Ahhoz, hogy a biztosítótársaságok nagyságrendileg növelhessék ügyfélkörüket, elengedhetetlen azoknak az új módoknak a megtalálása, amelyekkel az ügyfelek élethelyzeteihez illeszkedő termékeket kínálhatnak. A biztosítási szakma mindennapjait is érintő, felforgató és innovatív értékesítési megoldásokról, valamint az ökoszisztémák kiaknázásában rejlő lehetőségekről a Biztosító Magazin ezúttal Sztanó Imrét, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatóját kérdezte.
Milyen módon tud manapság egy biztosító közelebb kerülni az ügyfeleihez?
Abban talán mindenki egyetért, hogy a biztosítások rendkívül fontos szerepet töltenek be egy társadalomban: az életünkben előforduló kockázatok kezelésében nyújtanak segítséget. A leglényegesebb kérdés a biztosítók számára, hogy hogyan tudjuk ezt a gyakorlatban érvényesíteni, azaz minél több emberhez eljutni. Ezt célozzák az NN Biztosítónál bevezetett és még tervezett fejlesztéseink.
A ma alapkövetelménye, hogy egyszerűbb, gyorsabb és ügyfélbarátabb módon működjünk.
– magyarázza Sztanó Imre.
Ez azonban összetett feladat, ennél fogva a szolgáltatás és értékesítés minden egyes dimenziójánál meg kell vizsgálnunk a fejlődési lehetőségeket.
Hogyan fog zajlani a jövőben az életbiztosítások értékesítése?
Meggyőződésem, hogy az életbiztosítások értékesítése egyfajta hibrid értékesítéssé válhat. A kis összegű biztosítások egyre növekvő hányada történhet online. A nagyobb összegű szerződéseknél azonban a bizalom fontossága miatt a biztosítási tanácsadó jelenlétére belátható ideig szerintem szükség lesz. Ezt a személyes kapcsolatot egészíthetjük ki olyan, az értékesítést támogató digitális megoldásokkal, amelyek egyszerre növelik a folyamat hatékonyságát és fokozzák az ügyfélélményt.
Hol tartanak jelenleg a digitalizációval? Milyen megoldásokat fejlesztettek házon belül?
Az NN-nél egy átfogó, többszintű digitalizációs programot folytatunk, amelynek első körében az értékesítési folyamatainkra fókuszáltunk. Bevezettük az elektronikus aláírást, ami által teljesen papírmentessé tettük az értékesítési folyamatainkat. Az új értékesítések több mint 90%-a már ilyen módon történik. Emellett bevezettünk egy új CRM-rendszert, aminek a segítségével jóval hatékonyabbá tettük az ügyfelekkel való kapcsolattartást.
Automatizáltuk továbbá a kockázatelbírálást is, aminek révén a korábban átlagos 13 napos átfutási idő helyett akár 10 perc alatt megkaphatja a kötvényét az ügyfél az emberi közreműködést nem igénylő esetekben. Jelenleg az ajánlatok több mint harmadában történik teljesen automatikusan, emberi érintés nélkül a kockázatelbírálás, és azon dolgozunk, hogy a következő időszakban tovább növeljük ezt az arányt.
Partnereink prémium ajánlatai (x)
Az értékesítési folyamatok átalakításán túl jut-e még szerep a digitalizációnak?
A digitalizáció második szintje számunkra az ügyfelek megszólítására, a hozzájuk való kapcsolódásra fókuszál. A biztosítás ugyanis sok ügyfél számára még mindig elvont fogalom, de
piacvezető életbiztosítóként rengeteget tehetünk azért, hogy az emberek sokkal aktívabban igyekezzenek gondoskodni családjuk és önmaguk biztonságáról. A digitalizáció ehhez is eszköztárat ad
– vélekedik Sztanó Imre.
Ennek érdekében konkrét élethelyzetekhez, nevezetesen a családi állapothoz, az egészségmegőrzéshez és a hobbikhoz kapcsoljuk a termékeinket és a kommunikációnkat, hogy az ügyfél érezze, valóban neki szól az adott megoldás.
Milyen élethelyzetekre gondoltak a termékfejlesztés során?
A gyerekek biztonsága például az egyik legfontosabb téma minden család számára. Ezért olyan terméket hoztunk létre, amely speciálisan a gyermekes családok igényeire van szabva. Ez például azt jelenti, hogy a mi termékünk – a legtöbb piacon elérhető megoldással ellentétben – már az első kórházi naptól térítést biztosít, mert a legtöbb baleset esetén a gyerekek szerencsére nem töltenek hosszú időt a kórházban. Emellett a termékünk a klubszinten sportoló gyerekeknek is elérhető annak ellenére, hogy az igazolt versenyzőket sok konstrukció kizárja a szolgáltatásból.
A családi állapoton túl milyen más élethelyzetekre érdemes gondolni a termékfejlesztésnél?
A sport egy másik olyan élethelyzet, amelyen keresztül ügyfeleket szólítunk meg. A legnépszerűbb szabadidős sport, a futás szerelmeseit szólítottuk meg tavaly májusban, amikor kijöttünk a Runaddict nevű mobilalkalmazásunkkal. Mivel a futók nagy része egyébként is méri a teljesítményét, egy olyan applikációt készítettünk nekik, amelyben a megtett kilométerekkel pontokat gyűjthetnek. Ezeket hasznos dolgokra válthatják be, például ingyenes biztosítási védelemhez is hozzájuthatnak. A Runaddict használatához ráadásul senkinek nem kell megválnia a már jól bejáratott futóalkalmazásától, elég, ha összeköti a kettőt.
Milyen hasznot hozott eddig az NN számára a Runaddict?
A hasznot nem lehet rövid távon, profitban kifejezni, de nem is ez volt a cél. A Runaddict révén sokkal gyakrabban tudunk kapcsolatba lépni az ügyfelekkel, mivel hetente átlagosan kétszer használják az alkalmazást. Számunkra ez azért fontos, mert ezen a csatornán keresztül releváns témákkal szólíthatjuk meg őket,
ezáltal jobban be tudjuk vezetni a biztonságról, biztosításról való gondolkodást a családok életébe.
– emeli ki Sztanó Imre.
Így például az alkalmazással megszerezhető kis összegű biztosítás nem helyettesíti a komolyabb élet- és balesetbiztosításokat, sokkal inkább előszobája lehet azoknak.
Partnereink prémium ajánlatai (x)
Az új termékek értékesítésénél milyen mértékben terveznek majd külső partnerekre és ökoszisztémákra támaszkodni?
Nem gondoljuk, hogy mindent nekünk kellene csinálni, nem is lennénk erre képesek. Rengeteg olyan ökoszisztéma létezik a világon, amelyek esetében a biztosítók további jelentős előnyöket nyújthatnak az ügyfeleknek. A dolgok internetének (Internet of Things) villámsebességű terjedése például óriási lehetőséget jelent számunkra is. Az okoseszközök által generált adatok jó kezekben felhasználva relevánsabb ajánlatokat és sok esetben olcsóbb termékeket fognak jelenteni az ügyfeleknek.
Hogy viszonyul az NN Biztosító az insurtech cégekhez?
Mindenképp megvan a helyük piacon. Azt is látjuk, hogy ezeknek a cégeknek a túlnyomó többsége nem kiváltani szeretné a – mondjuk úgy – hagyományos szolgáltatókat, hanem be szeretnének kapcsolódni az értékláncba. Mi az NN-nél nyitottak vagyunk ezekre a partnerségre, aktívan keressük a kapcsolódási pontokat, hogy minél nagyobb értéket kínálhassunk az ügyfeleinknek. Erről szól a Sparklab inkubációs programunk is.
Újító ötleteket persze nem csak a startup cégektől várunk, azon dolgozunk, hogy az innováció átjárja a NN teljes szervezetét.
– hangsúlyozza Sztanó Imre.
Mikor lehet legközelebb felforgató ötletekkel pályázni a Sparklab inkubátor programjára?
Júniusban tartottuk a Sparklab második demo napját, ahol újabb három izgalmas projektet mutattunk be. Két körben immár hat értékteremtő kezdeményezést vittünk végig az inkubációs programunkon. Az elmúlt két év számunkra is rengeteg tapasztalatot adott, amelyeket beépítünk a program következő szakaszába. Így az év vége felé egy megújított programot ismerhetnek meg startupok és egyéb partnereink – zárja gondolatait Sztanó Imre.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.