Kövesse Facebook oldalunkat!

Nagyjából tíz éve, hogy Nagy Dominique és csapata elkezdett az OTP-vel együtt dolgozni a backoffice fejlesztésén. Mára oda jutottak, hogy szinte minden, amit az ügyfél megkap – szerződés, egyenlegértesítő, számlalevél – az INNODOX-os IT megoldásokon alapszik. A biztosítók közül eddig a SIGNAL IDUNA irodai adminisztrációs folyamatait vették kezelésbe, az ügyfélélmény javítása érdekében. Megtudtuk, hogy Németországban sokkal jobban bíznak egymásban a biztosítók és az ügyfelek, az üzleti kultúrát a keletről érkező vállalkozóknak ajánlatos elsajátítani. Mivel Nagy Dominique cégénél nagyban gondolkodnak, így nem volt kérdés, hogy Berlinben is nyissanak egy irodát. Az INNODOX sikereiben a két évtized alatt az állhatatosságnak és kitartásnak komoly szerepe volt.

Mindig irodai adminisztrációval foglalkoztál?

Az első meghatározó munkahelyem a Siemens volt, de nem sokkal azután, hogy beléptem a céghez a mi részlegünket eladták az OCÉ-nek. Meglehetősen korán válaszút elé érkeztem: maradhattam volna a Siemensnél, de végül az OCÉ-nél folytattam, és hozzá láttam a nagy teljesítményű nyomtató üzletág felépítésének. Azt tudtam, hogy  piacvezetők szeretnénk lenni és ehhez készítettem egy üzleti tervet.

Működött a terved?

A kilencvenes évek végén jártunk, nagyjából három év kellett hozzá, hogy az OCÉ piacvezető legyen idehaza. A tervem bevált. Nyolcvan százalékos részesedést értünk el a magyar nagyteljesítményű nyomtató piacon, akkoriban szinte mindenki az OCÉ rendszereit használta. Az OCÉ-n belül globálisan is a legjobb pénzügyi mutatókat tudtuk felmutatni , 2000-ben díjat is kaptunk. Ezt követően – ahogyan az a multi világban lenni szokott – nemzetközi pozíciót ajánlottak fel.

KORÁBBAN ÍRTUK

Álom-e a papírmentes iroda? Bankok és biztosítók működését forradalmasítja IT megoldásaival az Innodox

Megoldásaikkal a közműszolgáltatóknál hónapról-hónapra sárga csekkek milliói készülnek, az OTP és a CIB Bank a havi egyenlegközlőinek tömeges előállításához ugyancsak az INNODOX rendszereit használja.

Mit ígértek a hazai sikerekért cserébe?

A kínai piac felépítésére kínáltak lehetőséget. Kína mindig is nagy vágyam volt, de sajnos az OCÉ nem tudta azokat a feltételeket biztosítani, amelyeket a magam részéről fontosnak tartottam, így ismét válaszút elé érkeztem. A saját vállalkozás építése mellett döntöttem, ma úgy mondanánk indítottam egy startupot. Kína egyébként visszatérő szereplője az életemnek, erről a későbbiekben még ejtek majd pár szót.

Ez már akkor az Innodox elődje volt. Mivel foglakozott pontosan?

A Printsoft egy meglehetősen szűk szegmensben mozgott, nagyteljesítményű ipari nyomtatókhoz szállított vezérlőszoftvereket. Akkoriban nagyjából öt olyan nyomda volt, ahol ezeket el tudtuk adni, viszont ezek óriási kapacitással rendelkeztek. Itt vettük észre, hogy melyek azok a piaci szereplők – közműszolgáltatók, bankok, biztosítók stb. – ahol hónapról-hónapra hatalmas adattömegek generálódnak, amiket végül nyomtatni kell. Ez megmozgatta a fantáziánkat, és ez vált a későbbi dinamikus fejlődésünk motorjává is.

Nagy Dominique, az INNODOX Technologies Zrt. igazgatója. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztosító Magazin

Mi adta meg a kezdő löketet?

Észrevettük, hogy egy közműszolgáltató életében komoly kockázati tényező, ha nem tudja időben kinyomtatni a sárga csekkeket. Ilyenkor a havi számlákat sem lehet kiküldeni az előfizetőknek, így a közműcéget komoly veszteség éri. Ez nem túl jó szcenárió egy pénteki napra a reggeli kávé mellé. Minket persze tettekre sarkalt:

Az SAP mögé kifejlesztettünk egy nagyteljesítményű szoftver megoldást, ami lehetővé tette, hogy a közműszolgáltatók nyomdafüggetlenek legyenek. 

– emlékszik vissza Nagy Dominique.

Szerencsére a közműcégek vezetői időben kapcsoltak, a business continuity-t (az üzletmenet folytonosságát – a szerk.) mindenképp fenn kellett tartani, így hajlottak arra, hogy több nyomdával is szerződés kössenek a sárga csekkek – és más dokumentumok, például egyenlegközlők – nyomtatására. Ehhez viszont a mi szoftveres megoldásunkra volt szükségük, amin azóta már jó ideje dolgoztunk és egyre klasszabb lett.

Ha legközelebb a kezembe veszek egy sárga csekket, ezután biztosan az INNODOX fog eszembe jutni. Hogy kerülnek rá az adatok a sárga csekkre?

A témakör – ha lehet így nevezni – amivel dolgozunk nagy tömegű megszemélyesített dokumentum előállítása, az INNODOX erre szállít megoldást. Egy közműcég esetében annak adatbázisaiból és alrendszereiből előzőleg összeszedjük az összes olyan adatot, aminek rá kell kerülnie a sárga csekkre, majd mindezt továbbítjuk a nyomda felé, ahol kinyomtatásra kerül. Hasonló analógiával készülnek az OTP és a CIB Bank havi egyenlegértesítői, valamint a SIGNAL IDUNA Biztosító egyedileg írott ügyfél levelei is.

Hogy sikerült bekerülni a bankokhoz?

A közműszektornak megvoltak a maga határai, amikor ezeket elértük újabb válaszúthoz érkeztünk: Milyen irányba menjünk tovább? Kik azok, akiknek az INNODOX szolgáltatásai hasznosak lehetnek? A a pénzügyi szektor, – elsődlegesen a bankok és a biztosítók- magától értetődő választásnak tűnt. Hisz láttuk, hogy ez sem kis pálya, már ami az ügyféldokumentumok volumenét illeti. Mi arra specializálódtunk, hogy nagy mennyiségű adattal dolgozzunk, így az INNODOX IT megoldásai számukra relevánsak bizonyultak.

Az INNODOX pár éve Berlinben is nyitott irodát, honnan jött az ötlet a külföldi terjeszkedésre?

2012-ben megvásároltunk egy német céget – és ekkor váltottunk az Innodox névre – , azzal a céllal, hogy az ottani terjeszkedésünket elindítsuk. Én azt gondolom, hogy olyan céget érdemes alapítani, ami külföldön is meg tudja állni a helyét, képes arra, hogy nemzetközi szinten is versenyképes szolgáltatásokat nyújtson.

Miért esett a választás Németországra?

Ez jobbára miattam van, mivel én Németországban nevelkedtem, ismerem a helyi vállalati kultúrát és a német üzleti gondolkodást. Mondanom sem kell, hogy azmás mint, amit a magyar vállalkozók megszoktak.

Ha például egy magyar vállalkozó Németországban szeretné piacra dobni a termékét, először is meg kellene, hogy ismerje a helyi piac döntési mechanizmusait.

– hívja fel a figyelmet Nagy Dominique.

Ismerek több vállalkozót is, aki be akart törni a német piacra, de sajnos figyelmen kívül hagyták, hogy vannak pontok, ahol németek egyszerűen máshogy döntenek.

Mikor és miben döntenek máshogy?

A német piacon például a bizalom és szakmaiság mindennek az alapja. Ha nincs meg a bizalmi alap, hiába adja valaki egy tenderen a legolcsóbb ajánlatot, úgysem fog nyerni. Ezen a piacon nem csak a pénz számít.

A megrendelők minden további nélkül hajlandók felárat fizetni annak, akiben bíznak, és kellő szakmai hozzáértéssel bír.

– magyarázza Nagy Dominique.

Ez alól csak valami hatalmas újdonság vagy soha nem látott innováció lehet kivétel, ami azért ritka. A döntési mechanizmusok pedig kelet-európai szemmel nézve idegesítően lassúak, ezzel nem lehet mást tenni, mint elfogadni.

Nagy Dominique, az INNODOX Technologies Zrt. igazgatója. | Fotó: Kocsis Ferenc Árpád / Biztosító Magazin

Miért nem megy több magyar vállalat külföldre úgy, mint ahogy te tetted? Talán félnek?

Nem szabad félni a külföldi piactól, Berlinben – és Európában máshol is – mindenki külföldi piacban gondolkodik. Idehaza rengeteg prosperáló IT vállalkozás van, mégis alig van egy pár olyan, amelyik kijut külföldre, pedig ki tudnának menni. Ennek talán az a legfőbb oka, hogy a vezetőik nem hisznek benne, hogy sikerülhet, de tény, ha valaki belevág kell időt szánni a piaci jelenlét felépítésére.

Melyek azok a legfontosabb tapasztalatok, amiket az INNODOX felépítése során szereztél?

Az elmúlt 20 évet alapvetően pozitívnak értékelem. Az állhatatosság, a kitartás fontos dolgok számomra. Más lehetőségünk nagyon nem volt, mint kitartani. Ki kellett törni abból a niche-ből amiben voltunk. Voltak kollégák, akik nem hittek a terveinkben, de ők azóta elmentek. Jöttek helyettük mások, akik másképpen látnak dolgokat, ennél fogva hisznek a közös terveinkben. A milliárdos árbevételt már átléptük. Megfelelő vízióval, annak tudatos megvalósításával és kitartással úgy gondolom, hogy az évi 15-20%-os növekedést is el fogjuk tudni érni a következő években.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...