Kövesse Facebook oldalunkat!

A K&H kivételes teljesítményt nyújtott 2024-ben: a K&H Bank 129 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forintos nettó eredményt ért el. A bank hitelállománya 9 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a lakossági jelzáloghitel-kihelyezések volumene pedig több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbinak. A banki ügyfelek száma 2024 végére meghaladta az egymilliót.

Peter Roebben, a K&H Csoport vezérigazgatója kiemelte: „2024-ben kiemelkedő teljesítményt nyújtottunk, adózás utáni eredményünk elérte a 129 milliárd forintot. A K&H-nál minden tevékenységünk középpontjában az ügyfél áll.

Ez eredményeink legfőbb hajtóereje, ami a folyamatosan bővülő ügyfélszámokban, ügyfélbefektetésekben és hitelállományban is megmutatkozik. Jelenleg több mint 1 millió ügyfelet szolgálunk ki, ami 5 százalékos növekedést jelent éves szinten. 

– hangsúlyozta a vezérigazgató.

A digitális innovációban is élen járunk a magyar piacon, amit jól tükröz, hogy 10 ügyfelünkből 8 digitálisan aktív. Amellett, hogy elnyertük a „Magyarország legjobb bankja 2024” címet, megtisztelő számunkra, hogy erőfeszítéseinket a Euromoney a „Magyarország legjobb digitális bankja 2024” címmel is elismerte, nemrég pedig a „Mastercard – Év bankja” díjátadón az Innováció kategória győztesei lettünk.

Emellett immár harmadik alkalommal nyertük el a Top Employer Hungary elismerést. Ezt átfogó képzési gyakorlatunknak, digitális HR-megoldásainknak, valamint a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot erősítő innovatív kezdeményezések iránti elkötelezettségünknek köszönhetően kaptuk meg.” 




Növekedés: kiváló pénzügyi eredmények 2024-ben

Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője | Fotó: Kocsis Ferenc / Biztosító Magazin
  • A K&H Bank 129 milliárd forintos adózás utáni nyereségről számolt be.
  • A bank bevételei 10 százalékkal nőttek.
  • A teljes hitelállomány éves szinten 9 százalékkal 3089 milliárd forintra bővült, az új vállalati és lakossági hitelek volumene pedig 2024-ben elérte az 560 milliárd forintot.
  • A betétek állománya éves szinten 7 százalékkal nőtt, a befektetési alapokban kezelt vagyon pedig 31 százalékkal 1773 milliárd forintra növekedett 2024 végére.
  • Az infláció okozta költségnyomás és az új digitális megoldásokra fordított kiadások miatt a működési költségek 13 százalékkal emelkedtek.
  • Az állampapír-állomány éves szinten 42 százalékkal 1427 milliárd forintra bővült 2024 végére.

A vállalati hitelek iránti kereslet a bankszektorban továbbra is visszafogott maradt, a K&H pedig 7 százalékos éves szintű volumennövekedésével tovább tudta erősíteni piaci pozícióját. A K&H továbbra is aktívan részt vesz a vállalkozások napi működését és fejlesztési kiadásait támogató, államilag támogatott finanszírozási konstrukciókban:

A Széchenyi Kártya Program keretében összesen közel 290 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket.

Figyelemre méltó bővülést értünk el a projektfinanszírozásban:

Kinnlevőségünk 2024-ben mintegy 30 %-os növekedési ütemet ért el. Büszkék lehetünk arra is, hogy lízingportfóliónk 2024 végére meghaladta a 100 mrd Ft-ot, az új kihelyezések volumene pedig meghaladta a 42 mrd Ft-ot

– mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Míg a bankszektor egészében a lakossági hitelállomány 9 százalékkal nőtt, addig a K&H 13 százalékos növekedést regisztrált az előző évhez képest. A lakossági jelzáloghitelek folyósításának volumene több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A babaváró hitelek életkori kritériumainak szigorítása ellenére a folyósított hitelek összege 4 százalékkal nőtt.




Megtakarítási oldalon az ügyfelek által elhelyezett betétek volumene elérte a 3986 milliárd forintot, ami 7 százalékkal magasabb az előző évinél. A lakossági betétállományban 13%-os növekedést értünk el, ami meghaladta a bankszektor 11 százalékos növekedését. Az értékesítési volumennek és a befektetési alapok kedvező teljesítményének köszönhetően a befektetési alapokban kezelt vagyon december végén 31 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rendszeresen megtakarító ügyfelek körében is sikerült megfelelő termékkínálatot kialakítani, a rendszeres megtakarítások száma több mint 6 százalékkal nőtt 2023-hoz képest – tette hozzá Gombás Attila.

4 milliárd feletti eredmény a K&H Biztosítónál

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója. | Fotó: Kocsis Ferenc / Biztosító Magazin.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: 2024-ben a nettó eredmény elérte a 4,2 milliárd forintot (a 6,6 milliárd forintnyi extraprofitadóval együtt). A 2023-as év hasonló időszakában a teljes év extraprofitadója 1,1 milliárd forint nettó nyereséget eredményezett.

  • A nem-életbiztosításban a díjbevétel éves szinten 10 százalékkal 74,9 milliárd forintra nőtt, és minden üzletág tartósan növekszik.
  • Az életbiztosítások szintén erős üzleti teljesítményt hoztak a megcélzott termékcsoportokban, és 14 százalékkal bővült éves szinten a rendszeres díjfizetésű, befektetési egységhez kötött (unit-linked) nyugdíj és a rendszeres díjfizetésű kockázati üzletágaknak köszönhetően.



Átalakulás: digitalizáció és innováció

Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. | Fotó: Kocsis Ferenc / Biztosító Magazin

Innovációink mind azt célozzák, hogy az ügyfelek számára gyorsabbá, egyszerűbbé és kényelmesebbé tegyük a pénzügyi tranzakciókat.

– mondta el Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

Mobilalkalmazásunk januárban jelentős mérföldkőhöz érkezett: már 700 ezer ember bankol aktívan mobilalkalmazásunkban. Tízből nyolc ügyfél digitálisan aktív, és tízből hét ügyfél használja a mobilalkalmazást. Havonta átlagosan több mint kétmillió pénzátutalás történik az alkalmazáson keresztül. Az összes új lakossági számla 60 százalékát már online nyitják. A rendszeres befektetések csaknem felét tavaly mobilbankon keresztül kezdték el.




A digitálisan elérhető szolgáltatások köre folyamatosan bővül:

  • Ilyen például a közlekedési jegyek vásárlása, a parkolás, valamint a bevétel- és kiadásfigyelő.
  • E hónaptól új készpénz-visszatérítési kupont vezettünk be, amely sokkal könnyebbé teszi az ügyfelek számára a külföldi vásárlást. Az aktivált kuponnal az ügyfelek havonta akár 500 ezer forintot is költhetnek középárfolyamon. A K&H visszapénz szolgáltatásra már több mint 200 ezer ügyfél regisztrált.
  • A piacon első és egyedüli kibocsátóként kínálunk digitális SZÉP Kártyát, amely a bankkártyához hasonlóan mobiltelefonnal és más okoseszközökkel is használható fizetésre.

Digitális fejlesztéseinkkel újabb mérföldkőhöz érkeztünk:

Mind az 550 ATM berendezésünk NFC-képes lett. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a készpénzes tranzakciókat már fizikai kártya nélkül, okostelefonnal is el lehet végezni az ATM-eknél.

– nyilatkozta Németh Balázs.

„Egy év alatt több mint 1 millió beszélgetést folytattak Kate-tel, az ország egyetlen mesterséges intelligenciával működő, hang- és chat alapú digitális pénzügyi asszisztensével, amely már több mint 300 funkciót ismer, és a mobilbanki ügyfelek 12 százaléka már rendszeresen használja.

Folytatjuk a digitális szolgáltatások fejlesztését, hogy vállalati ügyfeleink számára is javítsuk az ügyfélélményt; például a digitális aláírás elfogadásának lehetőségét, amely korábban csak a napi banki termékek esetében volt elérhető, kiterjesztettük a hiteldokumentációra is.

A digitalizáció tekintetében a biztosítási szolgáltatás is folyamatosan fejlődik: az ügyfelek Kate segítségével mobilbankunkban zöldkártyát és biztosítási fedezetigazolást szerezhetnek be biztosítási kötvényeikhez. Szeptemberben elindult a digitális nyugdíjbiztosítás mobilbankunkban, és öt új nyugdíjbiztosítási szerződésből egy a mobilalkalmazásban került megkötésre. Szinte minden KGFB szerződést digitálisan kötnek meg. – tette hozzá Németh Balázs. 




Fenntarthatóság

Fotó: Biztosító Magazin

A magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplőjévé váltunk: mind a vállalati, mind a lakossági zöld hitelek terén több mint 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk.

– hívta fel a figyelmet Peter Roebben.

  • Az MNB osztályozási rendszere szerint a K&H vállalati zöldhitel-állománya elérte a 128 milliárd forintot. 2024-ben 12 milliárd forint zöld lakáshitelt folyósítottunk, ami a teljes lakáshitel-kihelyezés 6 százaléka. A zöld lakáshitelek teljes volumene 37 milliárd forintról 47,7 milliárd forintra nőtt.
  • A megtakarítások területén az ügyfélvagyon 55 százaléka felelős befektetési alapokban koncentrálódik, ami kiemelkedő arány a hazai alapkezelési szektorban. A felelős befektetési alapok aránya nemcsak az állományt, hanem az értékesítés volumenét tekintve is nőtt, tavaly a bruttó értékesítés több mint 59 százaléka áramlott felelős befektetési alapokba.
  • Az új casco biztosításoknál 25 százalékos volt az elektromos autók aránya, az új K&H zöld autólízing-szerződéseknél pedig az elektromos autók részesedése elérte a 19 százalékot. – nyilatkozta Peter Roebben.

Nyitókép: Biztosító Magazin.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...