Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyar lakosság körében a legismertebb passzív jövedelemforrás a lakásbérbeadás – állapította meg a Profession.hu állásportál felmérésében, amelynek eredményéről közleményben tájékoztatta az MTI-t.

Az online felmérést idén májusban készítették a passzív jövedelem elterjedtségéről és a tevékenység motivációiról, a 18-75 éves internetezők köréből a reprezentatív kutatásba 1000 embert vontak be.

A felmérésből kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság 52 százaléka nem ismeri a passzív jövedelem fogalmát, bár a definíció tisztázását követően a megkérdezettek háromnegyede már ismert ilyen bevételi formákat.

A válaszadók 67 százaléka számára a lakásbérbeadás volt a legismertebb, a pénzügyi befektetéseket 46 százalék, a tőzsdét 43 százalék, a saját internetes vállalkozást 41 százalék azonosította passzív bevételt generáló lehetőségként.

A felmérés szerint a passzív jövedelmi forrásokat ismerők 25 százaléka profitál saját passzív jövedelméből. A teljes online elérhető lakosságra vetítve nagyságrendileg 1,2 millió ember van az országban, aki rendelkezik a fizetése melletti extra bevétellel. Többségüknek pénzügyi befektetéseik vannak (kötvény, értékpapír), amelyet az ingatlan-bérbeadás követ. A harmadik helyen holtversenyben áll a kriptovaluta-bányászat és -kereskedelem, illetve az MLM (multi-level marketing) típusú ügynöki tevékenység.

A közlemény rámutat: bár a passzív bevétel megszerzése sok esetben nem igényel komolyabb előképzettséget, a passzív jövedelemmel nem rendelkezők 83 százaléka nem is tervezi, hogy a közeljövőben belevág ilyen célból valamilyen tevékenységbe.

A passzív jövedelemmel tervezők motivációja szerteágazó a felmérés szerint. A válaszadók 42 százaléka több szabadidőt remél tőle hosszú távon, 37 százalékuk rugalmasabb időbeosztást, míg csaknem azonos arányban vannak azok, akik szórakoztató tevékenységet látnak benne.

A passzív jövedelemre vágyók több mint fele még nem tudja, mire használná a passzív bevételéből származó összeget. Ezzel szemben 31 százalékuk nyugdíjkiegészítés céljából vágna bele a tevékenységbe, a megkérdezettek közel negyede szeretné hosszú távon kiváltani az aktív jövedelmi forrását – olvasható a Profession.hu közleményében.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...