A kockázati sorrend változása, az ügyintézés átalakulása, és a fenntarthatósági követelmények határozhatják meg idén a biztosítási piacot világszerte – közölte az MTI-vel az Allianz Hungária kedden.
A biztosító a saját felméréseire hivatkozva a piacot egyik leginkább befolyásoló fejleménynek a biztosítási kockázatok új sorrendjét emelte ki.
A legfőbb üzleti kockázatok idén az üzletmenet megszakadása, a világjárvány és a kiberbiztonsági események lesznek – vagyis három, egymáshoz szorosan kapcsolódó kockázati tényező. Magyarországon fej-fej mellett, megosztva végeztek az első helyen a kiber incidensek és a járványhelyzet jelentette kockázatok, mindkettőt egyaránt a 108 válaszadó 32 százaléka jelölte meg az első helyen.
A 2020-as kockázati barométeren a válaszadók 42 százaléka által legfontosabb kockázatnak jelölt jogi és szabályozási környezet változásainak kockázata továbbra is jelentős maradt, de a járványhelyzet és a digitalizáció gyorsulását kihasználó kiberbiztonsági incidensek leszorították az első helyről.
A top tízben pedig új elemként jelent meg a természeti katasztrófák jelentette kockázat, amely hazánkban a viharkárok, valamint az árvizek és földrengések által jelentett rizikófaktorokat fedi. Hozzátették, hogy a járvány miatti bizonytalanság még sokáig nem múlik el, és Magyarországon is megjelenhetnek a megváltozott igényekhez igazodó lakásbiztosítások, az üzletmenet-folytonossági biztosítások, vagy a munkából kiesésre köthető termékek.
Az Allianz szerint a járvány felgyorsította a digitális átalakulást, de közben a személyes kapcsolatokat is felértékelte. A biztosítási termékek és szolgáltatások fontos szempontja lesz emiatt az emberközpontúság, de meghatározó követelményként említették a szolgáltatások egyszerűsítését, az áttekinthető termékkínálatot, a távoli ügyintézést is.
A biztosítóknak a közlemény szerint érdemes hasznosítaniuk a közösségi médiából származó adatokat, az adatok elemzésében pedig a mesterséges intelligenciát, így egyre pontosabban mérhetik fel az ügyféligényeket. Alapvető elvárás továbbá, hogy a befektetéseik megfeleljenek a fenntarthatósági követelményeknek, a környezeti és társadalmi szempontokra egyaránt ügyelve – olvasható az előrejelzésben.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.