Kövesse Facebook oldalunkat!

Az utóbbi években egyre gyakoribbá váltak a szélsőséges időjárási események és az ezek által okozott károk. Idén is komoly viharokkal indult az év: február első hétvégéjén sokfelé okozott károkat az erős szél. A legerősebb széllökést a Kab-hegyen mérték, ezzel fel is állt az új országos napi rekord, megelőzve az eddigi csúcstartó János-hegyet. Szombaton a második és a harmadik legnagyobb széllökéseket a sármelléki reptéren és a siófoki kikötőben mérték.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság közlése szerint a február 5-i, szombati szélvihart követően és vasárnap több, mint 4800 bejelentés érkezett hozzájuk. A tűzoltóknak komoly munkát adott az erős szélvihar, több, mint 2700 helyszínen kellett beavatkozniuk.

A Generali Biztosítóhoz hétfő délig közel 2500 bejelentés érkezett, a vállalat becslései szerint a károk értéke elérheti a 350 millió forintot.

Az erős szél fákat döntött ki, sok esetben utakra, kerítésekre, házakra, autókra dőltek a fák. Szinte minden vármegyét érintett az erős szél, a legtöbb munkát Somogy, Baranya és Tolna vármegyében adta a viharos időjárás a tűzoltóknak.

KORÁBBAN ÍRTUK

Nyugdíj felmérés: Dermesztő eredmények a Generali Biztosító új kutatásában

Baljós tendenciák rajzolódnak ki a Generali Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából*, mely a hazai 18-65 éves lakosság általános tudatosságával, valamint megtakarításaival és a nyugdíjas évekhez kapcsolódó elvárásaival foglalkozik.

Keleti nyitás: A Generali indiai biztosítási cégekben szerzett többségi tulajdont

A Generali Csoport többségi részvényessé vált indiai biztosítási vegyesvállalataiban, mind az életbiztosítási, mind pedig a nem-életbiztosítási (P&C) szegmensben.

Ugyanezt támasztják alá a Generali adatai is.

Eddig a kárbejelentések zöme Baranya, Somogy és Tolna vármegyéből érkezett: Pécs, Kaposvár, Veszprém és környékük szenvedte meg leginkább az erős szélvihart.

Hogyan előzhetjük meg a károkat?

  • A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról.
  • Ha erős szél várható, az első dolgunk az legyen, hogy bezárjuk az ablakokat és védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat, autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá.
  • Ha vihar is várható, érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül.
  • Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni.

Emellett nem csak arra fontos figyelmet fordítani, hogy legyen biztosításunk az ingatlanon, de arra is, hogy ne váljunk alulbiztosítottakká – legalább évente aktualizáljuk biztosítási szerződéseinket.

Ez különösen ajánlott az ingatlanunk esetleges fejlesztését, korszerűsítését, ingóságaink gyarapodását követően, hogy megfelelő biztosítási fedezettel rendelkezzünk.

Az egyre kiszámíthatatlanabb természeti katasztrófák és a folyamatosan emelkedő építőipari költségek ugyanis egyre magasabb átlagos kárkifizetéseket eredményeznek.

KORÁBBAN ÍRTUK

Generali Előrelátók: Fiatalok és az öngondoskodás, avagy milyennek látja a jövőt az Y generáció?

Szinte naponta jelennek meg a borúlátó előrejelzések és elemzések a hazai nyugdíjrendszer jövőjére vonatkozóan: miközben a magyarok továbbra is sereghajtók a megtakarításban, főként, ha az időskorukról van szó. De mi a helyzet az Y generáció tagjaival? - írta a Generali Előrelátók blog.

Generali felmérés: Stressz és alvászavar, ezek kínozzák a magyarokat – mit tehetünk?

Reggeli rohanás a suliba a gyerekkel, délután pedig a különórákra? Bevásárlás és főzés a szülők helyett? Soha véget nem érő feladathegyek a munkában? A magyar felnőtteknek saját bevallásuk szerint is komoly terhekkel és állandó rohanással kell megbirkózniuk a mindennapokban

Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk

Ha mégis megtörtént a baj és kárunk keletkezett, akár videós kárrendezéssel, egy okostelefon segítségével pár perc alatt rendezhető a kár.

Vagyonkároknál akár 5-7 perc, míg gépjárműkároknál 10-15 perc alatt megtörténik a felmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeg utalása is megtörténik.

Az azonnal indított kifizetés tehát már néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.

Emellett fontos figyelmet fordítanunk nem csak lakóházunkra, de például a nyaralónkra is: érdemes mielőbb ellenőrizni a nyaralót és az esetleges károkat is, ha pedig károsodott az ingatlan, akkor haladéktalanul jelentsük be a kárt.

Nyitókép: Biztosító Magazin.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...