Kövesse Facebook oldalunkat!

A gazdasági nehézségek ellenére is töretlen a legkorszerűbb mobilhálózat, az 5G térnyerése, év végére várhatóan legalább 1,5 milliárd előfizetője lesz világszerte – közölte az Ericsson szerdán az MTI-vel.

A távközlési cég felmérése szerint az 5G jelentősen növeli a forgalmat a szolgáltatóknál, és újítások bevezetésére ösztönzi őket. Terjedése ugyanakkor nem egyenletes, hiszen Európa lemaradni látszik Észak-Amerika és India mögött. A kontinens nyugati felén az előfizetések még 80 százalékban 4G-hálózatot használnak, az 5G aránya 69 millió előfizetéssel 13 százalék. Közép- és Kelet-Európa 1 százalékon áll, a 40 százalékot 2028-ra érheti el. A lemaradás oka a lassú frekvenciakiosztás, illetve az, hogy a felhasználók nem szívesen váltanak drágább készülékre, ami szükséges lenne a legújabb technológia használatához – írták.

A közlemény szerint ma világszerte 240 mobilkommunikációs cég kínálatában érhető el a kereskedelmi 5G, ügyfeleik száma meghaladta az 1 milliárdot.

A legelterjedtebb szolgáltatás a nagy sebességű adatátvitelt biztosító mobil szélessáv és a rögzített vezeték nélküli internetelérés, amelynek jelenleg a 40 százaléka, 5 év múlva viszont már a 80 százaléka használhat 5G-t. A hálózat leggyakoribb alkalmazása a videóstreaming, az online játék, a kiterjesztett és virtuális valóság, a szolgáltatók 58 százaléka ma már szórakoztató platformokat is kínál az 5G-s mobilelőfizetések mellé.

A technológia az utóbbi 2 év során 7 százalékkal növelte a forgalmat abban a 20 országban, ahol a legtöbb az 5G-előfizetés, az Ericsson ezért jelentős üzleti lehetőségeket lát a további térnyerésében.

Nyitókép: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...