27 százalékos adózott eredmény növekedés, 37 százalékos díjbevétel emelkedés, kiegyensúlyozott termékcsoportonkénti fejlődés és jelentős bővülés az értékesítési csatornákban – ezek a CIG Pannónia Csoport 2022. második negyedéves pénzügyi eredményeinek fő mérföldkövei. A társaság továbbra folytatja 5 éves stratégiájának következetes megvalósítását, a CIG Pannónia Életbiztosító pedig immár a magyar biztosítási piac legeredményesebb 10 biztosítójának egyike.
645 millió forintos konszolidált adózott eredményt ért el 2022. második negyedévében a CIG Pannónia Biztosító, ezzel a társaság 27 százalékkal múlta felül a tavalyi év azonos időszakának 506 millió forintos profiteredményét.
A biztosítási díjbevételek még ennél is dinamikusabb, 37 százalékos emelkedést mutatnak 2021. második negyedévéhez képest és meghaladták a 4 milliárd forintot.
Az erőteljes növekedésben minden termékcsoport jelentős szerepet vállalt, hiszen a unit-linked, az ipari vagyon és a flotta casco termékek nagyságrendileg egyaránt 1 milliárd forintos növekedést mutattak, míg a csoportos személybiztosítások értékesítése meghaladta a 700 millió forintot.
A rekord eredmény hátterében egyrészt a biztosító bővülő portfóliója, másrészt pedig az értékesítési csatornák lendületes fejlődése áll.
A második negyedévben a CIG Pannónia olyan népszerű lakossági termékekkel jelent meg a magyar piacon, mint a lakásbiztosítások vagy az utasbiztosítások, ezzel is támogatva az ügyféligények legteljesebb lefedését. A két termék rögtön pozitív fogadtatásra talált: lakásbiztosításokból több mint 1200, utasbiztosításokból pedig több mint 1000 ajánlat érkezett.
KORÁBBAN ÍRTUK
Kóka Antal: Erős szakmai csapat és új termékmegoldások
2042-ig szóló együttműködést kötött a Bankholding és a CIG Pannónia Biztosító
Az értékesítési csatornák növekedésének dinamikáját jól mutatja, hogy mind az élet-, mind pedig a nem-élet üzletágak új szerzései is jelentősen növekedtek. Az ipari vagyonbiztosítások állománydíja elérte a 1,5 milliárd forintot, a flotta casco termékek állománydíja – immáron több mint 11 ezer biztosított járművel – az 1,8 milliárd forintot, és az egyéb nem-élet termékek új szerzései is 64 százalékkal emelkedtek.
Az életbiztosítások területén kiemelkedett a csoportos személybiztosítások növekedése, amely már az első félévben meghaladta a teljes 2021-es évi teljesítményt, és az állománydíj átlépte az 1 milliárd forintot.
Az értékesítési csatornák fejlesztése szempontjából kimagasló jelentőséggel bír, hogy a Magyar Bankholdinggal kötött, 20 évre szóló stratégiai magállapodást követően a CIG Pannónia Csoport hasonló együttműködést kötött az Euroleasing Zrt.-vel is, melynek keretében az Euroleasing ügyfelei számára is elérhetővé vált a vagyonbiztosítási és casco termékek mellett a CIG Pannónia hitelfedezeti biztosítása is.
Továbbra is azon dolgozunk, hogy a tavalyi évben megfogalmazott 5 éves növekedési stratégiánkat következetesen végrehajtsuk. A jelenlegi gazdasági helyzetben ugyanakkor elengedhetetlen, hogy folyamatosan elemezzük a körülményeket, és a piaci változásoknak megfelelően stratégiánkat is finomhangoljuk, amennyiben erre szükség van.
A 2022. második negyedévének eredményei azt igazolják vissza számunkra, hogy továbbra is jó úton haladunk, hiszen a közel 30 biztosítót felvonultató magyar piacon az életbiztosítási ágazatban 4,49 százalékos, míg a nyugdíjbiztosítások piacán immáron 6,39 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk. Ezzel a CIG Pannónia Életbiztosító immár a magyar életbiztosítási piac TOP10 tagja közé került, a nyugdíjbiztosítók esetében pedig még ennél is előkelőbb helyen, a TOP8 biztosító között van a CIG Pannónia.
– tette hozzá az eredményekhez Polányi Zoltán, a CIG Pannónia Csoport vezérigazgatója.
A CIG Pannónia Csoport az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektetett az egységes vállalati kultúra kialakítására és a közös értékek megfogalmazására. A biztosítótársaság létszáma 2021 második negyedévéhez képest közel megduplázódott, 98-ról 185 főre nőtt.
A CIG Pannónia Csoportról
A CIG Pannónia biztosítót 2007 végén ismert és elismert magyar közéleti és gazdasági személyiségek, illetve hazai biztosítási szakemberek alapították.
A 2010 őszétől a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. néven működő társaság célja az alapítás óta, hogy olyan hiteles hazai személyiségek által támogatott, az ő magántőkéjükön alapuló, magyar vezetők által irányított, hazai piacra koncentráló biztosító társaság legyen, amely a hazai piac meghatározó szereplője. Ennek fontos eleme volt a kölcsönösségi elv érvényesítése: tulajdonosaink váljanak ügyfelekké, ügyfeleink pedig tulajdonossá. Ezt a célt szolgálta a CIGPANNONIA részvények nyilvános kibocsátása és bevezetése is a Budapesti Értéktőzsdére 2010-ben.
2011-ben kezdte meg működését a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt., a CIG Pannónia Életbiztosító 100%-os tulajdonában lévő, nem-életbiztosítással foglalkozó leányvállalata. Fókuszában a hazai kis- és középvállalatok, állami és önkormányzati intézmények, vállalatok, szakmai kamarák, egyesületek, szövetségek állnak. A CIG Pannónia Életbiztosító és stratégiai partnere, a Pannónia Nyugdíjpénztár 2011-ben közösen alapította a Pannónia Befektetési Szolgáltatót, amely elsősorban intézményi ügyfelek – főként biztosítók és pénztárak – részére végez portfoliókezelési szolgáltatást. 2013-ban befektetési alapkezelővé alakult át, majd 2017-ben, tulajdonosi átrendeződést követően, felvette az MKB-Pannónia Alapkezelő Zrt. nevet.
A magyar piacra célzottan kifejlesztett termékeinknek, ügyfélbarát szolgáltatásainknak köszönhetően társaságunk mára nem csak a biztosítási piac stabil és meghatározó szereplője, hanem lendületes növekedést is maga mögött tudhat. A CIG Pannónia Csoport 2022-ben 20 évre szóló stratégai megállapodást kötött a Magyar Bankholding Csoporttal és az Euroleasing Zrt.-vel.
Pénzügyi eredmények – 2022. második negyedév
Saját tőke
– életbiztosítási és nem- életbiztosítási szegmens összesen: 8,94 milliárd forint
Jegyzett tőke
– életbiztosítási és nem- életbiztosítási szegmens összesen: 3,116 milliárd forint
Adózás előtti eredmény
– életbiztosítási és nem- életbiztosítási szegmens összesen: 755 millió forint
Adózott eredmény
– életbiztosítási és nem- életbiztosítási szegmens összesen: 645 millió forint
Konszolidált tőkemegfelelés: 237%
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.