Kövesse Facebook oldalunkat!

A magyarok döntő többsége még mindig saját zsebből fizeti a magánegészségügyi ellátást, miközben ez közel 60 százalékuk számára jelentős anyagi teher – derül ki az NN Biztosító felméréséből.* A kutatás szerint azonban ebben is változást hozhat a pandémia: az utóbbi egy évben egyre többen fedeznék biztosítással a magánellátás költségét. Az újfajta igényekre pedig a biztosítási kínálat is reagál többek között a családra kiterjeszthető megoldásokkal.

A magyar egészségügyben az egyik legjellemzőbb tendencia a magánellátás térnyerése: az NN Biztosító kutatása szerint az aktív korúak közel 58%-a igénybe vette már a magánegészségügy szolgáltatásait. Éves szinten az érintettek átlagosan 113 ezer forintot költöttek a magánegészségügyben a kutatás szerint. A költségek tízből hat páciens számára megterhelőek, ezen belül az egyötödüknek nagyon megterhelőek voltak. A páciensek 91%-a ennek ellenére is saját maga finanszírozta az ellátást.

A legtöbben, ötből négyen szó szerint saját zsebből, azaz készpénzzel vagy bankkártyával fizettek az ellátásért. Jól jelzi, hogy bőven van még hová fejlődnünk az öngondoskodás terén, hogy mindössze a páciensek 17%-a egyenlítette ki a számlát egészségbiztosítás vagy egészségpénztári számla használatával. Ahhoz, hogy ez az arány magasabb legyen, nem a lehetőség, hanem inkább a biztosítási opciókra vonatkozó tudás hiányzik: nincs még benne a köztudatban, hogy a magánellátás költségei biztosítással is fedezhetőek, akár tervezhető, akár váratlan kiadásról van szó. A biztosítás ebben az esetben egyfajta védőhálóként működik: olyan fedezetet nyújt – legyen szó egy szűrővizsgálatról, egy kisebb ambuláns beavatkozásról vagy egy komoly műtétről –, amely komoly segítséget jelenthet az anyagi terhek viselésében.

A kutatásunk jó látlelet arra, milyen alacsony egyelőre a biztosítottság itthon egészségügyi téren. Ugyanakkor a pandémia úgy tűnik, ebben is felpörgeti a tudatosságot, hiszen az elmúlt évben minden nyolcadik megkérdezett már fontolóra vette egészségbiztosítás kötését. Emellett látszanak az olyan plusz igények is, mint a biztosítási védelem egész családra való kiterjeszthetősége. Ez az ügyféligény egyértelmű irányt jelent számunkra a biztosítási megoldásaink továbbfejlesztéséhez.

– nyilatkozta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

A kutatásban megkérdezettek 12%-a már elgondolkozott azon, hogy kötne egészségbiztosítást (vagy kiegészítőként beletenné már meglévő biztosításába ezt az opciót). Közülük 6% új belépő – akinek jelenleg még se egészségpénztári tagsága, se egészségbiztosítása nincs -,2% olyan, akinek van mindkét típusú öngondoskodási megoldása, 2% csak egészségbiztosítással, 2% százalék pedig csak egészségpénztári tagsággal rendelkezik. A családra köthető egészségbiztosítás a pozitív választ adók 58%-át érdekelné – minden negyediket nagymértékben –, és a kötési hajlandóság egyértelműen magasabb a szülők körében.

A kutatás szerint a magyar 20-65 éves internetezők 24%-ának van a családjában valakinek egészségbiztosítása, 15%-uk maga rendelkezik ilyennel. Számukra, illetve azok körében, akik még csak fontolgatják a biztosításkötést, a legfőbb motiváció a váratlan eseményekre való felkészülés. Egészségpénztári tagsággal a megkérdezettek 23%-a rendelkezik – itt az adójóváírás a legfontosabb érv, de a cafeteria, a megtakarítási lehetőség és a sokféle felhasználási irány is vonzó szempont.

* A kutatást az NN Biztosító megbízásából a Micra Market Research készítette, 2021 júniusában. A kutatás 1000 fős mintája reprezentatív a 20-65 éves magyar internetező felnőtt lakosságra nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerint.

 

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...