Kövesse Facebook oldalunkat!

A legnépszerűbb világversenyek idején még mindig megugrik a kereslet az új tévékészülékek iránt, csak karácsonykor adnak el több tévét az országban, mint vébé alatt. A Magyar Cetelem Bank adatai szerint ez annak ellenére igaz, hogy folyamatosan csökken a televízióval rendelkező háztartások aránya és a fiatalok egyre nagyobb arányban az interneten keresztül és más eszközökön, így mobilon vagy tableten nézik a tévés tartalmakat.

A fiatalabb korosztály az interneten keresztül fogyaszt médiatartalmakat

Kis mértékben ugyan, de az utóbbi néhány évben csökkent a magyar háztartások televízió-ellátottsága: 2016-ban még a lakások 97 százalékában működött színes készülék, addig tavaly – a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint – már csak 95 százalékukban.

A csökkenés mellett látható növekedés is: egy év alatt 51-ről 56 százalékra emelkedett azon otthonok aránya, ahol korszerű lapostévéken nézik a tévéadásokat a családok. A televíziók enyhe háttérbe szorulásával párhuzamosan folyamatosan emelkedik a mobileszközök elterjedtsége: az okostelefonnal rendelkezők aránya hat százalékkal, 35-ről 41 százalékra ugrott, és egyre többen használnak laptopot és tabletet is.

A fiatalabb korosztály egyre inkább az interneten keresztül, okoseszközökön fogyaszt médiatartalmakat. A számok is alátámasztják az érzékelhető jelenséget. Ezt saját statisztikáink is megerősítik: miközben a 35 év alattiak főként okostelefont és laptopot vásárolnak áruhitelre, addig a 35 felettieknél a vezető hitelcél továbbra is a tévé, csak a harmadik az okostelefon.

mondta el Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója.

 – tette hozzá Szabó Péter.

Ugrásszerűen megnőtt a kereslet TV készülékek iránt

A világ legkomolyabb médiaeseményének számító foci-vb idején ugyanakkor a tévé visszaveszi a vezetést: ilyenkor ugrásszerűen megnő a készülékek iránti kereslet.

  • 2014 júniusában, az előző foci vb előtt a Cetelem ügyfelei majdnem két és félszer annyi – 140 százalékkal több – televíziót vettek, mint a megelőző hónapokban.
  • Ezt követően egyedül decemberben, a karácsonyi szezonban vásároltak több készüléket, mint júniusban.
  • A HD adások terjedése és az utólag visszanézhető meccseket kínáló tévészolgáltatások tovább növelik a keresletet, mert a világ egyik legnépszerűbb sporteseményét, aki teheti, kiváló minőségben szeretné nézni és ezért sokan hajlandó új készüléket vásárolni.

Nyitókép: Freepik

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

Szimpatikus számodra a Biztosító Magazin?
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A színvonalas tartalmak előállítása és a szerkesztőség napi működtetése az online kiadványok esetén is igényel anyagi ráfordításokat. Ezért bátorkodunk, most a tisztelt olvasókhoz fordulni, hogy felajánlásaikkal támogassák munkánkat.

A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.

Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.
BIZTOSÍTÓ MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Biztosító Magazint a közösségi média oldalakon is!

Ne maradj le semmiről...