Kövesse Facebook oldalunkat!

Gépjármű-biztosítást kötni ma már gyerekjáték. Persze érdemes körültekintően kiválasztani, hogy mi felel meg leginkább az igényeinknek. Azonban a biztosításkötés után is előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor kifogással kell élnünk a megrendelt szolgáltatás kapcsán. Hogyan tehetünk panaszt és milyen jogorvoslati lehetőségekkel élhetünk, ha a panaszunkra nem kapunk kielégítő visszajelzést? Most megmutatjuk.

Nemcsak kötelességeink, de jogaink is vannak

Több lehetőségünk is van arra az esetre, ha egy biztosító nem megfelelően, vagy egyáltalán nem reagál a szolgáltatásunkkal kapcsolatban tett bejelentésünkre, kérdésünkre: személyesen, telefonon vagy interneten is panasszal élhetünk.

Ha pedig a biztosító jogosnak ítéli meg a panaszbejelentésünket, orvosolják a problémáinkat. A szolgáltatónak a panasz közléstől számítva 30 napon belül érdemi, teljes körű, írásbeli választ kell adnia. A válaszban egyúttal javaslatot tehet a panasz rendezésére, a döntését pedig pontosan, egyértelműen meg kell indokolnia.

Fogyasztóvédelmi eljárás, peres eljárás és békéltető testület

Amennyiben a biztosító válasza számunkra kedvezőtlen, van még jogorvoslati lehetőség: fogyasztóvédelmi eljárást lehet kezdeményezni a Magyar Nemzeti Banknál, vagy polgári peres eljárást lehet indítani, illetve bizonyos esetekben a Pénzügyi Békéltető Testület előtt is kezdeményezhető eljárást.

Mikor szűnhet meg egy szerződés?

A gépjármű-felelősségbiztosítás megszűnésének különböző okai lehetnek.

  • Amennyiben a biztosító mondja fel a szerződést, az kizárólag írásban történhet meg.
  • Azonban a szerződő üzemben tartó írásban, vagy – a felek megállapodása alapján – elektronikus úton is indoklás nélkül felmondhatja a szerződést a biztosítási időszak utolsó napján, de a felmondást legalább 30 nappal előre el kell juttatni a biztosítóhoz.

A biztosítási időszakon belül a szerződés már csak a felek közös megegyezésével szüntethető meg. A szerződés megszűnhet érdekmúlással is, ha a járművet kivonják a forgalomból, vagy az üzemben tartó változása esetén, valamint az üzemben tartás szüneteltetéskor abban az esetben, ha az újbóli üzembe helyezés a kivonás napjától számított egy éven belül nem történik meg.

Megszűnik továbbá a szerződés a díjfizetés elmulasztása esetén, ha azt a biztosító felszólítása ellenére sem teljesítjük.




CASCO megszűnése

Casco esetében rendes felmondással szintén az évfordulóra szüntethető meg a szerződés, ha azt határozatlan időre kötötték, illetve közös megegyezéssel is megszüntethető, a felek által megállapított időpontban. Akkor is megszűnik a cascónk, ha nem fizetjük be az esedékes biztosítási díjat. Amennyiben értékesítjük gépjárművünket, és ezt a biztosítónak bejelentjük, a szerződés szintén megszűnik. 

Speciális szabály

Ha a biztosító kockázatviselésének kezdete előtt a biztosítási esemény bekövetkezett, bekövetkezése lehetetlenné vált, vagy a biztosítási érdek megszűnt, a szerződés megszűnik.

Hirdetés (x)

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...