Kövesse Facebook oldalunkat!

A biztosítótársaságok kulcsszerepet játszanak a klímasemleges technológiai innováció támogatásában – derül ki a Deloitte által a Cambridge-i Egyetemmel együttműködésben készített “Climate product Innovation in the Insurance sector” jelentésből. A riportot a XI. Mabisz Nemzetközi Biztosítási Konferencián mutatták be a Deloitte szakértői, akik többek között arról is beszéltek, hogy a szektor aktív tevékenységével nőhet a környezeti kérdések társadalmi tudatossága, és a biztosítási termékek támogathatják a gazdaság más ágazataiban is megvalósított ökológiai projekteket.

Imázs kérdés: támogatja-e egy biztosító társaság a környezettudatosságot?

A kormányzati célokkal összhangban egyre több vállalat dönt úgy, hogy CO2-kibocsátását nullára csökkenti. Ezeknek a szervezeteknek a jövőben az is fontos lesz, hogy olyan biztosítási termékeket vegyenek, melyek szintén ezeket a célokat támogatják. Ugyanígy az egyre tudatosabb fogyasztók számára is lényeges lesz, hogy a biztosítótársaságuk támogatja-e környezettudatos törekvéseiket.

Az International Finance Corporation adatai szerint 2030-ra a befektetők akár 23 milliárd dollárt is költhetnek az éghajlatváltozás hatásainak enyhítésére.

A termékinnovációknak köszönhetően a biztosítási ágazat kulcsszerepet játszik a gazdaság átalakulásában

– csökkenti a zöld termékek használatából eredő kockázatokat, és támogatja a tőkeáramlást, amely egyébként kockázatosnak tekinthető új termékek és például start-up gyártók vonatkozásában.

KORÁBBAN ÍRTUK

Deloitte: A járványhelyzet a biztosítási piacon is rámutatott a digitális hiányosságokra

Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához.

Generációváltás a vállalkozásban: Hogyan védjük meg a vagyont a szétforgácsolódástól?

Minden vállalkozás számára aktuális kihívás a generációváltás. Ha a vagyont feldarabolják, az a családi vállalkozások dinamikus működésének leállásához vezet.

Cél az éghajlatváltozás hatásainak mérséklése

A biztosítói szektor számára egyre fontosabb stratégiai cél, hogy elősegítsék az éghajlatváltozás visszaszorítását.

A biztosítók erőfeszítései már egyértelműen látszanak, viszont még innovatívabb, technológiailag fejlettebb és környezetbarátabb biztosítási termékekre lehet számítani a jövőben.

– mondja S. Nagy Krisztina, a Deloitte pénzintézeti kockázatkezelési üzletágának partnere.




Ezek a területek fontosak

A jelentés szerzői beazonosították azokat a legfontosabb területeket, amelyek fejlesztésével a biztosítási termékek innovációja mérsékelheti az éghajlatváltozás hatásait.

  • Ilyen például az ökológiai megoldások használatának népszerűsítése, hiszen a fogyasztók egyre tudatosabban működő cégeket keresnek. Az iparág számára ez lehetőséget biztosít arra, hogy ajánlataikkal és díjszámításukkal ösztönözzék a széndioxid-kibocsátás csökkentését.
  • Másik ilyen eszköz lehet az éghajlatváltozás hatásaival szembeni ellenállóképesség ösztönzése: például a szektor nagyban támogathatja az ingatlanok energetikai korszerűsítését, ha kárrendezési folyamatába beépíti az energiatakarékosabb anyagok és termékek használatának fedezését is.
  • A károk fenntartható módon történő rendezése is kiemelt fontos terület lehet a célok elérésében. A biztosítók támogathatják a környezetbarát tevékenységeket, például a sérült elemek javításának, nem pedig cseréjének ösztönzésével és elősegíthetik azokat a megoldásokat, ahol a javító alkatrészeket újrahasznosítják.

A jelentésben konkrét példákat is beazonosítottunk azokra az intézkedésekre, amelyek hozzájárulnak a kár- és panaszkezelési folyamat széndioxid-mentesítéséhez, amelyeket nagy biztosítói csoportok végeztek az elmúlt években

– mondja Hauer Judit, a Deloitte Aktuárius csoportjának igazgatója.

Vannak komoly hátráltató tényezők is

A szakértők olyan akadályokat is beazonosítottak, amelyek hátráltatják az éghajlatbarát biztosítási termékek fejlesztését. A keresleti oldalon ezek a következők lehetnek: szkepticizmus az éghajlatváltozással szemben, a kockázat alábecsülése, túlzott biztosítási költségek, a rendelkezésre álló termékek ismeretének hiánya. Az ellátásilánc kezelésének területén viszont hiányzik az értéklánc koordinációja, és akadályt jelent továbbá, a rövid távú szemlélet és a munkavállalói kompetenciák hiánya.

KORÁBBAN ÍRTUK

Deloitte: A biztosítói piacot a kihívások mellett jelentős aktivitás jellemezte idén

Tavaly tovább növekedett a régióban a biztosítási szektor teljes díjbevétele, miközben az életbiztosítási üzletág évek óta tartó csökkenési trendje is megfordult. A pandémia által okozott általános bizonytalanságok valamint a gazdasági visszaesés ellenére a biztosítói tranzakciós piac 2020-ra még aktívabb és  kompetitív lett mint 2019-ben.

Deloitte elemzés: A biztosítók ráléptek a digitális szupersztrádára

A COVID-19 járvány miatt bevezetett korlátozások digitális lépéskényszerbe hozták a biztosítási szektort: megváltozott az értékesítési környezet, meg kellett teremteni a távoli munkavégzés feltételeit.

A meglévő akadályok áthidalására három fontos feladatot azonosítottunk, amelyeket az iparági szereplőknek érdemes megfontolniuk.

  • Először is fontos az ügyfélkapcsolatok erősítése, hogy megértsék a problémáikat és a termékeik értékének maximalizálása előtt álló akadályokat.
  • Másodszor is, támogatniuk kell a szervezetükön belüli innovatív kezdeményezéseket és meg kell próbálniuk szorosabb együttműködést kialakítani más piaci szereplőkkel, hogy az ügyfeleik értékláncán keresztül célzottabb megoldásokat tudjanak ajánlani.
  • Az utolsó lépésként pedig határozzanak meg tudományos alapokon nyugvó fenntarthatósági célokat és szervezetük kompetenciáit is ezek szerint fejlesszék, így ösztönözve a vállalatuk transzformációját a karbonsemlegesség felé.

Az áttérés számos kihívással jár, de hosszú távon annál több új piaci lehetőséget is tartogat a szektornak. – mondja S. Nagy Krisztina.

A jelentésről

Az “Éghajlati termékek innovációja a biztosítási szektorban” című jelentés a Cambridge -i Egyetemmel és a biztosítási ágazat vezető szervezeteinek globális hálózatával, a ClimateWise kezdeményezés tagjaival együttműködésben jött létre. A tanulmány 2021 márciusa és áprilisa között szakértőkkel készített mélyinterjúk alapján készült. A megbeszélések fő témája az alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaságra való áttérést támogató termékinnovációk voltak.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...