Kövesse Facebook oldalunkat!

Szinte naponta jelennek meg a borúlátó előrejelzések és elemzések a hazai nyugdíjrendszer jövőjére vonatkozóan: miközben a magyarok továbbra is sereghajtók a megtakarításban, főként, ha az időskorukról van szó. De mi a helyzet az Y generáció tagjaival? – írta a Generali Előrelátók blog.

Közös érdekünk, hogy a mai fiatal felnőttek tudatossága és megtakarítási hajlandósága pozitív irányba mozduljon, ezért a Generali Biztosító megkérdezte a 20-as, 30-as Y generációt arról, hogy látják pénzügyeiket, mi alapján hozzák meg ehhez kapcsolódó döntéseiket, és miként vonhatnánk be őket minél hamarabb az öngondoskodásba.

Téged is érdekel a téma? Szeretnél spórolni, megtakarítani, esetleg befektetni? Úgy érzed, itt az ideje, hogy gondoskodj a jövődről? Töltsd ki az alábbi űrlapot, és mi segítünk megtalálni a hozzád illő megoldást!

KORÁBBAN ÍRTUK

Generali felmérés: Stressz és alvászavar, ezek kínozzák a magyarokat – mit tehetünk?

Reggeli rohanás a suliba a gyerekkel, délután pedig a különórákra? Bevásárlás és főzés a szülők helyett? Soha véget nem érő feladathegyek a munkában? A magyar felnőtteknek saját bevallásuk szerint is komoly terhekkel és állandó rohanással kell megbirkózniuk a mindennapokban

Generali felmérés: Nem félnek a szülők, ha sokat videójátékozik a gyerek

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni.

Kik az Y generáció tagjai? 

Kiderült, hogy ennek a sokszínű korosztálynak a tagjait korántsem érdemes egy kalap alá venni: ugyanis leginkább a rugalmas és az éppen aktuális élethelyzetükhöz igazítható pénzügyi termékekkel lehet őket sikeresen megszólítani.

Hazánkban is egyre többen aggódnak a nyugdíjrendszer, illetve a nyugdíjas éveik felé közeledő generációk jövője miatt, miközben világszerte súlyos problémát jelent a társadalmak elöregedése. 2020-ban már minden ötödik magyar 65 évnél idősebb volt, 2040-re pedig minden harmadik hazai lakos lesz ebben az életkorban, ami rendkívüli terhet ró az ellátórendszerre – írja a Portfolio.

Ezért fontos mindannyiunk számára, hogy

a mai fiatal felnőttek tudatosabban készüljenek időskorukra,

tájékozódjanak az elérhető lehetőségekről és pénzügyi termékekről. Annál is inkább, mert a közel 2 millió fős Y generáció – vagyis az 1982 és 1995 között született fiatalok – a keresőképes lakosság egyik legnépesebb csoportját adják, így gazdasági jelentőségük is egyre nagyobb.




Y generáció: Hogy látják pénzügyeiket a fiatal felnőttek?

De vajon hogy látja ez a korosztály saját pénzügyi helyzetét? Valóban impulzív döntéseket hoznak, és fittyet hánynak a jövőbeli anyagi biztonságukra? A Generali Biztosító átfogó kutatásban kérdezte az Y generációt, hogy választ kapjon a kérdésekre.

Y generáció: egy korosztály, számtalan élethelyzet

A mai 20-as, 30-as fiatalok sok mindenben különböznek a korábbi generációktól. A felgyorsult, digitalizált világunkban ugyanis darabokra hullott a korosztály, melynek tagjai – hiába születtek akár ugyanabban az évben – teljesen más életszakaszban járhatnak. Mivel

a felnövő generációk egyre később önállósodnak és egyre tovább tanulnak,

nem ritka, hogy sokáig a szülői ház kényelmét élvezik, miközben kortársaik már a családalapítással, vagy éppen az első saját tulajdonú ingatlanuk megvásárlásával vannak elfoglalva.

A felnőtté válás időszaka jelentősen megnyúlik

Ennek, valamint a pénzügyekkel kapcsolatos hiányos edukációnak tudható be, hogy az Y generáció tagjai gyakran később önállósodnak anyagi szempontból is, és amikor ez megtörténik, akkor is sokat nyom a latba a szülők véleménye, illetve az általuk hozott pénzügyi döntések.

A márkahűség, bizonyos szolgáltatókhoz, vagy termékekhez való ragaszkodás így egyfajta hagyományként öröklődik.

Éppen ezek a tanulságok rajzolódtak ki a Generali friss kutatásából is, melyből az is kiderült, hogy a megkérdezett fiatalok körében

alacsony bizalom mutatkozik az állami nyugdíj- és ellátórendszer iránt,

az ezzel kapcsolatos attitűdjük viszont szintén meglehetősen változatosak: sok megkérdezett Y generációs teljesen elengedi a gyeplőt “lesz, ami lesz” alapon, míg mások kifejezetten tartanak a jövőtől és szeretnének takarékoskodni – ha anyagi körülményeik engedik.

Mindebből világosan látszik, hogy edukatív tartalmakkal, világosan megfogalmazott termékelőnyökkel és rugalmas, mindig az adott élethelyzetre szabható pénzügyi szolgáltatásokkal érdemes megkeresni az Y generációt, ha motiválni szeretnénk őket az öngondoskodásra.




A bizalom a legnagyobb érték

A Generali kutatása tehát rámutatott, hogy az 1982 és 1995 között született korosztály pénzügyi döntéseit egyszerre befolyásolják

  • az élethelyzetbeli változások,
  • megélhetés feltételei,
  • és a piacon elérhető termékek.

Ennek megfelelően a kisebb értékű, vagy rövidebb távra szóló szolgáltatások kapcsán (például mobileszközök biztosításánál) az ár dominál, azonban mikor nagyobb pénzügyi kötöttségeket vállalnak, akkor a bizalom, a nyílt kommunikáció és a személyes kapcsolat számít.

Ezzel tudják leginkább megszólítani és elkötelezni az Y generáció tagjait, vagyis a fiatalokat a szolgáltatók. Az azonban valóban igaz, hogy sokszor döntenek impulzívan: elegendő akár egyetlen rossz tapasztalat, egy későn megválaszolt e-mail, vagy rosszul kezelt panasz, és az Y-osok máris továbbállnak.

KORÁBBAN ÍRTUK

Ingyenes poszt-Covid szűrővizsgálat! A Generali alapítványa akciót hirdet vállalkozásoknak

A munkavállalói egészségmegőrzés témája a koronavírus-járvány által dominált elmúlt 1,5 évben felértékelődött mind a munkáltatók, mind pedig a munkavállalók szemében.

Schaub Erika: Élethelyzethez alakítható pénzügyi termékekre van szüksége az Y-osoknak

Hazánkban is egyre égetőbb kérdéssé válik a lakosság megtakarítási hajlandósága, hiszen a népesség öregedésével egyre nehezebben tartható fenn nyugdíjrendszerünk, miközben a magyarok csupán ötöde tesz félre idős korára.

Mire van szüksége az Y generációnak?

A fiatalok megszólításához tehát ma már elengedhetetlenek a rugalmas megtakarítási opciók, melyeket mindig az aktuális élethelyzetükhöz és preferenciáikhoz igazíthatnak, miközben alapvető elvárás számukra, hogy

gyorsan, és bármikor választ kaphassanak a felmerülő kérdéseikre.

Bármennyire is általános jelenség, hogy az ügyfélkommunikáció szinte mindenhol az online térbe kerül, ha azt szeretnénk, hogy az Y generáció tartósan a bizalmába fogadjon, akkor személyre szabott, hiteles és mindenekelőtt bizalmi kapcsolatok kialakítására van szükség.

Ez közös érdekünk, hiszen bármennyire is messzinek tűnik az időskor a mai fiatal felnőttek számára, öngondoskodási hajlandóságuk nagyban meghatározza az előttük és utánuk járó generációk (X generációZ generáció) jövőjét – és persze a sajátjukat is.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...