidat, ezért az abban lévő pontos adatokat meg tudd mutatni a saját ügyfeleidnek, például egy mobil applikáción keresztül. Ebben a felállásban nem szükséges adatokat szinkronizálni a különböző szolgáltatók által használt adatbázisok között. Így rendkívüli módon csökken a hibalehetőségek száma és az adatfeldolgozás költsége. Ráadásul egyértelműen látszanak az ügyfeleid legfrissebb adatai, amit már nyugodt szívvel meg tudsz osztani velük, akár a mobil applikáción keresztül.

Ez elképesztő! Viszont azt említetted, hogy a közvetítők saját front és back end rendszere között nehéz megteremteni az összhangot. Ha jól tudom, ennek az az elsődleges oka, hogy a back end rendszerbe az adatok nagyrésze a biztosítói állományok felolvasásával kerül be. Az pedig, hogy mi van a biztosítói állományokban nem tartozik a biztosításközvetítő cégeket kiszolgáló IT szolgáltatók hatáskörébe. Ezt a gordiuszi csomót hogyan tervezitek átvágni?

Alapvetően három forrásban keletkeznek az ügyfél adatok: az új szerződés megkötésekor a front end rendszerben; az állományok beolvasásakor a biztosítók által generált rekordokból; és a kézi adatrögzítés során. Ezek közül valóban a másodikról érdemes részletesen beszélni. A megoldás az, hogy a biztosító társaságok állományegyeztető interface-it is integráljuk a rendszerbe, beleértve a jutalék és intervenciós listákat is. Ennek nagy előnye, hogy az állomány felolvasás automatikusan történik meg, így az egyeztetés bármikor elindítható. Akár naponta is le lehet frissítéseket lekérni, ami mellett persze még inkább elengedhetetlen a rendszerben meglévő és az állománylistákból felolvasott adatok szakszerű, pontos egyeztetése. Kizárhatók az emberi hibák, gyorsabb és pontosabb, mint a kézi feltöltés. Természetesen ez azt is jelenti, hogy a 15-20 biztosítótársaság rendszere szintén közvetlenül ír bele az adatbázisodba, aminek a módszertanát technológiai szempontból a “Szupeintegrátor” felügyeli.

Most már – úgy gondolom –, értem, miért szuper a Szuperintegráció. Tehát a front endet, a back endet és a biztosítótársaságok állományegyeztető jutalék és intervenciós listáit is integráljátok.

Sőt! A biztosítótársaságokon túlmenően érdemes egy kárügyintézéssel, kár asszisztenciával foglalkozó céget is integrálni a rendszerbe, amivel már szinte teljeskörűvé válik a biztosítási terület informatikai lefedettsége, úgy, hogy minden érintett hozzáfér a számára meghatározott jogosultsági szinten elérhető információkhoz és mindenki valós adatokkal dolgozik, aminek eredményeként az ügyfelek elégedettsége nagymértékben növekedni fog. A Szuperintegrációnak rengeteg előnye van.

Mik a Szuperintegráció előnyei? Győzz meg engem és majd az olvasót is!

Elsősorban az, hogy sokkal olcsóbb, és eredményesebb, egyben jóval kellemesebb és főleg 21. századi felhasználói élményt nyújt, mintha az adatokat különböző forrásokból kellene összevadászni és integrálni.

A különbség akkor különösen szembetűnő, ha az adott vállalkozásnak nincs is meg a tudása és szakértelme az ügyféladatok tudatos, célirányos karbantartására és felhasználására.

Alacsonyabbak lesznek a biztosításközvetítők IT költségei; jelentősen csökken a munkaerő ráfordítás; felszabadulnak az adminisztráció felügyeletére fordított vezetői erőforrások; a nagymértékű automatizáció egyszerűsíti az üzleti hétköznapokat; felgyorsulnak az adminisztrációs folyamatok; mindig a legfrissebb állományadatokat láthatja a felhasználó; egységes, tiszta ügyfél- és szerződés állományai lesznek; a meglévő ügyfélkörben lévő potenciált sokkal jobban kihasználhatja; tud keresztértékesíteni a meglévő ügyfeleinek; folyamatos, stabil ügyfélkapcsolatot tud fenntartani az ügyfeleivel; széleskörű szolgáltatási palettát kínálhat; megspórolhatja a győzködést, az üzletkötői szívesen fogják használni az átlátható, egyszerű rendszert; pontos, jól használható vezetői információkkal mindig képben lesz a kollégái és cége aktuális teljesítményével kapcsolatban; és végül elérhetik a biztosításközvetítők, hogy a meglevő ügyfeleik még elégedettebbé, ezért lojálisabbá váljanak hozzájuk.

Ennyi előny mellett kell, hogy legyen hátulütője is a koncepciónak. Van-e apróbetű, kell-e áldozatot hozni a Szuperintegrációt használó biztosításközvetítőnek?

Köszönöm, hogy feltetted ezt a kérdést. Az általam talán legtöbbször hallott kifogás, hogy “eddig is így csináltuk, minek változtassunk.” Aki továbbra is mindent ugyanúgy akar csinálni, mint eddig, annak nincs esélye arra, hogy részesüljön a Szuperintegráció nyújtotta innovatív előnyökből. Ergo, az ügyfél és szabályozói digitalizációs igények szupergyors fejlődési sebességével arányosan le fog maradni.

Azok a piaci szereplők, akik 20 évvel ezelőtt kihasználták az informatikai robbanást, azért lettek sikeresek, mert bátrak voltak és mertek másképpen gondolkodni és cselekedni.

Az általunk javasolt megoldás, közel sem jár olyan kockázattal, mint az ő döntéseik, de mindenképpen szükségszerű egy más típusú gondolkodás és némi jövőbelátás. Az SK Trend oldaláról azt ígérhetem, hogy a technológiai megoldáson túlmenően folyamatos edukációval, szakértelemmel és emberi erőforrások biztosításával is támogatjuk partnereinket a Szuperintegráció előnyeinek mihamarabbi megtapasztalása és kiaknázása érdekében.

Ha az olvasónak felkeltettük az érdeklődését, és kérdezne, beszélgetne egyet akár a B-DOCról, akár a Szuperintegrációról, mi a teendője?

Keressen minket, örömmel válaszolunk minden kérdésre. Kovács Miklós, ügyféltámogatási vezetőnk is elérhető a +36 20 558 6258-os mobilszámon, weboldalunkon ( https://sktrend.hu/kapcsolat ) is megtalálhatók az elérhetőségeink, illetve akár a Facebook, akár a LinkedIn oldalunkon várjuk a kérdéseket, felvetéseket.

A cikksorozat 1. része ide kattintva olvasható.

MEGHÍVÓ
SK TREND KONFERENCIA

Alig három hete hirdettük meg a “Két évtizede a biztosítási szektorért: 20 éves az SK Trend” Konferenciàt máris közel teltházas a rendezvény! Meghallgatnád a szektor híreit, gazdagodnál friss és fontos információkkal, és beszélgetnél egy jót? Még akad néhány helyünk. Ha elég gyors vagy, és regisztrálsz Tiéd lehet az egyik! 

A rendezvény helyszíne:
Néprajzi Múzeum Nagyterem, 1146 Budapest, Dózsa György út 35.
Időpont:
2024. január 25. 10.00–14.30 óra között (9.30-tól érkezés, networking)

További részletek, regisztráció: a részvétel grátisz, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálj ide 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...