Kövesse Facebook oldalunkat!

Hiba alulbecsülni az infláció tartós megemelkedésének kockázatát – hangsúlyozta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke az Aegon Alapkezelő csütörtöki budapesti szakmai rendezvényén.

Az alelnök előadásában emlékeztetett: ebben az évben általában az infláció megugrása tapasztalható a világban, ez részben ahhoz a nagyon gyors helyreállási folyamathoz kapcsolódik, amelyen a világgazdaság átmegy.

Különösen fontosnak nevezte, hogy Magyarországon sikerült a munkaerőpiacot megvédeni, a munkanélküliségi ráták alacsonyak maradtak, és az elmúlt időszakban csökkentek is.

A jegybank alelnöke úgy fogalmazott: ahol lendületesebb az újraindulás, ott az infláció is gyorsabban jelenik meg, az újraindulás „ára” az infláció megugrása. Hozzátette ugyanakkor, hogy a helyreállítási folyamatot is gátolhatja, ha az infláció túl magas szintre emelkedik.

Virág Barnabás szerint a magyar jegybank számára tanulság, hogy foglalkozni kell az infláció kockázatával, másrészt védvonalakat kell felépíteni arra az esetre, ha a nagy jegybankok szűkítik az eszközvásárlási programokat.

Az MNB alelnöke előadásában felidézte, hogy az infláció gyökerei már a koronavírus-járvány előtt jelen voltak a világgazdaságban.

Az inflációra adott jegybanki válaszokról szólva elmondta, egyre több jegybank kezdett reagálni, nem csak a feltörekvő országokban. Kitért arra, az eurozóna esetében speciális kihívás, hogy jelentős inflációs különbségek alakulnak ki az eurózóna tagállamai között. A régióval kapcsolatban jelezte, a térség kettészakadt a helyzetértékelést és a reakciókat tekintve, Magyarországon és Csehországban proaktív kamatemelési ciklus indult, míg Lengyelországban és Romániában kivárnak.

Virág Barnabás hangsúlyozta: indokolt volt a magyar jegybank által elkezdett proaktív magatartás.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...