Windisch László, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke a Mabisz konferenciáján kiemelte: az új innovatív vállalkozásokkal, az insurtech és fintech cégekkel “ijesztgetik” a bankokat és a biztosítókat, ez azonban tévedésen alapul, a trend azt mutatja, hogy a biztosítási és banki tevékenység a digitalizáció révén hatékonyabb lesz.

Az MNB alelnöke jelezte: a fintech szektor felmérése már végéhez közeledik, most az insurtech cégek és a biztosítók igényeinek felmérése van napirenden, amelynek következtében a biztosítási szakma számára is új lehetőségek nyílnak a jövőben, mint például a tervezett Innovation hub és a Regulatory sandbox.

Felmérést készített az MNB

Windisch László elmondta: az MNB által készített felmérésben azt vizsgálták, hogy az ügyfelek mennyire lennének nyitottak az új digitális szolgáltatások kipróbálására, amelyek esetében még nem dolgozták ki a jogszabályi hátteret.

A válaszok alapján a lakosság 18 százaléka nyitott lenne az új, digitális megoldásokra, ez már nem elhanyagolható piaci szegmens.

A digitalizáció már most jelen van a biztosítók gyakorlatában:

  • az életbiztosítási területen ugyan még alacsony az online értékesítés,
  • az utasbiztosítások több mint 74 százalékát,
  • a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás 34 százalékát,
  • a vagyonbiztosítások 18,4 százalékát,
  • a casco-szerződések 8,8 százalékát

online módon kötik az ügyfelek. Ebben útmutatást jelentett az MNB 2015-ös online-értékesítési ajánlása.




Az insurtech óriási lehetőség

Az innováció jellemzően egyik legnagyobb korlátja, különösen a biztosítás területén a szigorú szabályozás, Windisch László nem is tagadta, hogy a ügyfelek érdekeinek védelme és a fejlődés támogatása közti egyensúly megtalálása állandó dilemmát jelent a felügyeleti szerven belül. A Magyar Nemzeti Bank alelnöke szerint azonban a közeljövőben olyan rendszer bevezetésére kerülhet sor, ami sikeresen feloldhatja ezt az érintett szektorok és a felügyelet közös erőfeszítései segítségével. 

Az insurtech óriási lehetőség, ennek pedig az MNB nem akar gátja lenni. A Szolvencia II bevezetésekor már bizonyítottuk, hogy ha együttműködünk, akkor nincs teljesíthetetlen kihívás.

– fogalmazott Windisch László.

MNB újítások

  • Innovation Hub: A koordinált egyeztetés kereteit, a közös gondolkodást, párbeszédet kívánják megteremteni vele, a kialakítása technikailag hamar megoldható.
  • Regulatory Sandbox: Az általánostól eltérő szabályozói környezetet, amely egy adott célcsoportnál lesz alkalmazható. Ennek lényege, hogy az MNB először megismeri az új szolgáltatást, és ha megfelelőnek találta akkor engedi a piacra lépést. Az egyes vállalkozások, startupok kontrollált keretek között, lazább jogszabályi követelmények között, de lényegében élesben próbálhatják ki elgondolásuk, innovatív megoldásuk
    életképességét. 

Az MNB következő lépésként majd a biztosító társaságokat fogja megkeresni a Mabiszon keresztül.

Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...