Kövesse Facebook oldalunkat!

Vezetői körlevelekben jelezte elvárásait a biztosítók és pénztárak számára a koronavírussal kapcsolatos kockázatok mérséklése érdekében az MNB. Erős monitoring szükséges egyebek közt a járvány kapcsán ingatagabbá váló befektetéseknél, az esetleges pénzkiáramlásoknál, illetve az üzletmenet fenntartása kapcsán. A biztosítóknak célszerű a lakáshitelek törlesztését átvállaló hitelfedezeti termékeket kínálni az esetleg nehezebb helyzetbe kerülő ügyfélkör segítése érdekében.

Fontos tennivaókra hívja fel a figyelmet a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank vezetői körlevelekben fogalmazta meg a magyarországi biztosítók és pénztárak számára a koronavírusos helyzet kapcsán elvárt kockázatmérséklő teendőket.

Az alapvető cél (a szerződők és saját munkatársak egészségének megóvása mellett) az ügyfelek, tagok vagyonának megóvása és a folyamatos üzletmenet biztosítása.

  • Az intézményeknek – a napi működés fenntartásán túl – a jegybank elvárása szerint szükség esetén aktualizálniuk kell üzletmenet-folytonossági terveiket.
  • Kiemelten kell monitorozniuk a vírus hatására volatilisabbá váló befektetett eszközeiket, s az esetleges jelentősebb pénzkiáramlást vagy bevételkimaradást (visszavásárlásokat, díjmentesítéseket, törléseket, /tag/díjnemfizetést, egyéni nyugdíjszámláról pénzkivételt).
  • Kedvezőtlen folyamatok esetén haladéktalanul tájékoztatniuk kell az MNB-t.
  • Ugyancsak jelezni kell a jegybanknak, ha a működést veszélyeztető vagy az ügyfelek széles körét érintő kockázat merül fel, vagy ha valamely kihelyezett/kiszervezett partnerük kerülne kritikus helyzetbe.

Értékpapír befektetések

Részvény- és hitel (kötvény) befektetéseik kapcsán a piaci szereplőknek kiemelten kell figyelniük az azokkal kapcsolatos iparági, földrajzi, gazdasági függőségi, tulajdonosi vagy egyéb kockázatokra. Ilyenek lehetnek a vírus által erősen fertőzött régiós értékpapírok, az e területek kapcsán érintett beszállítói, termelési, ellátásincok vállalatai, az idegenforgalmi, vendéglátási, szállítmányozási, logisztikai cégek vagy bármilyen egyéb vállalat, amelyik most nem tud működni. A biztosítóknak emellett fokozottan kell ügyelniük a kezesi biztosításaikhoz kötődő megnövekedhető fizetésképtelenségi kockázatokra, s át kell tekinteniük saját viszontbiztosítási szerződéseik védelmi megfelelőségét is.

Kommunikációs elvárások

MNB-elvárás, hogy a piaci szereplők kommunikációjukban folyamatosan jelezzék:

az életbiztosítási, pénztári befektetések hosszú távú megtakarítások, amelyeknél az átmeneti befektetési veszteségeket a következő évek pozitív eredményei ellensúlyozzák.

Az idő előtti pénzkivétel viszont a veszteség realizálását jelenti. A jegybank javasolja, hogy a biztosítók – a bankokkal együttműködve – kínáljanak olyan, a lakáshitelekhez kötődő hitelfedezeti biztosításokat, amelyek rövid (pl. 1-2 hónapos) várakozási idő után akár egy évre is átvállalja a törlesztőrészletek fizetését az esetlegesen nehéz helyzetbe került ügyfelek helyett.




Az online csatornák jelentősége felértékelődik

Kommunikációs eszközökkel célszerű emellett az elektronikus, telefonos csatornák felé terelni a biztosítási, pénztári ügyfeleket. Az egyszerűsített pénzmosási ügyfél-átvilágítás pl. előzetesen auditált elektronikus eszközök segítségével is megtörténhet, illetve a szükséges okiratmásolatok, nyilatkozatokat postán is beküldhetik az ügyfelek. (Egy rendkívüli kormányrendelet szerint egyébként a március 12. után lejárt hivatalos okmányok a vészhelyzet megszűntetése után 15 napig elfogadhatók.)

Ha elkerülhetetlen a személyes ügyintézés, magas szintű higiéniás védelmet biztosítandó az ügyfeleknek és biztosítók, pénztárak munkatársainak is.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...