Az online kiskereskedelem mintegy 631 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el az idei első fél évben, 8,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a GKID piackutató vállalat és a Mastercard digitális kereskedelmi körképéből.
Az összefoglaló szerint az első negyedévben 7,7 százalékkal, a második negyedévben pedig már 9,8 százalékkal nőtt a webes értékesítés forgalma az előző év hasonló időszakához képest. Ugyanakkor az inflációt is figyelembe véve ez a bővülés reálértéken visszaesést jelent a szektornak.
A 2022-es 9,6 százalékos arányról 2023 első félévére 8,7 százalékra csökkent az online kereskedelem súlya a teljes kiskereskedelmen belül, a koronavírus-járvány előtti szintre esett vissza.
Az elmúlt hónapok magasabb inflációs környezete nagyobb vásárlói tudatosságot eredményezett, ami leginkább az árérzékenységben, valamint a felkeresett online és hagyományos boltok számában jelentkezett. A vásárlók kevesebb üzletben vásárolnak és választásukban nagyobb szerepet játszik az ár.
A nyári mérések szerint az online kiskereskedők 31 százalékánál csökkent a forgalom az első hat hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest, míg 43 százalékuk számolt be növekedésről. Az online kereskedők 53 százaléka növekedést vár 2023 egészére, míg 28 százaléka csökkenést. Ez átlagosan 11-12 százalékos éves bővülést jelentene a piac számára.
Tetszett a cikk? Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!
KÉRJÜK, HOGY TÁMOGASD A MUNKÁNKAT!
A Biztosító Magazin küldetése, hogy elősegítse Magyarországon a biztosítási tudatosság növekedését, valamint, hogy platformot teremtsen a szakmában dolgozó kollégák személyes márkájának építésére.
Ha neked, is fontosak ezek az értékek, akkor kérjük, hogy támogass minket! Kis összegnek is örülünk és hálásak vagyunk érte.