Kövesse Facebook oldalunkat!

Egyre többen tájékozódnak online az e-matricáról telefonálás helyett – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint a NÚSZ ügyfélszolgálatain évente több mint 25 ezer eset a rendszám elírásából, téves felségjelzésből és kettős matricavásárlásból adódik, pedig ezek a tévesztések, ahogyan akár a pótdíjak is, az autópálya-matrica vételekor kellő odafigyeléssel, vagy a hivatalos e-matrica-lekérdező felületen időben történő ellenőrzéssel megelőzhetők lennének.

Emlékeztettek, hogy fél évvel ezelőtt, január 17-én indította el a NÚSZ Zrt. az online e-matrica-lekérdező szolgáltatását a nemzetiutdij.hu oldalon. A szolgáltatás célja, hogy segítse a gyorsforgalmi utak használóit, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak tájékozódni arról, van-e a gépjárművükön érvényes e-matrica.

Havonta több mint 60 ezer lekérdezést indít az utazóközönség a NÚSZ Zrt. honlapján; hétköznapokon veszik legtöbben igénybe a szolgáltatást, a lekérdezések számát tekintve jellemzően a péntek a legforgalmasabb nap – tették hozzá.

Kiemelték, hogy a nemzetiutdij.hu weboldalon elérhető e-matrica-lekérdező az egyetlen felület, amely bármilyen módon vásárolt érvényben lévő autópálya-matricát megjelenít, függetlenül attól, hogy az e-matricát a nemzetiutdij.hu-n vagy a társaság ügyfélszolgálatain, viszonteladó partnerein keresztül, benzinkúton, az interneten, vagy SMS-ben, mobilapplikáción keresztül vették-e.

A NÚSZ Zrt.-hez beérkező kettős vásárlásokkal kapcsolatos üzenetekből az derül ki: sokszor abból adódik a felesleges matricavásárlás, hogy az ügyfelek nem a hivatalos lekérdező felületen ellenőrzik az úthasználati jogosultság meglétét – jelezték.

Közölték azt is, hogy a lekérdező felületén a lejárt és későbbi érvényességi időponttal kezdődő autópálya-matricák nem jelennek meg, csak a lekérdezés pillanatában érvényben lévő vignetták.

A lekérdezéshez először el kell fogadni a „sütibeállításokat”, csak ezután lehet megadni a felségjelzést és a rendszámot (a rendszámból csak a betűket és a számokat kell begépelni, kötőjel vagy szóköz nélkül) – áll a közleményben.

Nyitókép: Unspalsh.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...