Kövesse Facebook oldalunkat!

A nők tudatosabban készülnek a nyugdíjas évekre, mint a férfiak. Leginkább a városokban jelentős a különbség a két nem nyugdíjcélú megtakarításai között. A nők általában tudatosabban bánnak a pénzzel, így jó hír, hogy tízből nyolcan aktívan részt vállalnak a családi kassza kezelésében is az Aegon kutatása szerint.

Nyugdíjas korra sokat számít

A magyar nők tudatosabban bánnak a pénzzel, így a nyugdíjas éveikre is nagyobb arányban gondolnak, mint a férfiak. Különösen igaz ez a nagyobb városokban, ahol az Aegon nyugdíjbiztosítási termékeinek 54 százalékát nők veszik igénybe. A szebbik nem a kistelepüléseken is vezet, de itt a legkisebb az előnye, mindössze 2 százalékpont.

A biztosítótársaság korábbi kutatása arra is rávilágított, hogy a nők 80 százaléka aktívan vesz részt a családi kassza kezelésében is, ami a nagyobb pénzügyi tudatosságra tekintettel kifejezetten jó hír a magyar családoknak.

A nők még a fizetésben is tudatosabbak

A legkevesebb vesződséggel járó csoportos beszedést választó ügyfelek 55 százaléka nő. Igaz, a nagyobb tudatosságra rá is szorulnak, hiszen jellemzően hosszabb ideig élnek, mint a férfiak, miközben a családban rájuk háruló nagyobb terhek mellett a pénzkeresésre is kevesebb idejük jut. Gyakrabban szakítják meg a munkát, többször dolgoznak részmunkaidőben. Ez magyarázza, hogy az Aegon Magyarország nyugdíjbiztosítási termékeire például átlagosan 25 ezer forinttal kevesebben tudnak csak költeni, így a férfiak, bár kisebb arányban gondoskodnak a késői éveikről, 11 százalékkal többet tesznek félre erre a célra.

A férfiak ma még átlagosan 15 százalékkal keresnek többet, de abban, hogy a megkeresett pénzt hogyan és mire költik, nem árt, ha hallgatnak a szebbik nemre, a statisztika a nőket igazolja.

– jegyezte meg Szombat Tamás az Aegon Magyarország vezérigazgató-helyettese.

A tudatosság megtérül

Az Aegon kutatása szerint legalábbis azok a nők, akik a leginkább terveznek, sokkal nyugodtabbak is. A megkérdezettek 84 százaléka tervezi a nyugdíjas éveit pénzügyileg, de közülük csak minden második írja is le a pontos terveit.

  • A kutatás őket igazolja: az írásban tervezők 52 százaléka nagyon biztos abban, hogy kényelmesen élhet majd idős korában, míg azok között, akik nem vetik papírra a terveiket, ez az arány csak 28 százalék.
  • A legtudatosabbak jóval nagyobb arányban is takarítanak meg: 68 százalékuk tesz félre, miközben az írásban nem tervezők között ez az arány nem éri el az 50 százalékot.
  • Akik pedig még fejben sem gondolnak a nyugdíjas éveikre, a megtakarítók aránya mindössze 18 százalék.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...