A Magyar Nemzeti Bank 32 millió forint bírságot szabott ki a Groupama biztosítóra, egyebek között informatikai, kiszervezési, vállalatirányítási, nyilvántartási és a biztosítási ügyfélszerződéseket érintő jogsértések miatt. A hiányosságok alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését – tájékoztatott hétfőn a jegybank.
Vizsgálódott a jegybank
Az MNB átfogó vizsgálatot folytatott a Groupama Biztosító Zrt.-nél és megállapította, hogy a Groupama üzleti rendszereit nem sorolta adatvédelmi osztályokba, jogosultságkezelése, felhasználói adminisztrációja és az üzletmenet-folytonossággal kapcsolatos felkészültsége nem felelt meg a jogszabályoknak.
Hiányosságokat talált a vizsgálat az élet és nem-életbiztosítási termékek minimális és lehetséges tartalmi elemeinél, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) konstrukciók díjkalkulációjánál, illetve a kgfb adatfeldolgozási-nyilvántartási és ellenőrzési rendszereiben is.
Így egyes ügyfelek nem, vagy nem időben értesülhettek várható kgfb-díjaik mértékéről, díjhátralékukról vagy a díj nem fizetése miatti megszűnéséről.
Módosítani kell a kiszervezési szabályzatot
Jogsértő módon hiányosak voltak a Groupama által az ügymenet kiszervezésére kötött szerződések, illetve maga a biztosító kiszervezési szabályzata is.
A jegybank hétfőn publikált határozatában kötelezte a Groupamát a feltárt hiányosságok megszűntetésére, erről a biztosítónak négy hónapon belül kell beszámolnia. A feltárt jogsértések miatt 26 millió forint felügyeleti és 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabtak a biztosítóra – áll a közleményben.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.