Kövesse Facebook oldalunkat!

Hazánkban is egyre égetőbb kérdéssé válik a lakosság megtakarítási hajlandósága, hiszen a népesség öregedésével egyre nehezebben tartható fenn nyugdíjrendszerünk, miközben a magyarok csupán ötöde tesz félre idős korára. Ezért is különösen fontos, hogy a közel 2 milliós Y generáció, vagyis a fiatal felnőttek mihamarabb gondoskodni kezdjenek későbbi anyagi biztonságukról. A Generali Biztosító kutatása szerint a korosztály pénzügyi döntéseit egyszerre befolyásolják az élethelyzetbeli változások, a megélhetés feltételei és a rendelkezésre álló pénzügyi termékek, a szolgáltatóknál pedig a nyílt kommunikációt, a rugalmas megoldásokat és a bizalmi kapcsolatot keresik.

Egyre „forróbb” téma az öngondoskodás kérdése, hiszen 2020-ban már minden ötödik magyar 65 évnél idősebb volt, 2040-re pedig minden harmadik hazai lakos lesz ebben az életkorban, ami rendkívüli terhet ró a nyugdíjrendszerre. Bármennyire is messzinek tűnik azonban ez az életszakasz a mai fiatal felnőttek számára, nagyban meghatározza az előttük és utánuk járó generációk jövőjét az, hogy mikor és mennyit fektetnek saját nyugdíjas éveikbe. A mai Y generáció a hazai lakosság csaknem ötödét teszi ki, így az X-esek után a legnépesebb nemzedékként vannak jelen a munkaerőpiacon, tehát komoly gazdasági erővel rendelkeznek. A Generali kutatása az Y-osokat kérdezte arról, hogyan látják saját pénzügyeiket, mi alapján hozzák meg ehhez kapcsolódó döntéseiket és hogyan vonhatnánk be őket minél hamarabb az öngondoskodásba – mindannyiunk érdekében.

KORÁBBAN ÍRTUK

Jön a segítség: A Generali megtéríti az M1-en defektet kapott autósok kárát

A Generali Biztosító már megkezdte a bejelentett kárigények rendezését annak a csaknem 50 gépjárműnek az esetében, amelyek az M1-es autópályán egy kamionról leesett fémdarabok miatt defektet kaptak vagy megsérültek kedden - közölte a biztosító csütörtökön az MTI-vel.

Bankbiztosítás: Együttműködés kötött a CIB Bank és Generali Biztosító

A CIB Bank olasz anyavállalata, az Intesa Sanpaolo és a Generali partnerséget kötött a magyar piacon azzal a céllal, hogy megerősítse a bankbiztosítási tevékenységét az országban, és átfogó pénzügyi megoldást nyújtson a családok és a vállalatok számára.

Buli, tanulás, család, munka – a sokszínű generáció

Habár hajlamosak vagyunk felületes sztereotípiák és tapasztalatok alapján megítélni az 1982 és 1995 között született korosztályt, nagyon is változatos képet mutat ez a generáció. Az valóban általános jelenségnek tűnik, hogy a felnőtté válás időszaka jelentősen megnyúlik: ennek, valamint a pénzügyekkel kapcsolatos hiányos edukációnak tudható be, hogy az Y-osok gyakran később önállósodnak anyagi szempontból, és amikor ez megtörténik, akkor is sokat nyom a latba a szülők véleménye, illetve az általuk hozott pénzügyi döntések. Sok esetben összecsúsznak a tanulmányok, a munka és a családalapítás, és az azonos korú fiatalok gyakran egészen más életszakaszban járnak: van, aki 30 évesen még a szüleivel él, mások pedig már saját ingatlanukban nevelik gyermekeiket. Úgy tűnik tehát, hogy hiba lenne általánosítani a generációt pénzügyi attitűdjei kapcsán.

A kutatásunk megmutatta, hogy minden tekintetben tévedés homogén csoportként kezelni az Y-osokat. Ha szeretnénk őket megszólítani és ráébreszteni őket, mekkora jelentősége van a jövőjük szempontjából az öngondoskodásnak, leginkább az adott élethelyzetükhöz alakítható, rugalmas pénzügyi termékeket kell kínálnunk nekik. Emellett sokkal hangsúlyosabb pénzügyi edukációra és világos kommunikációra lenne szükség, ez közös érdekünk.

– mondja Schaub Erikaa kutatást készítő Generali személybiztosításokért felelős igazgatósági tagja.




Rövid távon az ár, hosszabb távon a bizalom a nyerő

A megfelelően rugalmas pénzügyi termékek és az egyes élethelyzetekhez szabott megoldások mellett a megkérdezett fiatalok szerint az anyagi körülmények és a bérszínvonal az egyik legmeghatározóbb tényező a megtakarításoknál. A válaszadók szerint akkor jutnak el az Y-osok az öngondoskodás gondolatához és kezdenek el a jövőjükbe fektetni, amikor úgy érzik, kellő számú tételt kipipáltak a bakancslistájukon: szeretnek utazni, elektronikai cikkekre és kütyükre költeni. 

KORÁBBAN ÍRTUK

Viharkárok: A Generali Biztosítóhoz folyamatosan érkeznek a kárbejelentések

Az utóbbi években egyre gyakoribbá váltak a szélsőséges időjárási események és az ezek által okozott károk. Idén is komoly viharokkal indult az év: február első hétvégéjén sokfelé okozott károkat az erős szél.

A „Fenntarthatóság Hősei” – Magyar fashion cég is kapott díjat a Generali Csoport pályázatán

Idén a Generali Csoport másodjára is útjára indította sikeres KKV fenntarthatósági pályázatát, az EnterPRIZE-t, melynek keretében azokat az úttörő európai KKV-kat ismeri el, amik...

A kisebb értékű pénzügyi termékeknél, biztosításoknál az ár dominál, azonban mikor nagyobb pénzügyi kötöttségeket vállalnak, akkor a bizalom, a nyílt kommunikáció és a személyes kapcsolat számít, ezzel tudják leginkább megszólítani és elkötelezni őket a szolgáltatók. Az azonban valóban igaz, hogy sokszor döntenek hirtelen, impulzívan: elegendő akár egyetlen rossz tapasztalat, egy későn megválaszolt email vagy rosszul kezelt panasz, és az Y-osok máris továbbállnak.

Ez számunkra azt jelenti, hogy jól képzett, kezdeményező és személyesen elérhető tanácsadókra van szükségünk, akik megbízható partnerei tudnak lenni a fiataloknak a pénzügyek terén

– teszi hozzá Schaub Erika.

 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...