Kövesse Facebook oldalunkat!

Az Allianz csoport digitális befektetési egységének, az Allianz X alapja 1 milliárd euróra nőtt az Allianz SE újabb befektetését követően. Az emelés az Allianz X befektetési múltjának, a gyorsan növekvő vállalatokkal való sikeres együttműködésének, valamint a csoport általános digitális átalakulási stratégiájához való hozzájárulásának eredménye.

A forrásokat további közvetlen befektetések eszközölésére használják fel majd az Allianz csoport számára stratégiai szempontból fontos digitális vállalatokba világszerte.

Ezzel az alap mérete alapján az Allianz X lesz a digitális befektetéssel foglalkozó egyik legnagyobb európai vállalkozás, amely egyedülálló módon a világ vezető biztosítójában és vagyonkezelőjében rejlő lehetőségeket is ki tudja aknázni.

Insurtechbe fektetnek

Az Allianz X eddig világszerte több mint 15 közvetlen befektetést eszközölt a biztosításhoz kapcsolódó digitális vállalkozásokba.

  • Ezek egyike a 96,8 millió dollár befektetéssel megtámogatott BIMA mikrobiztosító, amely a mobiltechnológia eszközeivel alacsony jövedelmű ügyfeleket szolgál ki Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában.
  • Az Allianz X emellett 2018 februárjában 30 millió dollárt fektetett be a Kansas City-i székhelyű C2FO készpénzoptimalizáló cégbe, majd áprilisban 35 millió dollárt a Go-Jek vezető délkelet-ázsiai mobilplatformba.
  • Az Allianz X nemrégiben részt vett az N26 D-sorozatának finanszírozási fordulójában, miután a német pénzügyi startup 160 millió dolláros C-sorozat kibocsátásának egyik vezetője volt.

Nagyon örülünk az Allianz X eddigi eredményeinek, és elkötelezettek vagyunk az Allianz fő üzleti tevékenységéhez kapcsolódó növekvő digitális vállalkozások következő generációjába való befektetés és azok fejlesztése mellett

– jelentette ki Iván de la Sota, az Allianz SE üzleti átalakítással foglalkozó igazgatója.

Az Allianz X ígéretes technológiai vállalatok számára biztosít tőkét, illetve arra fókuszál, hogy stratégia partnerséget alakítson ki a portfólió vállalatok és az Allianz egy vagy több működési egysége, illetve globális üzletága között.

Kölcsönös szinergiák mentén…

  • Például az Allianz Indonézia partnerségi megállapodást kötött a Go-Jek motorkerékpáros fuvarmegosztó platformmal, amelynek értelmében a Go-Jek ügyfeleinek és járművezetőinek Allianz biztosítási termékeit és szolgáltatásait kínálják fel.
  • Hasonlóképpen az Allianz Ghána kiadott egy terméket, amelynek részeként a BIMA mikrobiztosító ügyfelei az Allianz által jegyzett digitális biztosítási ajánlatokat kapnak.
  • De ugyanígy említhető a C2FO készpénzoptimalizáló cég, amely egy egyszámlás hitelbiztosítási terméket vezetett be az Euler Hermesszel közösen. Minden befektetéssel dedikált csapat foglalkozik, amely az általuk kidolgozott közös vállalatfejlesztési kezdeményezéseket az Allianz üzleti egységével karöltve végrehajtja.
Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...